Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців
Партнерський матеріал

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

Корпоративні івенти та медстраховка, безкоштовні курси англійської та абонемент до спортзалу – цього списку вже недостатньо. У Parimatch Tech це зрозуміли та впроваджують для своїх команд ініціативи, аналогів яким немає в Україні

Этот текст также доступен на русском
Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців
Фото: Parimatch Tech

Аксіома сучасного корпоративного ринку: робота та життя не повинні протиставлятися. Сьогодні дедалі більше компаній із різних сфер докорінно змінюють усвідомлення того, для чого ми працюємо й що робота означає для людини. Усе частіше їхні співробітники розглядають працю як спосіб досягти в житті більшого, отримати необхідні цінності та досвід.

Таке ставлення підштовхує роботодавців і ринок загалом до трансформації, що базується на новому постулаті: щоб компанія процвітала, мають процвітати її співробітники, здебільшого унікальні особи з чіткими метою та амбіціями. Гармонійне поєднання роботи та життя, кар'єрного й особистісного зростання, досягнень у загальній справі та задоволення від процесу – ось чого хочуть тепер команди великих компаній. Відповідно, завдання роботодавця – створити середовище, яке підтримує життя працівників як у робочому процесі, так і за його межами. Це – результати дослідження міжнародного холдингу у сфері страхування та пенсійного забезпечення MetLife.

Ба більше, представники старших поколінь наближаються до пенсійного віку, тому незабаром свої умови ринку праці диктуватимуть представники Z-покоління. Та й сам ринок кардинально зміниться вже найближчим десятиліттям під впливом тотальної диджиталізації та роботизації процесів, глобалізації та кліматичних змін. Про це свідчить дослідження Центру «Розвиток корпоративної соціальної відповідальності» «Future of Work 2030: як підготуватися до змін в Україні»

Аналітики, на висновках яких базується дослідження, прогнозують: уже до 2030 року IT проникне у всі без винятку сфери економіки, тому на ринку праці зростатиме попит на мультифункціональних співробітників у міждисциплінарних сегментах із високим рівнем креативності та комунікативних навичок. Це відповідно змінить підходи в командах корпоративних компаній і змусить їх перейти до горизонтальних форм управління: скорочення контролю, зростання відкритості та делегування, форматів співробітництва, максимально комфортних як для роботодавця, так і для працівників. Гнучкий графік, віддалена праця та ефективна командна робота стануть новою нормою.

Пандемія змусила підприємців оперативно шукати та створювати нові ідеї для вдосконалення умов праці. Чимало таких компаній і в Україні. Mind розповідає про ефективний кейс міжнародної продуктової компанії Parimatch Tech.

Амбасадори бренду

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

У середині жовтня 2021 року Parimatch Tech запустила ініціативу «50 автомобілів Tesla для команд». Суть ідеї в тому, що 50 спеціалістів компанії отримають нові електрокари – брендовані Tesla Model 3 Long Range із двома електродвигунами, які проїжджають без підзарядки до 568 км. Гасло мотиваційного проєкту: компанія не просто вдосконалює умови роботи для фахівців, а й здійснює їхні мрії.

У межах ініціативи компанія бере на себе 75% витрат, а також оплачує повний сервіс: максимальне страхове покриття, зокрема по Європі, гарантійне обслуговування на ліцензованих станціях, заміну фільтрів салону, комплект зимової гуми, зберігання шин, допомогу у вирішенні спірних питань.

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

«Усе «під ключ», – говорить Tesla Project lead, Head of HR operations у Parimatch Tech Ольга Щербина. – Мінімум турбот і максимум насолоди від керування новою Tesla».

А фахівець, який отримав електрокар у користування, через три роки зможе оформити його на себе, сплативши 25% залишкової вартості. Однак це не обов'язково, за бажання він зможе й надалі користуватися автомобілем у межах обумовлених умов. У компанії також думають над ідеєю шерингу, яка дасть співробітникам можливість забронювати для себе один із призначених для цього автомобілів на потрібний час. Сукупна вартість проєкту оцінюється у 2,5 млн євро.

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

«Учасники програми тепер стають справжнісінькими амбасадорами нашого бренду, – зазначає спів-СЕО, Member of Supervisory Board Parimatch Tech Максим Ляшко. – Це більше ніж довіра з нашого боку – це демонстрація того, що для нас означають наші люди. Як вони розсікатимуть повітря, рухаючись дорогою, так і нестимуть уявлення про наш бренд – яскравий, динамічний і такий, що привертає увагу. Упевнений, від цієї ініціативи виграють усі».

Реалізувати цю ідею було непросто: компанія Tesla не займається гуртом, а замовлення розписані на багато місяців уперед, тому доставити в Україну 50 нових електрокарів стало викликом для креативної команди. Могли вибрати варіанти більш економічні, але дуже швидко зрозуміли, що співпрацювати треба саме з Tesla – яскравим інноваційним брендом, автомобілі якого мінімально впливають на навколишнє середовище.

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

«Найкращі бренди притягують найкращих, – зазначає спів-СЕО Parimatch Tech Роман Сиротян. – Зараз Tesla нікого не залишає байдужим – це смілива, технологічна й інноваційна компанія. Вона руйнує шаблони та творить нову історію. Ті самі принципи сповідує і Parimatch Tech».

У конкурсі на отримання авто могли брати участь фахівці, які співпрацюють із компанією не менше року та мають стаж водіння не менше трьох років. У програмі взяли участь 70 членів команди: перші 50 заявок було схвалено на першому етапі, з решти – сформовано список очікування.

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

«Ми впевнені: сміливість, технологічність і драйв чудово поєднуються з відповідальним керуванням і мінімальним впливом на екологію», – наголошує Chief Talent Officer у Parimatch Tech Тетяна Давидова.

Компанія також планує розвивати міську інфраструктуру для електрокарів – біля бізнес-центру Summit на Парковій дорозі вже працюють чотири нові зарядні електростанції.

Учасники проєкту почали освоювати електрокари та діляться враженнями.

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

«Я говорив дружині: наступна наша машина сто відсотків буде електричною. Минув рік, і компанія надала таку можливість – спробувати, як це, їздити на електрокарі, та ще й абсолютно на новій Tesla, – розповідає Product Owner Telephony в Parimatch Tech Кирило Шпаковський. – Їжджу лише десять днів, але вже встиг закохатися: салон просторий, машина потужна, беззвучна, мегаекономічна та кайфова».

Payment Coordinator у Parimatch Tech Євген Брусенцов зізнається, що давно думав про електрокар, але ніяк не міг наважитися: «Коли компанія запустила проєкт, я не розмірковував ані секунди. Tesla – це машина-емоція, машина-гаджет, яскрава барвиста пляма на київських дорогах. Круто, що Parimatch Tech надає такі можливості.

Бенефіт-кафетерій

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

Уже понад пів року в компанії успішно працює ініціатива Benefit Cafeteria.

«У її межах кожен може вибрати на свій смак послуги й сервіси з 15 запропонованих – від клінінгу до СТО та юридичних послуг, – розповідає Ольга Щербина. – Це – так звана кав'ярня, а проєкт Tesla – це новий рівень, мішленівський бенефіт-ресторан».

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

Суть бенефіт-кафетерію в тому, щоб не надавати своїм командам пакет, який їм, можливо, і не потрібен, а запропонувати можливості на вибір, зважаючи на їхні запити, щоб вони могли задовольнити насущні потреби, а також вкластися у своє професійне та особистісне зростання, використовуючи корпоративні програми Parimatch Tech.

Серед запропонованих опцій – медичне страхування (чотири страхові компанії надають по дві програми на вибір), страхування родичів, тренажерний зал, покупка спортивного інвентарю, масаж, клінінгові послуги, стоматологія, сеанси з психологом, послуги няні, охоронні агенції та консультації юристів.

Бенефіт-кафетерій працює на базі HR-системи компанії. Щоб отримати компенсацію, потрібно надати необхідну інформацію в особистому кабінеті та прикріпити чек.

«Нам було важливо створити простий інтуїтивний процес для внутрішнього клієнта, – наголошує Ольга Щербина. – Щоб одразу було зрозуміло, де подивитися все меню бенефіт-кафетерію та що потрібно зробити для отримання компенсації».

Згідно з ще одним дослідженням корпорації MetLife, компанії, які пропонують співробітникам вибір із 15 і більше бенефітів, допомагають їм почуватися захищеними, знижують у них рівень стресу та професійного вигоряння. Співробітники зі свого боку довіряють менеджменту такої компанії, вважають, що роботодавець діє в їхніх інтересах, і більше залучаються до роботи.

«За даними опитування Glassdoor, привабливі бенефіти – головний чинник при виборі місця роботи половини кандидатів, – пояснює Тетяна Давидова. – При цьому чотири з п'яти співробітників віддадуть перевагу додатковим можливостям, а не підвищенню зарплати».

Вона додає: зараз кафетерій удосконалено, оскільки довгий час Parimatch Tech, як і інші компанії, пропонувала базовий набір бенефітів для всіх. Через деякий час зрозуміли: низка опцій не має попиту.

«Виходить, ми «причиняли добро», – каже Тетяна. – Тепер ми даємо людям вибір, і кожен може знайти саме те, що йому потрібно».

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

Щоб визначити, які саме бенефіти потрібно надати на вибір, C&B-команда (Compensations & Benefits) склала їхній загальний перелік і попросила колег доповнити його своїми пропозиціями. Згодом обрали 15 топових позицій, провели тендери, підписали контракти, автоматизували процес. Маємо результат: якщо раніше меню кафетерія використовувалося на 40%, то зараз показник становить 90%. Найпопулярніші опції зараз – медстрахування, заняття спортом і послуги автосервісу.

«Основна ідея цієї програми – полегшити життя наших команд під час віддаленої роботи через послуги й сервіси та сприяти їхньому розвитку завдяки бюджету на навчання і компенсації занять спортом, – зазначає Ольга Щербина. – Було багато веселих дискусій, наприклад, на тему, чи можна вважати садові гойдалки спортивним інвентарем. Але врешті-решт маємо конкретний перелик бенефітів».

Щоб зберегти мотивацію використовувати сервіси максимально ефективно, деякі бенефіти компанія покриває лише частково – наприклад, навчання та послуги психолога.

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

«Практика показує, що за повної компенсації програм навчання рівень залучення різко падає: якщо людина не платить за свій розвиток, то ставиться до процесу менш серйозно. А для нас важливо, щоб наші ініціативи дійсно допомагали колегам розвиватися, ми хочемо, щоб люди брали на себе відповідальність, робили вибір», – пояснює C&B Team Lead у Parimatch Tech Дар'я Толочко.

Вона додає: послуги няні та психолога з'явилися в переліку після дискусії про те, що в посткарантинний період для співробітників будуть важливі бенефіти, пов'язані з віддаленою роботою та загалом із новими підходами до життя й роботи. Низка бенефітів надається всім членам команди за замовчуванням. Серед них – медстрахування, компенсація частини витрат на навчання та офісне крісло додому (враховуючи гнучкий графік співробітників і віддалену  працю багатьох із них у період пандемії).

HR Project Manager у Parimatch Tech Анастасія Локшинська за допомогою кафетерію покрила витрати на здоров'я: взяла розширене медичне страхування, а залишок витратила на стоматологічні послуги.

«Бенефіт-кафетерій мені подобається тим, що я сама можу вибирати, на що витратити свій ліміт, – пояснює Анастасія. – Адже кожен із нас має індивідуальні потреби».

Copywriter у Parimatch Tech Ярослав Ульянов використав свій ліміт кафетерію як бонус і купив спортивний інвентар, а залишок витратив на стоматологічні процедури. «Це не абонемент у спортзал, який ти купуєш, а потім не можеш знайти на нього час», – пояснює Ярослав.

Показник eNPS (індекс задоволеності співробітників) у компанії стабільно високий, одночасно знижується показник плинності кадрів і зростає середній строк праці співробітника в компанії.

«Ми не чекаємо, що бенефіт-кафетерій радикально вплине на наші бізнес-метрики, – зазначає Тетяна Давидова. – Але ми бачимо, що ним користуються і він справді приносить користь. Для нас це є головним показником».

Вона додає: лишилося ще багато ідей. У планах компанії – додавати нові опції та залучати сторонні сервіси, наприклад якісний консалтинг.

Любити кожного з нас

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

«Усі проєкти, які ми створюємо та втілюємо, про людей і для людей. Далі ми дивимося, як це корелює з бізнесом», – ділиться Тетяна Давидова.

Починаючи з коворкінгу Parimatch Tech з кабінетами, мітинг-румами, deep work- і лаунж-зонами, кухнею з вибором здорової їжі, свіжими соками, обладнаними всім необхідним вбиральнями й душовими та закінчуючи різноспрямованими івентами, яких у компанії відбувається від 90 до 100 на рік.

Члени команди зізнаються: до співпраці з Parimatch Tech не уявляли, що може бути створена екосистема, яка враховує всі потреби людей, і що в одній команді можлива така концентрація неординарних, харизматичних особистостей.

«Яке щастя, що ми робимо зі свободи, від завдання створювати круті проєкти для людей, – каже Employer Brand Manager у Parimatch Tech Олена Куракіна, команда якої відповідає за внутрішні заходи та проєкти для колег. – Для мене є дуже цінним, що в нас усе будується на довірі».

Головне завдання організаторів івентів – збирати співробітників усіх офісів в одному місці, об'єднувати їх однією метою та місією. Для цього було створено PM Summer Camp.

«Коли ми думали над концептом, як об'єднати людей і дати їм можливість провести два дні разом із задоволенням, прийшла проста думка, що відпочинок цінується найбільше після навантажень, подолання себе, – розповідає Олена Куракіна. – Ми зрозуміли, що це дуже в нашому стилі».

Першого дня в рамках PM Challenge співробітники здійснюють забіг із перешкодами. Головна ідея – не перемога за будь-яку ціну, а командна робота та відчуття єдиного духу компанії.

«Найбільший кайф – бачити, що люди добігають командою, допомагають один одному, долають перешкоди один за одного», – зазначає Олена Куракіна. У компанії впевнені: формати івентів можуть змінюватися рік у рік, але забіг із перешкодами має залишитися традицією.

Другий день табору – це chill, відпочинок із сім'єю чи партнером після подолання перешкод. Під час таких івентів сім'ї співробітників бачать, у якій команді працюють їхні чоловіки та дружини, тата та мами.

«Наразі світ відходить від концепції: ось тут робота, а тут – життя, – пояснює Олена Куракіна. – Усім зрозуміло, що робота – теж життя, і ми прагнемо того, щоб тут життя в людини було наповненим. Parimatch Tech – про масштаб. І якимось чином масштаб такої корпорації об'єднаний із простотою та любов'ю».

Усередині команд формуються групи за інтересами, івенти компанії, найчастіше, засновані на активному відпочинку. Це й бігові, плавальні, баскетбольні, футбольні та хокейні клуби, і походи в гори, і запливи на світанку, і йога, і танці. Співробітники кажуть: так формується спільнота всередині компанії, люди відчувають причетність до спільної справи та своєї команди. Тричі на тиждень вони ходять на спільні тренування, потім починають разом брати участь у забігах і ходити в гори.

Робота мрії: як продуктова IT-компанія дбає про своїх фахівців

Плюс – турбота про ментальне здоров'я, наприклад, лекції професіоналів про щастя чи вигоряння. І – маленькі приємні дрібниці для сімей співробітників: листівки й подарунки від компанії до Великодня, Нового року та інших значущих для людей свят.

У кожного івенту – своя мета, спільна для всіх заходів місія – турбота про людей. Девіз: «Любити кожного з нас». Команда продумує до дрібниць, що цей конкретний захід має дати людині, яка довірила компанії свій особистий час. Адже будь-яка велика корпорація відвойовує час співробітників у їхніх сімей, і в Parimatch Tech це добре розуміють. Тому ініціативи компанії знаходять відгук у людей.

До речі, минулого тижня Parimatch Tech запустила новий освітньо-творчий проєкт – Generation, який об'єднає працюючих і відповідальних батьків та їхніх талановитих дітей. «Parimatch Tech – по-справжньому family friendly компанія, адже саме концепт сім'ї лежить в основі нашої корпоративної культури загалом, а також є орієнтиром, за яким вибудовуються взаємини між усіма членами команди, – зазначає Катерина Білоруська, Founder, Member of Supervisory Board у Parimatch Tech. – Generation від Parimatch Tech насамперед орієнтований на сім'ї нашої команди, але буде доступним і для зовнішніх клієнтів».

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло