Книжка тижня: «Міряй важливе. OKR: простий метод вирости вдесятеро» Джона Дора

Книжка тижня: «Міряй важливе. OKR: простий метод вирости вдесятеро» Джона Дора

Відомий венчурний капіталіст – про те, як технологічні гіганти досягли вибухового зростання завдяки системі OKR

Книжка тижня: «Міряй важливе. OKR: простий метод вирости вдесятеро» Джона Дора

При встановленні цілей можна схибити, а ефективна система управління цілями – система OKR – поєднує їх зі значно ширшою місією команди. Вона відповідає цілям і термінам, адаптуючись до обставин. Це заохочує зворотний зв’язок і вітає перемоги, великі та малі. Найголовніше те, що вона розширює обрії, змушує прагнути того, що на позір є недосяжним.

Докладніше – в огляді Mind.


Бекграунд. Джон Дор – інженер, відомий венчурний капіталіст і голова компанії Kleiner Perkins.

Понад 30 років допомагає підприємцям будувати проривні компанії та сміливі команди. У 2018 році він став автором посібника з постановки та досягнення сміливих цілей.

Джон був одним із перших інвесторів і членом ради директорів Google та Amazon, допоміг створити понад пів мільйона робочих місць і стати другою та третьою за вартістю компаніями у світі. Поза межами Kleiner Perkins Джон працює з соціальними підприємцями над змінами в державній освіті, боротьбою з кліматичною кризою та глобальною бідністю. Джон є членом правління Фонду Обами та ONE.org.

Джон Дор, один із перших «гаражних» інвесторів Google, зробив цікавий сплав прикладної бізнес-літератури й реальних історій становлення бізнесу та громадських організацій. З досвіду Google, інноваційної піцерії Zume, благодійної кампанії лідера групи U2 Боно і фундації Гейтсів – а до всіх цих ініціатив Дор мав персональний стосунок – він сформулював окремий метод об’єктивного вимірювання цілей і результатів під назвою OKR, тобто Objectives and Key Results.

Видавництво: «Лабораторія»

Сюжет. OKR – це абревіатура від англійського Objectives and Key Results, цілі й ключові результати, спільний протокол, що окреслює цілі для компаній, команд та індивідуальних виконавців. Однак OKR – не срібні кулі. Вони не зможуть замінити тверезе судження, сильне лідерство або творчу атмосферу на робочому місці. Але за наявності цих основ OKR можуть піднести вас на вершину гори.

Ціль, на думку автора, є тим, що має бути досягнуто, не більше й не менше. За визначенням, цілі є значними, конкретними, орієнтованими на дії та (в ідеалі) такими, що надихають. Коли правильно розроблені й визначені, вони стають вакциною проти нечіткого мислення та виконання.

Ключові результати орієнтують і відстежують, як ми досягаємо цілі. Ефективні ключові результати (KR) є конкретними й узгодженими за часом, амбітними, проте реалістичними. Ба більше, їх можна виміряти та перевірити.

Ви або відповідаєте вимогам ключового результату, або ні; не існує сірої зони, немає місця для сумнівів. Наприкінці зазначеного періоду, як правило, це квартал, ми заявляємо, що ключового результату досягнуто або ні. Коли ціль довготривала – рік або довше – ключові результати мають розвиватися відповідно до їх виконання. Щойно всі вони завершені, цілі, безумовно, досягнуто.

Джон Дор цитує Едвіна Локка, що «складні цілі ліпше сприяють продуктивності, ніж легкі, а конкретні важкі цілі сприяють вищій продуктивності, ніж цілі, сформульовані нечітко».

Вам сподобається, якщо: ви хочете зрозуміти, як пов’язуючи кожного учасника з успіхом організації, націлення у спадному напрямку наповнює роботу сенсом, а поглиблюючи відчуття причетності учасників, OKR у висхідному напрямку сприяють залученню та інноваціям.

Вам не сподобається, якщо: ви не вірите, що значний підйом ніколи не дається без болю.

Головна причина прочитати: ця книжка не лише виконує роль підручника, а й засвідчує, що великі гроші та успіх у діловому світі – це водночас історія взаємної поваги й людяності.

Цілі та ключові результати – їнь і ян цілепокладання – є зв’язком між теорією і практикою, баченням і виконанням. Цілі є натхненням і далекими горизонтами. Ключові результати є більш заземленими та вимірювальними.

У тому ж дусі:

Верн Гарніш «Масштабування бізнесу. Покрокова стратегія збільшення прибутків» 

Книжка тижня: «Міряй важливе. OKR: простий метод вирости вдесятеро» Джона Дора

Розвиток компанії схожий до сходження на Еверест. Найперше, що вам знадобиться – це план. До того ж шлях до омріяної вершини буде простішим, якщо ви матимете достатню підготовку. 

Якщо ви хочете, щоб ваша компанія стрімко зростала й досягла найкращих результатів, вам так само будуть потрібні серйозна підготовка, дисципліна, а також набір потужних і водночас простих інструментів, які ви знайдете в цій книжці.


Джим Коллінз, Білл Лазьє «Більше ніж бізнес 2.0. Від маленької компанії до лідера ринку»

Книжка тижня: «Міряй важливе. OKR: простий метод вирости вдесятеро» Джона Дора

Ще 1992 року Джим Коллінз у співавторстві з Біллом Лазьє написав бестселер Beyond Entrepreneurship, на якому зросло ціле покоління управлінців.

А 2020 року Коллінз майже подвоїв текст видання численними есе. Чому важливо формувати корпоративне бачення? Чим відрізняється мета компанії від її місії? Про що свідчать основні фінансові показники? Як гарну ідею перетворити на інновацію? Відповіді – у цій роботі на численних прикладах з історії таких гігантів, як IBM, HP, Walmart, та менших, але успішних і сталих компаній.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло