10 глобальних трендів на споживчому ринку

10 глобальних трендів на споживчому ринку

Люди по всьому світу перебувають в очікуванні зростання цін і готові затягнути паски – але при цьому підвищили вимоги до виробників і розраховують отримати максимум за свої гроші

Этот текст также доступен на русском
10 глобальних трендів на споживчому ринку
Фото: depositphotos.com

Міжнародна аудиторська компанія PricewaterhouseCoopers опублікувала дані проведеного у червні дослідження глобальних споживчих настроїв – Global Consumer Insights Pulse Survey. Під час дослідження було опитано 9069 споживачів у 25 країнах. Споживачі в Україні зі зрозумілих причин не були охоплені.

Ресечери виявили основну тенденцію: розуміння та терпіння, яке споживачі виявляли на старті пандемії, наслідки якої були посилені війною, розв'язаною росією проти України, практично зійшли нанівець. Тепер люди, які готові витрачати гроші, розраховують отримати за них максимальний сервіс. Це ускладнює становище компаній-виробників та постачальників, оскільки ланцюжки поставок все ще утруднені.

Mind виділив основні тренди, які визначатимуть поведінку покупців у середньостроковій перспективі.

1. Очікування зростання цін

Повсюдне подорожчання – чи не найголовніше очікування, яке артикулюють споживачі. Його прогнозують 65% опитаних, які купують товари у традиційних офлайн-магазинах, і 56% покупців, які практикують онлайн-шопінг. На практиці це може вилитися в прагнення сформувати запаси товарів – насамперед гігієнічних засобів, в основному дитячих, та харчових товарів тривалого зберігання.

2. Збільшений термін постачань

37% покупців, які купують у традиційних маркетах, усвідомлюють, що наступна партія звичних товарів може затриматися через проблеми з логістикою. В онлайні, де фактор часу доставки очевидніший, подібні побоювання висловлюють 43% опитаних. Цей тренд формує масштабніші обсяги покупок на одне замовлення.

3. Пошук вигідніших варіантів

Споживачі з більшою ймовірністю використовуватимуть сайти порівняння, щоб дізнатися про наявність продукту та здійснити покупку в кількох роздрібних магазинах.

4. Зниження лояльності до звичних каналів продажів на користь вигіднішої пропозиції

Пункт, похідний від попереднього. Споживач, який не полінувався порівняти ціни, керуватиметься привабливішою вартістю, а не звичним інтерфейсом або карткою лояльності, приймаючи рішення про покупку, і готовий переключатися між каналами збуту. Понад 80% респондентів повідомили про здійснення покупок принаймні трьома каналами за останні півроку.

5. Використання VR-технологій у люксовому сегменті

Канал віртуальної реальності (VR) використовував кожен третій споживач. Переважна кількість їх реалізувала цю технологію, купуючи предмети розкоші.

6. Готовність різати кости

47% респондентів планують витрачати більше на продукти харчування через зростання цін. Скорочуватимуть витрати на предмети розкоші та на продукцію преміум-класу 37% респондентів, на ресторани – 34%, мистецтво, культуру та спорт – 30%, моду – 25%.

7. Зростання національної лояльності

Більшість споживачів віддадуть перевагу локальним торговим маркам. Однак патріотизм тут відіграє не основну роль – вибираючи продукти місцевого виробництва, клієнт може розраховувати на їх наявність, що важливо на тлі кризи поставок. 80% респондентів готові платити за локальні товари ціну вищу за середньоринкову.

8. Online is a king

Вплив пандемії COVID-19, яка стимулювала онлайнову торгівлю, збережеться. 63% опитаних збільшили кількість покупок в інтернеті, а 42% зменшили кількість покупок у офлайн-магазинах.

9. Зміцнення тренду на приготування їжі вдома

Для рестораторів все ще немає добрих новин. Половина опитаних вважає за краще готувати вдома, а 46% планують найближчим часом розпочати це робити.

10. Екологія та етичність все ще важливі

Екологічні, соціальні та управлінські чинники мають важливий вплив на рішення про придбання товару. При цьому екологічна складова менш важлива, ніж дотримання прав людини, різноманітність та прозорість ділової практики. Найбільш чутлива до цих параметрів молодь, починаючи з міленіалів.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло