Маркетинг-директорка FILM.UA Group: «На виробництво не вистачає ресурсів, грошей, банально електроенергії, але суспільству потрібні свої історії»

Маркетинг-директорка FILM.UA Group: «На виробництво не вистачає ресурсів, грошей, банально електроенергії, але суспільству потрібні свої історії»

Поліна Толмачова — про те, над чим компанія працює в період війни, чи вдається зараз отримувати дохід та як зростає попит на український контент у світі

Маркетинг-директорка FILM.UA Group: «На виробництво не вистачає ресурсів, грошей, банально електроенергії, але суспільству потрібні свої історії»

FILM.UA Group – це група компаній, що займається розробкою, виробництвом, адаптацією, дистрибуцією та промоцією кіно- й телепродуктів. Попри повномасштабну війну росії в Україні вони дистрибутують фільми в українському кінопрокаті, знімають заплановані проєкти, ведуть перемовини про копродукції з європейськими колегами, беруть участь у закордонних фестивалях і кіноринках та не планують зупинятися – а зовсім навпаки, нарощувати обсяги виробництва аудіовізуального контенту та прокатної діяльності в Україні й за її межами.

Маркетинг-директорка FILM.UA Group Поліна Толмачова розповіла Mind про те, які потужності компанія має зараз, що є основою заробітку в період війни, що необхідно, аби компанія вижила та продовжила розвиватися, про безпекові нововведення на зніманнях та майбутні проєкти FILM.UA Group, на які варто очікувати глядачам.

– У FILM.UA Group дуже багато напрямків – від створення «народних» касових історій на кшталт «Скажених весіль/сусідів» до просвітницьких проєктів, які виходять лише онлайн, як-от «Український побут» чи «Загублені імена». Скільки всього напрямків у FILM.UA Group? На якій потужності зараз працює кожен із них?

Насправді FILM.UA Group має набагато більше напрямків, ніж ви перерахували. Ми не просто створюємо контент. У нас повний цикл роботи з аудіовізуальним контентом та сервісами, пов’язаними з цими процесами.

Структура групи – це девелопмент, виробництво, постпродакшн, дистрибуція, бродкастинг, ліцензування, спонсорство, управління студійним комплексом. Ми повністю забезпечуємо процеси in-house з юридичного, фінансового, промоційного боку. Але так, виробництво контенту – це основа нашого бізнесу. І тому нам, як і всій країні, непросто.

Але ми ні на мить не зупинялись у виробництві. Навіть у найскладніші часи, у лютому, березні, квітні ми створювали диджитал-контент, який використовували на власних майданчиках та шерили з колегами з медіагруп. Охоплення наших соціальних мереж зросло навесні у п’ять разів.

Наше гасло «Історії змінюють світ на краще» залишилося незмінним. Це філософія, а ще – бізнес–модель. До нього додалося воєнне – «Контент – наша зброя», і це, як виявилося з часом, не просто слова.

Індустріальне виробництво призупинилося. Павільйони студії працюють на десять відсотків. Безпосередньо у виробництві в нас зараз декілька великих проєктів, серед них «Мавка. Лісова Пісня», що нині перебуває на фінальній стадії постпродакшну, другий сезон серіалу «Скажені сусіди», які знімаються на натурному майданчику та в павільйонах студії, драма «Дві сестри» – копродукція України та Польщі, художній погляд на війну очима іноземців.

Це ціла низка диджитал-проєктів, що пов’язані з історією України. Це знімання контенту для наших супутникових каналів «Кус-кус», «36,6», «Дача». Протягом 2022 року було знято та змонтовано майже 90 годин контенту, а цього тижня стартував новий сезон кулінарного каналу «Кус-кус».

Активно працює наш YouTube-канал. Починаючи з лютого, він наповнюється соціально-просвітницьким контентом виробництва FILM.UA, який дивляться не тільки в Україні, а й за кордоном: це й історичні проєкти («Побут», «Загублені імена», «Народжені Україною»), й інформаційно-патріотичні («Більше ніж сила»), документальні («Обличчя супротиву»), гумористичні («Як москалі в Україні воювали»).

Також ми відкрили доступ до перегляду ряду фільмів, серед них наша гордість – «Весільний спадок», який зібрав 250 000 переглядів без рекламного просування.

За ініціативи команди нашого диджитал-відділу ми відкрили канал із серіалами в українському дубляжі. За вісім місяців великої війни зросла увага до українського контенту глядачів з Америки, Німеччини, Польщі, Литви.

Хочу сказати, що деякі наші напрямки працюють на тому ж рівні, що й до війни. Багато роботи з локалізації контенту в наших студій «Так треба продакшн» та «Постмодерн». Ми зв’язані NDA і не можемо розповідати про все, що відбувається, але запевняю вас: ми багато чого робимо для остаточної дерусифікації України.

Я можу зараз сміливо сказати: жоден із наших напрямків не зупинився повністю. І для нас це вкрай важливо як з погляду бізнесу, так і з погляду нашої місії: змінювати світ на краще за допомогою історій.

– FILM.UA став ледь не першим вітчизняним дистриб’ютором, який випустив свіжу українську кінопрем’єру після 24 лютого («Снайпер. Білий Ворон»). Як довго ви зважували всі «за» і «проти»? Коли почали думати і працювати в напрямку, що кіноіндустрія не має зупинятися?

Ми стали не «ледь не першим» дистриб’ютором, а першим. І «Снайпер», успіхом якого ми неймовірно пишаємось (за час прокату стрічку переглянули 43 811 глядачів, у кінотеатрах відбулося 4535 сеансів, а загальні збори склали 5 246 205 грн) був не першим фільмом. 

Першою була картина «Скажені сусіди. Нові історії», і дата 07.07.2022 стала початком нового відліку.

Якщо чесно, ми й не переставали думати про прокат фільмів. Напередодні широкомасштабної війни відбувався зимовий кіноринок, на якому ми представили кінотеатрам та глядачам наш лайн-ап на 2022 рік. А 23 лютого ми святкували допрем’єрний показ «Великої прогулянки», прокат мав початися саме 24 лютого.

Уже в травні ми почали готуватися та планувати нашу прокатну діяльність. Для нас було очевидним, що треба продовжувати. На нас дивилися як на диваків. Але ми вирішили самостійно ризикнути. Знайшли партнерів, які підтримали наш реліз інформаційно. І ризикнули.

«Скажені сусіди» зібрали 1 998 065 грн, стрічку переглянули 18 067 глядачів. Ми отримали купу реакцій та подяк. І вирішили йти далі.

Взагалі прокат зараз – це рівняння з купою невідомих. Пірати, гроші, готовність фільму, обстріли, світло... Про наші прокатні пригоди можна писати виробничий трилер або чорну комедію.

Але поки про цифри. Станом на сьогодні в умовах повномасштабного вторгнення ми зібрали в прокаті 11 342 244 грн, наші фільми відвідало 96 106 людей.

Ми вийшли на довоєнні плани «по фільму на місяць», працюємо з різними жанрами, різними виробниками. Наші прокатні плани розписано до травня наступного року.

Одна з наших «фішок» – це ретельний, креативний, системний підхід до промо. Наша мета – надати можливість побачити прем’єрний український контент якомога більшій кількості глядачів.

Чи приносить це гроші? Так, приносить. Чи можна це порівняти з прибутками 2021 року? Ні, не можна. Весь цей процес тримається на ентузіазмі керівництва студії, підтримці партнерів, професіоналізмі команди FILM.UA Distribution та вірі в те, що українське кіно потрібне українському глядачу. Ні, не вірі, а на впевненості та знанні того, що це потрібно. Попри все люди готові йти в кінотеатри. Своєю чергою кінотеатри готові працювати, незважаючи ні на що.

Це дуже важливо. Взагалі, ми раді, що надихнули інших на те, щоб випускати в прокат українські фільми. Бажаємо всім колегам успіхів.

– Розкажіть, які проєкти FILM.UA заморожені і їхнє відновлення неможливе до нашої перемоги? 

Жоден потенційний проєкт не заморожено. Потенційний – у сенсі той, що має потенціал принести в майбутньому прибуток. Грошовий або репутаційний. Так, на виробництво не вистачає ресурсів, грошей, банально електроенергії. Але ми розуміємо, що робимо дуже велику справу. Суспільству потрібні свої історії. Ми займаємось передусім бізнесом, тому питання попиту, питання «чого потребує аудиторія» для нас завжди були і будуть головними. Контент, який ми виробляємо, наближає перемогу, ми в цьому впевнені.

Щодо «заморозки». У ній немає сенсу. Можна тільки відмовитися.

Після перемоги суспільство буде іншим. Запит на контент зміниться. Тому ми зараз багато працюємо на перспективу. У девелопменті в нас багато актуальних, нових історій. Ми, як ніколи раніше, займаємося документальними проєктами. Зараз у розробці історії про зруйновані та відбудовані міста, історія «Мрії». Вже зараз ми готуємося до виробництва копродукційних проєктів з європейськими партнерами.

Не можна просто чекати перемоги. Можна та потрібно працювати над її наближенням.

Ми багато робимо для того, щоб зберегти найбільший наш актив: людей, таланти, боєздатність креативних команд.

Але ми не фантасти і не грантоїди. Для того, щоб компанія вижила, необхідне поновлення індустріального виробництва, а це виробництво п’яти-шести великих проєктів для локального та два-три проєкти для глобального ринків протягом року. Ми працюємо зараз саме за таким планом, сподіваємося навесні 2023-го розпочати нову еру. Може, зараз це звучить фантастично, але багато чого фантастичного відбувається. Та й нам не вперше робити гучні заяви, отримувати критику, звинувачення у волюнтаризмі, розробляти прецеденти та прокладати шлях для інших. Побачимо.  

– Роботу над якими проєктами вже відновлено?

Нам вдалося перенести частину сервісів до Львова, забезпечити безперервну роботу наших високотехнологічних відділень на студії в Києві. Зберегти найважливіше: наш архів, де зберігається бібліотека. Ми знайшли нові способи працювати віддалено.

Ми зняли нові сцени та адаптували для українського прокату італійсько-український фільм «Коза Ностра. Мама їде». Ця сімейна комедія стане дуже важливим для нас кейсом, а для глядача, я впевнена, необхідним яскравим зарядом гарного настрою та флешбеком у нормальне життя, якого ми всі так прагнемо.

Наш флагман, «Мавка. Лісова пісня», на фінальному етапі постпродакшну. Ми вже плануємо реліз мультфільму, розраховуємо дати виходу, проводимо перемовини з міжнародними партнерами. Поки нічого не можу сказати конкретно, комунікація буде пізніше. 

Можу лише додати, що Stage Show Company (входить до складу FILM.UA Group) працює над театралізованим шоу «Мавка», прем’єру якого Європа побачить вже навесні 2023 року. Перші покази шоу заплановані в Польщі (30 міст, включно з Варшавою, Краковом, Вроцлавом, Гданськом та іншими). Це стане ще одним потужним майданчиком для промо нашої «Мавки» за кордоном. А після завершення туру Польщею планується показати шоу в інших країнах Європи, зокрема, у Чехії, країнах Балтії, Австрії, Німеччині та ін.

Серіал «Скажені сусіди» знімається тут та зараз. Фільмування йдуть з урахуванням особливостей воєнного часу, з перервами на тривоги. Але те, що вони відбуваються на студії, яка перетворилася під час війни на автономну фортецю, додає нам впевненості – ще раз хочу на цьому наголосити, що знімати в Україні можна та необхідно! А ще можна і знов-таки необхідно знімати разом з Україною.

Ми стали співпродюсерами українського випуску популярного у Фінляндії шоу «Song of my life» разом із фінським продакшном Yellow Film & TV та 1+1 media. Разом з Red Arrow Studios International написали сценарій антології «Ті, що залишилися», яка була натхненна реальними подіями, що відбулися в Києві після початку повномасштабного вторгнення: про життя тих, хто залишився в столиці України.

Ще багато проєктів у роботі: адаптація вже наявних форматів, зокрема, зростання Всесвіту «Скаженого весілля», доопрацювання сценаріїв, девелопмент ідей, документальні проєкти. Про все це ми розкажемо згодом.

Зараз багато працюємо зі спонсорами та рекламодавцями, розробляємо нові шляхи взаємодії та монетизації контенту. Ліцензійна агенція Nerd agency навіть попри війну продовжує працювати, залучати нові бренди, підписувати ліцензійні контракти та запускати новинки.

Окрім того, Nerd agency вийшли на міжнародний рівень і також співпрацюють із закордонними клієнтами. А нещодавно директорка агенції Тетяна Рубан стала першою українкою, яка отримала престижну міжнародну нагороду Rising Star від Licensing International.

Ідеї, IP, яскраві образи та технології реально вирішують. Департамент досліджень та інновацій під керівництвом шукає нові формати та рішення для нашого контенту. Ми перезавантажуємо наш анімаційний напрямок. Студія, наше місце сили, на Закревського, 22, починає працювати як коворкінг. Роботи дуже багато. Світ змінився, Україна змінилася – і тільки разом ми зможемо відбудувати вкрай важливе для всіх нас виробництво історій.

– У вас в роботі зараз польсько-українська копродукція «Дві сестри». Розкажіть, будь ласка, про неї докладніше. Від того, коли почалися перемовини з іноземними партнерами, до моменту старту знімань. Знімання відбувалися в павільйоні чи на місцевості? Як гарантували безпеку іноземних акторів? Хто брав відповідальність за безпечність знімального процесу? Яким був алгоритм дій на випадок повітряних тривог? 

Це неймовірна історія, що може відбутися тільки під час великої кризи. На Каннському кіноринку у травні я познайомилася з режисером Лукашем Карвовським. Він розповів про ідею фільму, яка в нього виникла, та поділився, що шукає партнерів в Україні. Мене захопила ця історія про двох сестер, які шукають у сучасній Україні свого батька. Захопили акторки, що дали згоду зніматися в цій стрічці. Я передала інформацію нашим продюсерам, і вони втілили її в життя. Це суперкоманда, яка, мені здається, може все. І на початку серпня ми вже розпочали знімання. Тобто минуло два місяці.

Ми розмовляли з Лукашем у жовтні, згадували нашу зустріч. Це диво, хоробрість та героїзм, що кіно сталося. 

Але є ще одна дуже важлива сторона цієї історії. Вона довела, що знімати в Україні можна! Просто правил безпеки, яких, до речі, на знімальному майданчику й за мирних часів вистачає, стає більше.

Для того, щоб максимально забезпечити акторів та команду, локації для знімань обиралися так, щоб поруч не було об’єктів інфраструктури або військових об’єктів, до уваги також бралася наявність бомбосховищ поблизу.

На майданчику була людина, яка особисто відповідала за безпеку. У команди була інструкція: у будь-якій позаштатній ситуації слухатися цю людину.

Повітряна тривога – це причина, через яку фільмування зупинялися і команда прямувала в безпечне місце.

Колеги знімали навіть у Харкові. Всім: режисеру, акторам, продюсеру, студії – було вкрай важливо, щоб кіно сталося. Я бачила матеріал. Він неймовірний.

– Ваш найближчий прокатний план – які стрічки варто відмітити собі, щоб чекати в кіно? 

Уже першого грудня чекаємо на комедію з неймовірною Ірмою Вітовською у головній ролі, я вже згадувала про це кіно. «Коза Ностра. Мама їде» – історія про силу української жінки, яка може все, що завгодно. Але головне для неї – це родина та дім.

У січні – «Щедрик», історична драма, що розповідає про події після Другої світової війни та про пастку, у якій опинилися діти, що їх каральні режими СРСР та Третього Рейху позбавили батьків.

А також «Памфір», фільм Дмитра Сухолиткого-Собчука. Хочу скористатися нагодою та подякувати творцям стрічки за довіру. Зараз працюємо над просуванням цього неймовірно кіно, ми всі його фанати. Для нас це зразок авторського висловлювання, де вдалося зачепити вкрай важливі для кожного теми. 

Маркетинг-директорка FILM.UA Group: «В умовах повномасштабного вторгнення ми зібрали в прокаті більше 11 мільйонів гривень»

У лютому – військова драма Ахтема Сеітаблаєва «Мирний–21». Драма, що розкаже, з чого почалася ця війна.

Мріємо випустити «Велику прогулянку». Впевнені, що ця комедія, де дуже різні люди об’єднуються заради перемоги над спільним ворогом, стала ще більш актуальною. А пісня Андрія Данилка «Є пропозиція» особисто мене змушує плакати, настільки вона актуальна та щемка зараз.

Звичайно, ми всі чекаємо на наші блокбастери (і це без лапок) – «Мавка. Лісова пісня» та «Довбуш». Ці фільми неймовірні за своїми художніми якостями. Вони мають усі шанси увійти до історії.

Ведемо перемовини з продюсерами щодо інших картин. Я знаю, що ми маємо репутацію прокатників комерційних фільмів, але в нас уже є успішні кейси роботи з непростими авторськими проєктами, наприклад, із фільмом Аґнешки Голланд «Ціна правди» та військовою драмою «Черкаси».

Вважаємо, що треба займатися прокатом та промо з урахуванням найкращих світових практик, законів маркетингу у зв’язці з реальністю. Здається, просто, але, повірте, це захопливий процес боротьби здорового глузду з абсурдом.

– Ваш окремий напрямок – дистрибуція. Тобто ви займаєтеся промо і безпосередньо прокатом стрічок, які не завжди самі виробляєте. Це відносно нова історія для FILM.UA Group чи мені здається? Які перспективи саме цього напрямку?

Ми давно системно працюємо не тільки з контентом, що виробляємо самі. Але зараз доля «не наших проєктів» у нашому дистрибуційному пакеті збільшилася.

І це не через брак своїх проєктів, ні, ми давно до цього йшли. За 20 років існування FILM.UA Group ми накопичили неймовірний досвід і готові ним ділитися. З 24 лютого FILM.UA Distribution уклала 54 нові угоди на територіях у всьому світі. І та сама велика угода з Netflix, що була укладена цієї осені, – результат тривалої системної роботи (у середині жовтня 2022 року на сервіс Netflix потрапили українські фільми «Поводир», «Захар Беркут», «Мої думки тихі», «Сторожова застава», «Зірки за обміном», «Віддана» та «Фокстер і Макс» для показу на території України Mind).

Перспективи у цього напрямку великі. Зараз багато чого сприяє продажам контенту, але без відновлення виробництва нам не можна. Пакет має поновлюватися, з одного боку, з іншого – ми маємо знаходити нові ринки збуту та нові аудиторії.

Ось прямо зараз відбувається дуже важливий кейс. Це прокат фільму «Я працюю на цвинтарі» виробництва Good Morning Films в асоціації з MainStream Pictures та Stewopol в Чехії. Угоду уклали FILM.UA Distribution, прокатник – Donart FILM. Чеські колеги багато зусиль доклали для того, щоб перший в історії комерційний прокат вдався. У мене поки, на жаль, немає конкретних цифр, але наші партнери кажуть, що більш ніж задоволені результатом і хочуть продовжити співпрацю. Вони розглядають проєкти як із нашого дистрибуційного пакета, так і з інших.

Взагалі попит на український контент виріс у п’ять разів, особливо в країнах Східної Європи та Балтії. Але треба пам’ятати, що на ентузіазмі та на бажанні допомогти, навіть на зацікавленості «а що то за “звір” такий – українець, який зараз відчайдушно протистоїть страшному ворогу та б’ється не на життя, а на смерть з Росією»… Ні, мотиви зовсім інші.

Люди ходять у кіно, дивляться фільми на платформах, в ефірі для розваги. Це головне. Навіть складні, непрості фільми мають за мету заповнити вільний час людини, якщо не сміхом або адреналіном, то роздумами. Тому для того, щоб дистрибуція розвивалася, потрібен продукт. Якісні історії, що будуть зрозумілі людям у всьому світі. І ми вже вміємо їх виробляти!

Достатньо загадати успіх серіалу «Кріпосна» в Польщі, адаптацію «Скажених сусідів» у Литві, прокат у 150 країнах «Викраденої принцеси», світовий успіх нуарного серіалу «Схованки», «Слугу народу» на Netflix та його адаптацію в Польщі. Є попит, є компетенції. Залишилося знайти ресурси.

– Чи заробляє зараз FILM.UA Group? Стрічки не відбивають вкладені в них кошти. Так було навіть і до війни. Завдяки чому компанія зараз заробляє? 

Це довга розмова, і в вашому питанні вже є неправдиве твердження: «Стрічки не відбивають вкладені в них кошти». Ми знайшли та втілили в реальність прибуткові бізнес-моделі. Якби це було не так, ми б давно не існували, бо хочу нагадати: FILM.UA Group – це бізнес, і бізнес прибутковий. Наша маржинальність складає 15%. Непогано, згодні?

Говорю це в теперішньому часі, тому що зберегти маржинальність для нас зараз головне завдання та головний виклик. Ми зараз ідемо цим шляхом.

За мирних часів основа нашого заробітку, майже половина пирога – це продакшн та дистрибуція контенту. На другому місці – сервіси постпродакшну. Та десь третина – локалізація контенту. Дохід приносить бродкастинг, ліцензування, студійні потужності, робота зі спонсорами та рекламодавцями. Ми – збалансований бізнес.

Зараз, в умовах, коли продакшн драматично втратив в об’ємах, на перший план вийшли дистрибуція, локалізація, сервіси. До нас повертаються спонсори та рекламодавці, тому що український контент – найефективніший майданчик для спілкування з українською аудиторією. Наш «пиріг» став менший, не такий смачний, у ньому перемішалися та змінилися інгредієнти. Але ми продовжуємо заробляти гроші.

І це диво, професіоналізм та героїзм команди.

Маркетинг-директорка FILM.UA Group: «В умовах повномасштабного вторгнення ми зібрали в прокаті більше 11 мільйонів гривень»

Роботи у всіх нас побільшало, а грошей – поменшало. Але ми живемо в парадигмі перемоги. І тут та зараз робимо все для її наближення, а також будуємо плани нашої участі в розбудові країни.

– Як змінилася команда з початком війни: скільки людей кількісно було і стало? Чи довелося когось звільняти? Скільки працівників пішло на фронт чи волонтерити? Чи продовжують працювати ті, хто виїхав за кордон, якщо їхня присутність фізично в Україні не потрібна?

Команда змінилася. Але її основа залишилася. Звільняти нам, на щастя, не довелося нікого. Але довелося сильно скоротити фонд заробітної плати. Дуже сильно. Дякую всім людям, що погодилися на ці умови й зараз роблять іноді в рази більше роботи, ніж за мирних часів за суттєво менші гроші. Є люди, що обрали інші шляхи та інші сценарії, це абсолютно нормально. Таких станом на зараз близько 20%. Із 500 людей (дані від 24 лютого) на сьогодні в компанії працює 400, з них на службі в ЗСУ та ТРО 15 людей.

Я зараз відповідаю вам на ці питання з Австрії. Але не почуваюся в еміграції. Особисті причини змусили мене переїхати за кордон, щоб піклуватися про свою родину, але кожного ранку я сідаю о восьмій за комп’ютер та опиняюсь в Україні. Працюю до восьмої вечора. В Європі в цей час вже все закрито. Жодної інтеграції. Жодних європейських планів. Плани тільки повернутися на Батьківщину фізично. І таких колег багато.

Щодо волонтерства, то зараз уся країна волонтерить. Були і є особисті проєкти та ініціативи. А є ті, що системно проводить FILM.UA Group. Студія на початку війни стала прихистком для жителів Лівого берега. У перші тижні війни ми продавали контент для збору грошей. Вдалося зібрати понад $200 000, які ми, у міру надходження, переводили на рахунки БФ: допомога армії, допомога постраждалим від війни та Червоному Хресту.

Ми також перераховуємо частину прибутку на потреби переселенців та жителів деокупованих територій. Віддали дрони, рації, одяг, взуття. Передаємо права для безкоштовних показів нашого контенту і в Україні, і за кордоном. Співпрацюємо з державою: зробили, наприклад, разом із Міністерством оборони України проєкт про ЗСУ – «Більш ніж сила».

Маркетинг-директорка FILM.UA Group: «В умовах повномасштабного вторгнення ми зібрали в прокаті більше 11 мільйонів гривень»

Наше воєнне гасло «Наша зброя – контент» змогло утримати нас на своєму фронті. Ми важливі. Те, що ми робимо – важливо. Це допомагає нам триматися.

– FILM.UA Distribution уклав угоду, згідно з якою ціла низка українських фільмів опинилася на сервісі Netflix. Йдеться також про те, що показ цих стрічок можливий лише на території України. Чому саме така опція і коли стрічки будуть доступні користувачам по світу? Адже це та сама «культурна зброя». Також йдеться про те, що це лише частина фільмів, яку придбав Netflix. Тобто чекаємо на продовження. А які критерії відбору? Яким має бути кіно, щоб потрапити на Netflix

На це питання мені є що розповісти. І це буде за обсягом таке ж саме інтерв’ю, як і відповіді на попередні запитання. Але я не можу. Угоди з Netflix дуже складні, тема це дуже чутлива. Ми зв’язані NDA. Проте я хочу сказати, що зараз зросла роль українських платформ. Вони, як і кінотеатри, зараз стали єдиними майданчиками для прем’єрного контенту. Я хочу подякувати колегам за їхню довіру та підтримку українського кіно. А вам запропонувати зробити з головними гравцями VoD-ринку України аналітичний матеріал. Буде круто!

– Представники FILM.UA Group беруть участь у панельних дискусіях у складі української делегації на міжнародних кінофестивалях, як-от Каннський, Варшавський і так далі. Як би ви оцінили підтримку міжнародних партнерів України? Хто підтримує найбільше і як саме? Яка співпраця вже розпочата після того, як увесь світ побачив війну, розв’язану росією в нашій державі?

Участь представників FILM.UA Group у роботі українських делегацій на ринках та фестивалях – це вершина айсбергу великої та кропіткої роботи. З перших тижнів війни ми є частиною ініціативи Ukrainian Content. Global Cooperation (UC.GC), що сприяла об’єднанню зусиль провідних українських медіагруп та суспільного мовлення. Ініціаторами створення UC.GC є FILM.UA Group, 1+1 медіа, Starlight Media, Суспільне Україна, а координує її діяльність компанія MRM.

До речі, ця ініціатива стала номінантом престижної нагороди Makers and Shakers Awards 2022, результати якої будуть оголошені 7 грудня, тому тримаємо кулаки.

Нас підтримують та готові й надалі підтримувати у світі. Наведу приклад: тільки цієї осені міжнародний медіафорум KYIV MEDIA WEEK відбувся в мандрівному форматі, провівши шість спеціальних подій у співпраці з трьома європейськими фестивалями та ринками.

Не можна казати, хто більше підтримує, а хто менше. Це не перегони… А ми, я маю на увазі не тільки FILM.UA Group, але й інших гравців нашого ринку, не просили «грошей на допомогу». Ми хочемо, можемо та будемо працювати. Ось наші цілі та наша позиція.

Треба розділяти емоційну підтримку та неймовірні історії допомоги, підтримки нас і наших колег з боку поляків, британців, чехів, німців, австрійців. Війна виявила, що наше коло партнерів та друзів – це коло сили, коло однодумців, коло правильних людей. І особиста підтримка неймовірна.

Але що ми маємо зробити з погляду бізнесу? Тут потрібно насамперед відповісти на питання: що ми можемо принести вже сформованому світовому аудіовізуальному ринку? Які в нас сильні сторони? Чому з нами мають співпрацювати? Я хочу підкреслити саме це слово. 

І вже є успіхи на цьому напрямку. FILM.UA Group розпочала спільний девелопмент документальних та художніх проєктів. Ми ведемо перемовини щодо прокату наших проєктів у всьому світі. Ми пітчимо фільми та серіали, ведемо перемовини з глобальними партнерами. Наша ціль – не попросити допомоги, тому що доля світу, вибачте за пафос, зараз вирішується на полі бою. Наша ціль – розповісти світу про нас, наші переваги та компетенції.

Звичайно, ми працюємо і з грантами, і з soft money. Дуже вдячні партнерам за те, що вони надають нам та нашим колегам майданчики на найвпливовіших івентах світу для того, щоб розповісти світові про нас.

Але я хочу зазначити: відновлення індустріального виробництва в Україні – це єдина для нас можливість зберегти індустрію та рухатися далі.

І це не фантастика. Виробництво власного контенту – така ж нагальна необхідність для країни, як і відновлення критичної інфраструктури. І тут ми всі маємо бути разом: фахівці, держава, бізнес, творча спільнота.

– Тепер через дуже трагічні події, через кров і біль, але дійсно, світ побачив Україну, почув і, будемо сподіватись, починає розуміти і точно зацікавився. Чи буде тепер в українських фільммейкерів стимул знімати якісніше кіно? І взагалі ваші прогнози щодо розвитку вітчизняної кіноіндустрії після нашої перемоги?

Світ побачив Україну. Але всі ці оплески, що отримують українські фільми на міжнародних фестивалях... Усі ці успішні культурні акції... Уся ця увага... Вони не нам, не митцям. Вони – народу України. Народу, що в стражданнях, ціною власного життя, ціною неймовірного героїзму, відчайдушного спротиву, ціною трагедій і травм виборює зараз наше право бути незалежною країною.

Ми не можемо підвести нашого глядача. Він заслуговує на найкраще кіно у світі.

Щодо прогнозів, то я оптиміст. Останні десять років ми спостерігаємо, як держава послідовно підтримує аудіовізуальну галузь. Це унікальний кейс. Звичайно, процес не ідеальний, складний, сповнений конфліктів. Але це, підкреслюю, унікальний кейс того, як, починаючи з 2013 року, держава послідовно підтримує українське кіно.

З іншого боку, розвивався бізнес, ми навчилися монетизувати контент, знімати маржинальні фільми, залучати аудиторію. Ми реально зробили всі разом квантовий стрибок. І маємо зберегти цю енергію для нової реальності.

Без індустрії розваг, яка нормально існує, створення контенту, без власних історій про нас, ми не зможемо відбудувати нашу країну. Людям потрібні історії. Я знаю це точно.

Маркетинг-директорка FILM.UA Group: «В умовах повномасштабного вторгнення ми зібрали в прокаті більше 11 мільйонів гривень»

Ті, хто вміє розповідати історії, не менш важливі члени племені, ніж воїни та мисливці.

Наше завдання – зберегти таланти та виробничі потужності, щоб розповідати неймовірні історії про нас для України та на весь світ.

Ваш топ-5 українських стрічок, які має побачити кожен українець та іноземець, щоб дізнатися про нас більше.

Це не мій особистий топ, але це топ-5 найбільш красномовних стрічок.

«Тіні забутих предків». Must see для всіх, хто хоче зрозуміти, чому ми такі, у чому наш Всесвіт.

«Скажене весілля». Воно багато скаже про наш гумор, про наші стереотипи та слабкості.

«Кіборги». Це дуже важливе кіно про наш спротив. Та про нашу можливість бути сильними в будь-якій ситуації. Про нашу ідентичність та різнобарвність.

«Дике поле». Цей фільм про не героя. Він багато розповість про те, чому ми тут та зараз, про наш шлях до себе.

«Памфір». Для мене особисто це фільм 2022 року. Він ставить питання: хто ми, куди йдемо та чому зараз віддаємо найдорожче заради перемоги. 

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у нашому Telegram-каналі Mind.ua та стрічці Google NEWS
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло