Кінопрем’єри тижня: науково-фантастичний екшн «Дюна: Частина друга» і драмеді «Залишенці»

Кінопрем’єри тижня: науково-фантастичний екшн «Дюна: Частина друга» і драмеді «Залишенці»

Лауреат премій «Золотий Глобус», «Вибір критиків» і номінант на «Оскар», а також продовження екранізації творів Френка Герберта

Кінопрем’єри тижня: науково-фантастичний екшн «Дюна: Частина друга» і драмеді «Залишенці»
Кадр зі стрічки «Залишенці».

Цього тижня у вітчизняний прокат вийшли продовження «Дюни» від Дені Вільньова з Тімоті Шаламе та Зендеєю у головних ролях і комедійна драма «Залишенці», що зачаровує глядачів ностальгією та дивною дружбою, показуючи самотність і гостру правду життя.

Докладніше про кожну з кінопрем’єр – в огляді Mind.

«Дюна: Частина друга»

Кінопрем’єри тижня: науково-фантастичний екшн «Дюна: Частина друга» і драмеді «Залишенці»

Сюжет. Події розгортаються на пустельній планеті Арракіс, де видобувається найцінніша у світі речовина «прянощі». Нащадок Дому Атрідів Пол (Тімоті Шаламе) приєднується до фременів, які діють під проводом Стілгара (Хав'єр Бардем). Разом із ним його матір Джессіка (Ребекка Ферґюсон). Вони вирушають назустріч страшному та невідворотному майбутньому – війні, що охопить усі відомі куточки імперії.

У ролях: Тімоті Шаламе («Вонка», «Інтерстеллар»), Зендея («Людина-павук: Додому шляху нема»), Ребекка Ферґюсон («Місія неможлива: Розплата»), Джош Бролін, Остін Батлер, Флоренс П‘ю, Дейв Батіста, Крістофер Вокен, Стівен Маккінлі Гендерсон, Леа Сейду.

В українському прокаті: з 29 лютого 2024 року.

Бекграунд. Фантастичний бойовик «Дюна. Частина друга» є продовженням фільму, що вийшов на екрани у 2021 році. У основу сюжету покладено однойменний роман Френка Герберта. За мотивами книги створено низку відеоігор та настільних ігор. Книга вийшла друком 1965 року і відтоді її неодноразово намагалися екранізувати. Тривалий час це нікому не вдавалося. 1984 року з’явилася версія режисера Девіда Лінча, проте вона не мала успіху.

Дені Вільньов став режисером першого фільму та продовжив роботу над другою частиною. Робота над нею розпочалася у серпні 2021 року.

Вільньов висловив зацікавленість у зніманні третього фільму за мотивами «Месія Дюни» – другого роману в серії, додавши, що можливість створення фільму залежить від успіху «Дюни: Частина друга». Сценарист Джон Спейтс у березні 2022 року також повідомив, що Дені Вільньов планує зняти третій фільм і навіть телесеріал.

Вам сподобається, якщо: ви хочете побачити історію про те, як між коханням усього свого життя та долею відомого всесвіту головний герой обирає боротьбу проти жахливого майбутнього, яке лише він може передбачити.

Вам не сподобається, якщо: ви не любите наукову фантастику та довгі хронометражі, а оцінки профільних критиків на кшталт «космічна опера-блокбастер, яка працює як приголомшлива драма» для вас не є аргументом.

Головна причина подивитися: побачити міфічну та емоційно заряджену подорож головного героя, Пола Атріда, адже на цього блискучого й обдарованого хлопця чекають великі справи, які навіть йому важко осягнути.

«Дюна: Частина друга» – це візуально захоплива та епічна розповідь зі спецефектами, що вражають, і неймовірними костюмами, яка продовжує екранізацію улюбленого вже багатьма науково-фантастичного сюжету. А саундтрек Ганса Циммера додає особливої величі.

Західні оглядачі стверджують, що стрічка не тільки виправдовує очікування, а й встановлює високу планку епічної оповіді, змушуючи глядачів жадати більшого.

«Залишенці»

Кінопрем’єри тижня: науково-фантастичний екшн «Дюна: Частина друга» і драмеді «Залишенці»

Сюжет. Події розгортаються на початку 1970-х років у приватній школі в Новій Англії. Ангусу (Домінік Сесса) нікуди поїхати на різдвяні канікули, тож він змушений залишитися на два тижні у школі. Разом із ним залишають одного з викладачів – Пола Ханема (Пол Джаматті). Серед усіх педагогів школи містер Ханем – найсуворіший. Він ніколи не йде на поступки та не робить жодних кроків назустріч учням. Залишившись сам на сам з Ангусом, він продовжує поводитися як звик. Вчитель не врахував, що бувають люди значно впертіші за нього. Зрештою, впертість – чудова спільна риса, аби потоваришувати.

У ролях: Пол Джаматті, Да'Він Джой Рендольф, Домінік Сесса, Керрі Престон, Брейді Гепнер.

В українському прокаті: з 29 лютого 2024 року.

Бекграунд. Комедійна драма «Залишенці» створена так, ніби не події розгортаються у 1970-х, а фільм знімали в ті часи (а його знімали на камери з VHS-плівкою). Чимало зусиль доклали, аби створити відповідну атмосферу. За режисуру відповідав дворазовий номінант на премію «Оскар» Александр Пейн.

Фільм «Залишенці» – друга спільна робота режисера Александра Пейна й актора Пола Джаматті після фільму «На узбіччі». Ідея фільму виникла в Пейна після перегляду французького фільму 1930-х років, і він звернувся до Девіда Гемінґсона з проханням написати сценарій, який спочатку був призначений для телесеріалу. У червні 2021 року компанія Miramax набула прав на прокат фільму. На початку 2022 року до акторського складу приєдналися Да'Вайн Джой Рендольф та Керрі Престон. Знімання розпочалися в Массачусетсі 27 січня 2022 року.

Фільм також висунуто на здобуття премії «Оскар» у п’яти різних номінаціях.

Стрічка рясніє мудрими думками, які промовляють герої, на кшталт: «Історія – це не просто наука про минуле, а пояснення сучасного», «Довіру замінила довіреність» або «Греки вважали, що намагання уникнути власної долі лише наближають її, але так лише в літературі, у житті ж твоя історія не визначає твою долю».

І ці афоризми не звучать пусто чи пафосно, бо дуже органічно вплетені в діалоги та сюжет загалом.

Вам сподобається, якщо: ви хочете побачити філософську історію про три сумні й такі різні душі, які застрягли на Різдво в елітному інтернаті та вимушені дізнатися не завжди приємні секрети одна одної, але й знаходити консенсус. Спільний досвід і пригоди розкриють персонажів з нових боків, скеровуючи до порозуміння буквально вчорашніх ворогів.

Вам не сподобається, якщо: вам не надто цікаві історії, у яких герої зазнають певних трансформацій, де скнари, сварливі й ображені на життя люди нарешті зізнаються, що їх турбує насправді, і тому стають добрішими, звільняючись від того, що їх гризе. Або принаймні усвідомлюють, що часто причина злості – у них самих. А за захисною реакцією та маскою ховається просто недолюблена дитина.

Звісно, іноді причина в глобальній несправедливості цього світу, де є бідні й багаті, де є мажори та трудівники. Але це не причина не радіти маленьким святам, які може собі влаштувати кожен, не причина стояти на місці…

Словом, фільм змушує замислитися про багато аспектів життя, подивитися на тих, хто живе гірше, а хто краще. І якщо вам не дуже хочеться рефлексувати щодо цього, то, мабуть, ця картина не для вас.

Головна причина подивитися: вкотре усвідомити, що світ несправедливий, що не завжди розумні й порядні люди досягають бажаних вершин у житті, а «пробивні» отримують усе. Але завжди є якесь «але».

«Залишенці» – це така універсальна, водночас добра й сумна, а також дуже життєва стрічка з розряду класики, як-от «Зелена миля», «Форрест Ґамп» чи «Людина дощу». Без особливого нерва, але, ймовірно, саме завдяки порушенню вічних тем фільм Александра Пейна імітує картинку «старого-доброго Голлівуду». І робить це дуже вдало. Картина, можливо, спонукає вас передивитися «Спілку мертвих поетів» чи «Розумника Вілла Гантінґа».

Це й картина про «маленьких людей», але водночас фільм з клубком у горлі, під час перегляду якого постійно навертаються сльози. Бо він ще і про те, що «той, хто рятує одне життя, рятує цілий світ». Що іноді так приємно сказати правду в обличчя, вийти зі свого панцира, запустивши ураган змін у житті, а комусь сказати такі важливі слова, що він чи вона – потрібні, талановиті й розумні.  

Цьому світу не вистачає справжності, щирості та людяності. І тому таке кіно поза часом – ви маєте його подивитися, бо воно точно має терапевтичні властивості. 

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло