«Як ти, кухонна шафко? Тримаюся»: добірка корисних сервісів для військових, ветеранів та їхніх родин

«Як ти, кухонна шафко? Тримаюся»: добірка корисних сервісів для військових, ветеранів та їхніх родин

Вправи, які допомагають встояти, коли «накриває»

«Як ти, кухонна шафко? Тримаюся»: добірка корисних сервісів для військових, ветеранів та їхніх родин
Фото: depositphotos.com

Моральний дух армії та населення – один із ключових компонентів перемоги. Російські терористи це добре розуміють, тож не шкодують мільярди доларів на постійні ІПСО та цілодобові атаки ракетами та беспілотниками фронту й тилу.   

За дев’ять років війни майже в кожного українця вже є власний арсенал засобів протистояння такому «навантаженню». Втім зовнішня підтримка точно не завадить, особливо військовим, ветеранам та їхнім родинам. Mind зібрав добірку сервісів, які допомагають психологічно встояти, знайти потрібних фахівців, ліки, вправи та безліч інформації від пільг для захисників на комунальні послуги до походів із побратимами-ветеранами в гори. 

«База»

«Як ти, кухонна шафко? Тримаюся»: добірка корисних сервісів для військових, ветеранів та їхніх родин

«Ти на Базі. Це мобільний додаток твоєї психологічної підтримки. Тут ти можеш стабілізувати свій стан, дізнатися про основи психологічної самодопомоги, поставити питання фахівцям та знайти корисні контакти» – так «зустрічає» користувача перша сторінка цього застосунку.

У ньому є декілька розділів:

  • Базове. Це добірка пояснень про депресію, тривогу, уникання, почуття провини, наслідки контузії,  хронічний біль, поганий сон, панічні атаки, нав’язливі думки тощо.
  • Інструменти. Тут користувачу пропонують вправи, які допомагають впоратися з певними емоціями, станами та почуттями. Є підрозділи «Після контузії», «Тіло», «Дії», «Думки» тощо. Також є і можливість поділитися власним досвідом.
  • Обране. Сюди можна додавати всю корисну інформацію, контакти та вправи, які користувач знайшов для себе у додатку. Вони будуть доступні й офлайн.
  • Стоп кнопка. Коли користувач її натискає – застосунок пропонує вправу, щоб впоратися з «накрило». Якщо не стало краще – можна перейти до наступної вправи. І так до стабілізації стану.
  • Контакти. У розділі зібрано багато номерів телефонів центрів психологічної допомоги та ветеранських клубів, які надають юридичну допомогу, займаються оформленням пільг, влаштовують тренінги, організують походи побратимів у гори тощо. Зателефонувати або написати фахівцям можна прямо із застосунку. Також сюди можна додати власні контакти. 
  • Трекер настрою. Тут користувач може записувати свої думки та стани, ставити нагадування.

«Попри те, що цільовою авдиторією додатку є ветерани та ветеранки, користуватися ним може будь-хто. Адже едукаційні матеріали та інструменти не втрачають актуальності й для решти користувачів», – розповідають розробники із ГО «Вільний вибір». Втім вони попереджають: «База» – не заміна психотерапії та не панацея, але це шанс краще зрозуміти свої стани та вміти надати собі первинну психологічну підтримку».

Застосунок запустили наприкінці червня 2023 року. Його вже скачали понад 7000 разів. Завантажити «Базу» можуть користувачі Androіd  та IOS

Derm Guard

«Як ти, кухонна шафко? Тримаюся»: добірка корисних сервісів для військових, ветеранів та їхніх родин

Це сервіс, у якому військові та їхні рідні можуть отримати консультацію лікаря-дерматолога. «Невпинно збільшується кількість військових, які страждають від дерматовенерологічних захворювань: траншейної стопи, псоріазу, вітиліго, алергії тощо. Відтепер захисники з такими проблемами та їхні родини можуть отримати безоплатну лікарську допомогу від спеціалістів вузького профілю», – пояснюють розробники.

Наприкінці липня 2023 року цей сервіс запустила Дерматовенерологічна гвардія України (ДГУ). Це спілка лікарів-дерматовенерологів, які у співпраці з Міністерством охорони здоров'я, Міністерством оборони та волонтерами займаються лікуванням та профілактикою дерматовенерологічних захворювань військовослужбовців.

Щоб скористатися Derm Guard, потрібно:

  • зайти на сайт https://dermguard.org/;
  • заповнити коротку форму;
  • додати кілька фотографій ураженої ділянки (лікарям потрібно побачити травму або проблемне місце на тілі в усіх ракурсах);
  • у графі «Скарги» докладно описати симптоми (лікарі рекомендують вказати види хворобливих відчуттів (пече, свербить, поколює), чи є набряк, як починалося й розвивалося захворювання);
  • натиснути кнопку «Відправити».

Протягом 12–24 годин лікарі мають надати розгорнуту відповідь із діагнозом та схемою лікування. У ДГУ уточнюють, що сервісом можуть користуватися й військові медики: «У цьому форматі дерматовенерологи готові надати консультаційні послуги відповідним фахівцям віддалено. Це своєю чергою позитивно вплине на процес лікування безпосередньо в зоні бойових дій».

А пацієнти, які потребують медикаментозної допомоги, можуть безоплатно отримати необхідні ліки від Derm Guard. «Також будь-який військовий або член його родини може відправитися в один із медзакладів, що співпрацює з проєктом, для проходження лікування офлайн. Усі послуги надаватимуться безоплатно», – кажуть координатори. Партнери із США надали потрібні препарати на $500 000: набори протигрибкових засобів, нестероїдні протизапальні препарати тощо. Ці ліки розповсюджуватимуть серед медиків і військових.

«е-Ветеран»

«Як ти, кухонна шафко? Тримаюся»: добірка корисних сервісів для військових, ветеранів та їхніх родин

«Відтепер за допомогою звичайного смартфона, ПК чи ноутбука можна цілодобово отримати найповнішу інформацію про санаторно-курортні заклади, суб’єкти надання послуг із психологічної реабілітації, які працюють з ветеранами» – так Міністерство у справах ветеранів презентувало цей сервіс ще 2021 року. Відтоді він поступово удосконалювався. Зараз тут набагато більший функціонал. Їм можуть користуватися ветерани війни та члени їхніх родин.

На порталі «е-Ветеран» три розділи:

  • Гарантії та пільги. Тут користувачі можуть знайти детальну інформацію про реабілітацію, медичні, освітні, трудові пільги, соціальні послуги, пільги на проїзд, за комунальні послуги, зі сплати платежів до бюджету, виплати і надбавки, забезпечення земельними ділянками. У кожному розділі – купа підрозділів. Наприклад, на сторінці «Медичні пільги» – довідково-інформаційні бази по питаннях: першочергові безоплатні ліки за рецептами лікарів, доставка за висновком лікаря ліків додому, безоплатне першочергове зубопротезування, позачергове безплатне лікування у стаціонарах, госпіталях, лікарнях,  безоплатне обслуговування в закладах охорони здоров'я тощо.
  • Статуси. У цій базі – пояснення, підстави та інструкції для отримання статусів учасника бойових дій, особи з інвалідністю внаслідок війни, учасника війни, члена сім’ї загиблого, постраждалого учасника Революції Гідності, утриманця загиблого або того, хто пропав безвісти, особи рядового і начальницького складу служби цивільного захисту тощо
  • Електронні сервіси. У цьому розділі поки одна послуга: надання підтримки особам з інвалідністю внаслідок війни. Надалі в міністерстві збираються розширити перелік сервісів.

«Будь-хто, хто хоче зрозуміти та розібратися, на які послуги він має право, на що йому спиратися, які документи потрібні для цього – на сайті можна отримати вичерпну інформацію щодо надання статусів, питань надання послуг, пільг, гарантій. Це стосується не лише ветерана, а й членів його родини. Основне – інформаційна складова: яким чином, які послуги можна отримати в тому чи іншому регіоні, адже в кожній громаді є безпосередньо свої надавачі послуг», – пояснюють у міністерстві.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло