Ре:старт українських компаній. Бренд Creative Depo
Новини компаній

Ре:старт українських компаній. Бренд Creative Depo

Трансформація бізнес-моделі під час війни, Президент у футболці бренду та збільшення продажів удесятеро

Этот материал также доступен на русском языке
Ре:старт українських компаній. Бренд Creative Depo
Засновники бренду Creative Depo Денис Левченко та Юрій Жайворонок
Фото Creative Depo

У межах проєкту підтримки малого та середнього бізнесу «Ре:старт. Безпечний простір для вашого бізнесу» Forum Group та KSE Graduate Business School діляться натхненними історіями відновлення бізнесу в умовах війни.

Перша історія від молодого українського бренду Creative Depo. Засновники компанії та фіналісти проєкту Юрій Жайворонок і Денис Левченко розповіли, як їм вдалося оперативно трансформувати бізнес-модель, збільшити продажі вдесятеро та співпрацювати з Офісом Президента.

З чого все починалося

Ми почали займатись підприємництвом ще з часів навчання в університеті. Перший бізнес – продаж аксесуарів для телефонів. Ми саме повернулися зі США, де вже були популярні попсокети. Вирішили запроваджувати цей тренд у нас. На той момент конкурентів в Україні практично не було, тому діяли швидко та навчалися у процесі.

Замовили з Китаю першу партію, зробили простий сайт, сторінку в Instagram – і продажі почалися. Плавно з попсокетів перейшли в мерч, помітивши, що аксесуари з певним принтом продаються краще.

Так ми стали офіційним представником програми LIKEE APP (аналог Tik-Tok), створюючи для них мерч. Але почався COVID-19, Tik-Tok стрімко набирав популярності, на відміну від нашого партнера, який, навпаки, втратив позиції.

Співпраця з Big Money

Під час локдауну зрозуміли, що потрібно змінювати напрямок, тому планували створити власний магазин одягу на бізнес-тематику. Одночасно дізналися, що проєкт BigMoney Євгена Черняка планує запустити власний мерч. Ми одразу ж з ними зв'язалися та домовилися про співпрацю. До речі, ведемо цей проєкт досі.

Після отримання такого кейсу в наших нових b2b-клієнтів навіть не виникало до нас питань щодо довіри та якості. Цікавий факт – на той момент у нас як у компанії Creative Depo не було сайту, нас не було у соцмережах, але попри це замовлення надходили регулярно.

Ми співпрацювали з такими клієнтами, як Reface, monobank, СТБ, «Київстар», StudyUA, Lean Istitute, MHP Innovations та інші. Трохи пізніше створили сторінку в Instagram – вітрину для наших кейсів, щоб потенційні замовники могли трохи більше про нас дізнатися. Ці пости для b2b-клієнтів можна знайти в стрічці й зараз, ми їх спеціально не видаляємо.

Війна та рішучі дії

24 лютого про бізнес ми не думали взагалі. Але через кілька тижнів волонтерства почали розуміти, що треба повертатися до роботи.

Було очевидно, що корпоративних замовлень у найближчій перспективі не буде, оскільки багато компаній зупинили роботу, а ті, що продовжили, значно скоротили бюджети на маркетинг. Тому вирішили переформатуватися на роздрібні продажі.

Юрій Жайворонок та Денис Левченко
Фото Creative Depo

Перша колекція та футболка I am Ukrainian

Ми запустили першу колекцію наприкінці березня. Вже на повну вірусилися зображення та меми на військову тематику. Ми обирали найцікавіші з-поміж них, зв’язувалися з їхніми авторами з пропозицією співпраці. Більшість ілюстрацій для наших футболок були зроблені спільно з художниками і тільки одна повністю наша, та сама – I am Ukrainian.

Ми не вірили, що в Україні взагалі хтось купуватиме речі під час війни. Тому спочатку планували запуск на європейський ринок, точніше на українців, які перебувають за кордоном. З цих міркувань фразу й було написано саме англійською. Проте вихід на європейський ринок – триваліший і складніший, тому вирішили стартувати в Україні.

Визначили концепцію: 50% прибутку йде на армію, 10% віддаємо ілюстраторам за принципом роялті. Деякі художники були готові надавати дизайни безкоштовно, дізнавшись, що ми допомагаємо ЗСУ. Загалом з перших двох колекцій було зібрано понад 216 000 грн на потреби військових.

Фото Creative Depo

Операція «лідери думок»

Ми запостили нову колекцію на нашій Instagram-сторінці, орієнтованій під b2b-напрямок. Зайвих грошей на таргет не було, і ми думали, як розвинути проєкт без додаткового бюджету.

У цей час якраз усі говорили про повернення до роботи та відновлення бізнесу для підтримки економіки країни. І ми почали писати медійним підприємцям, блогерам, які активно транслювали цей меседж.

Один із перших про нас розповів режисер Алан Бадоєв, у якого на той момент було понад 600 000 підписників. Далі один за одним про нас почали розповідати й інші блогери. Загалом близько ста лідерів думок підтримали нас у своїх соцмережах. Серед них – Ігор Ласточкін, Євген Кот, Сергій Дєтков, Onuka, Павло Зібров (!), про-гравець у CS – Zeus та багато інших.

Миттєво пішла активність та продажі, які збільшилися більш ніж удесятеро порівняно з минулим роком.

Хочу футболку, як у Президента

8 травня ми прокинулися від повідомлень у директ із роликом Президента України, присвяченим Дню пам'яті та примирення, у якому Володимир Зеленський з'явився в нашій футболці з написом I am Ukrainian.

З цієї миті пішла друга хвиля популярності. Усі хотіли футболку «як у Президента». І кількість запитів зросла ще більше, ми отримували близько 100 замовлень на день.

Водночас з'явилася нова проблема – копії. Ми працюємо в ніші одягу давно і знаємо, що найкращі дизайни копіюються дуже швидко і продаються вже наступного дня. Нам було важливо, щоб люди знали, що це саме наша футболка. Тому першого ж дня ми зробили пост і запустили рекламу, розповідаючи, що ми – автори цієї футболки. Це досі одне з топзавдань, які ми вирішуємо.

Що важливо для бізнесу

Зараз важливо бути максимально гнучким, підлаштовуватись під ситуацію. У нашому випадку ми повністю змінили бізнес-модель, переорієнтувалися на іншу аудиторію.

Другим вирішальним чинником є швидкість. Якби ми зробили реліз перших колекцій на кілька тижнів пізніше, можливо, не встигли б на «поїзд» із безкоштовною рекламою у блогерів. З кожним днем патріотичного мерчу ставало дедалі більше, конкуренція зростала неймовірними темпами.

Сьогодні серед наших основних завдань – розширення виробництва та, відповідно, команди.

Бекграунд і dream team

За останніх пів року український бізнес зазнав суттєвих змін. Forum Group разом з лідером бізнес-освіти KSE Graduate Business School ініціювали проєкт «РЕ:старт. Безпечний простір для вашого бізнесу» для підтримки малого та середнього бізнесу, що опинився на межі закриття внаслідок початку повномасштабної війни. Таким компаніям Forum Group безоплатно надав у користування офісні приміщення у Києві на три місяці. У свою чергу, KSE Graduate Business School забезпечила професійну бізнес-підтримку і консалтинг.

Також партнерами Форуму стали бізнес-спільнота Board, яка посилить програму завдяки менторам для переможців, та бізнес-видання Mind.ua, на сторінках якого учасники розкажуть свої історії.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло