«Сервіс був неробочим»: чому Pragmatech Ventures вклав $400 000 у стартап Pluspoint, робота якого на початку війни майже зупинилася

«Сервіс був неробочим»: чому Pragmatech Ventures вклав $400 000 у стартап Pluspoint, робота якого на початку війни майже зупинилася

У що саме повірили інвестори

«Сервіс був неробочим»: чому Pragmatech Ventures вклав $400 000 у стартап Pluspoint, робота якого на початку війни майже зупинилася
Фото: pluspoint.io

Нещодавно стартап Pluspoint залучив $400 000. Раунд очолила Pragmatech Ventures. На початку війни частка українських клієнтів стартапу становила майже 85%. Google Maps був ключовим функціоналом системи на той момент. Згодом корпорація заблокувала для українських користувачів можливість додавати нові об’єкти на карти та залишати відгуки. «Фактично це зробило сервіс неробочим», – згадує засновник стартапу Сергій Шанін. Відтоді команді довелося змінити фокус і  прискорити вихід на нові ринки. Скільки зараз клієнтів у Pluspoint? Які ризики бачить фонд? Куди підуть залучені кошти? Про це та багато іншого Mind поспілкувався з учасниками угоди.

Про суть стартапу

Основний продукт Pluspoint – платформа, яка дозволяє локальним бізнесам (від ресторанів до медичних клінік) працювати з відгуками у Google, Facebook та на інших платформах. Зараз продукт підтримує інтеграції більш ніж із 8000 сервісів: майданчиками для відгуків, платформами CRM, ERP, BI та аналітики, сервісами для email-маркетингу.

«Алгоритм роботи з відгуками на платформі простий», – запевняють у Pluspoint. Клієнту після отримання послуги або придбання продукту надходить запит оцінити досвід взаємодії з компанією. Позитивні відповіді автоматично публікуються на популярних платформах із відгуками. Негативні – повідомляються представникам бізнесу або команді саппорту з необхідними деталями для розв'язання проблеми.

Перша комерційна версія продукту була створена влітку 2021 року. Стартап заснований Сергієм Шаніним спільно зі стартап-студією Pragmatech, яка надала підтримку в аналізі ринку, CusDev-інтерв'ю та розробці першої версії продукту. Зараз усе операційне управління здійснює засновник.

Про користувачів і монетизацію

Сервіс працює за SaaS-моделлю та є доступним для компаній у всьому світі. Користувачі можуть обрати підписку на місяць (від $69) або рік (у такому разі клієнт заощаджує від $11 на місяць). Команда орієнтується на франшизи та бізнеси, у яких є багато точок продажів.

Більш як за рік команда залучила понад 100 клієнтів з Іспанії, Португалії та Бразилії. Серед них – Lycamobile, Papel Craft, German Doner Kebab тощо. Нині продукт локалізований під португало- та іспаномовні ринки. «Нам імпонує шлях і стратегія, які команда Pluspoint обрала для розвитку сервісу. Ми підтримуємо їхні амбіції щодо закріплення на ринках Західної Європи та Латинської Америки», – зазначає Venture Partner у Pragmatech Studio Ігор Соколов.

Про зміну фокусу

У лютому 2022 року Pluspoint працював із клієнтами з Великої Британії та Середньої Азії, але майже 85% клієнтів були з України. Після початку повномасштабної війни, Google відключив можливість створювати нові публікації і залишати відгуки на картах в Україні.

«Фактично це зробило сервіс неробочим, оскільки керування відгуками Google Maps було ключовим функціоналом нашої системи на той момент. Ми обговорювали з клієнтами, як змінилися їхні пріоритети та цілі і яким чином ми могли б розвинути або адаптувати продукт, щоб бути для них більш корисними. Такий підхід дозволив не лише зберегти нашу основну клієнтську базу, а й сформувати нову цінність сервісу, зменшивши залежність від однієї інтеграції», – кажуть у компанії. Зараз частка українських клієнтів становить менше 10% від загальної клієнтської бази.

Попри те що Google знову дозволив українцям публікувати відгуки й додавати інформацію про свій бізнес на карти, команда залишає фокус на західних ринках. «Поки що важко сказати, як зміна політик Google вплине на розвиток нашого сервісу в Україні. При цьому у продукту є українська локалізація і ми відкриті до співпраці з українськими клієнтами», – говорить Шанін.

У планах стартапу підкорити й Америку. «Найцікавішим ринком з погляду глобальності та розміру досі лишаються США. Та для успішної конкуренції на ньому сервіс повинен досягти певного рівня зрілості, що потребує суттєвих ресурсів», – уточнює засновник.

Про конкурентів і ринок

За словами Шаніна, найбільша кількість подібних сервісів сконцентрована у США, тому команда рідко стикається з прямою конкуренцією на своїх основних ринках.

Ніша інструментів для управління онлайн-репутацією хоч і активно розвивається в Америці, але більшість рішень лишаються вузько заточеними під досить специфічний локальний ринок. «Наприклад, буквально для кожної вертикалі є десятки платформ відгуків та онлайн-каталогів, невідомих за межами Америки. Ми ж вирішили сфокусуватися на регіонах, де ринок ще не був достатньо сформованим, але вже мав великий потенціал зростання», – пояснює засновник Pluspoint.

Соколов із Pragmatech уточнює: в індустрії онлайн-репутації ще немає усталеного лідера: «Ринок розвивається через появу нових гравців і проривів в AI-технологіях. Це створює як можливості, так і ризики для Pluspoint. Ці зміни вимагають від команди Pluspoint оперативної реакції та адаптації продукту, щоб зберегти його конкурентоспроможність. Це своєю чергою може стати ключем до отримання більшої частки ринку».

Про інвестиції

Окрім нових інвестицій від Pragmatech Ventures у Pluspoint вкладені власні кошти фаундерів та ангельські інвестиції. Їх розмір не розголошується. «Наша команда була знайома з фондом Pragmatech Ventures із часів співпраці з їхньою стартап-студією. Уже тоді ми зрозуміли, що маємо синергію та спільні погляди на стратегію розвитку продукту. Саме тому, проаналізувавши темпи зростання продажів і наявність інтересу до продукту, вирішили залучати інвестиції. І першим рішенням було звернутися з пропозицією до Pragmatech Ventures», – згадує Шанін.

70% фінансування команда спрямує на розширення географії продажів, 30% – на розвиток продукту.

«Наша «дорожня карта» наразі включає вдосконалення функціонала управління онлайн-присутністю, що дозволяє локальним бізнесам отримувати більше клієнтів з онлайн-каналів. А також у наших планах додати AI-функції для збільшення ефективності роботи з платформою», – кажуть у компанії. Соколов вважає, що такий підхід здатен краще адаптувати Pluspoint під реалії ринку та оптимізувати виконання задач клієнтів.

Про команду

Усі співробітники Pluspoint працюють віддалено з моменту заснування компанії. Близько половини – українці. Частина команди залишається в Україні. «Навколо Pluspoint зібралася дуже сильна мультикультурна команда, яка вносять у продукт власний досвід та новітні ідеї. А ризики пов'язані зі знаходженням команди в Україні ми не вважаємо такими, які необхідно активно менеджерити», – говорить Соколов.

До повномасштабного вторгнення Шанін мешкав за межами Україні. «Не вважаємо, що декілька фаундерів краще за одного чи навпаки. Усе залежить від конкретної команди. Для нашого фонду кількість фаундерів не є критерієм», – резюмує Соколов.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло