Кава з адаптогенними грибами та автономні поштомати: які ще цікаві проєкти презентували на Mind Entrepreneur Summit
Та який обсяг інвестицій хочуть залучити фаундери

На профільній конференції для малого та середнього бізнесу Mind Entrepreneur Summit відбулося три пітчинги різноманітних проєктів. Засновники «цивільних» та Military-стартапів, компаній МСБ мали змогу представити свій продукт. Mind розповідає про них у серії матеріалів. Перший випуск – про чотири технологічні (і не тільки) рішення. Хто з них шукає інвестиції? Чим унікальні ці розробки? Чи достатньо вже клієнтів на їхніх ринках, щоб сподіватися на вдалий старт? На ці та інші запитання відповідають фаундери компаній.
RÜTE

Компанія розробляє продукти без кофеїну для зниження стресу та поліпшення ментальних функцій із додаванням… адаптогенних грибів. Засновники запевняють, що їхні «смаколики» підвищують енергію і фізичну витривалість, зменшують втому й покращують когнітивні функції. Наразі виготовляються кава та матча з функціональними грибами. «Ми отримали всі необхідні дозволи на виробництво. Продукти пройшли перевірку. Вони не є лікарськими засобами. Це екстракт. Отже, консультація з лікарем перед вживанням не потрібна», – пояснюють фаундери.
Заснували компанію Іван Базар та Артем Кравченко у 2024 році. Команда вже запустила виробництво та зробила перші продажі: за місяць продала 300 одиниць. У планах – розширити продуктову лінійку: виробляти желейки, шоколад, чай і збільшити продажі до 3000 одиниць на місяць. Для цього команда шукає $300 000 інвестицій. «Розробка продуктів – наш пріоритет, хочемо мати великий вибір», – говорить Кравченко. Компанія планує виходити на маркетплейси й співпрацювати з ритейлерами: зараз продукт на розгляді в «Сільпо» та Varus.
Спочатку компанія виробляла продукти не на власних потужностях, а на аутсорсі. «У нас не було технічних умов, але у травні плануємо робити вже на своєму виробництві. Я власник виробництва кондитерських виробів, там і буде виготовлятися продукція RÜTE», – пояснює Кравченко.
VOOPTY

Це CRM для освітніх проєктів. Компанія орієнтується на онлайн-школи, репетиторів, танцювальні та музичні школи, тренінгові центри. Заснували стартап 2019 року Анастасія Сінькевич, Єв Рачкован і Вадим Копачев. «95% клієнтів, що приходять до нас, працюють в Excel, допомагаємо перейти на повноцінну систему», – говорить Сінькевич.
За словами засновників, рішенням уже користуються 110 клієнтів. На платформі можна вести облік відвідувань, витрат і надходжень, контролювати співробітників, прораховувати заробітну плату. Також сервіс пропонує аналітику та розсилки в соціальних мережах. Рішення доступне за підпискою: найдешевший тариф обійдеться у $25 на місяць, найдорожчий – $115. Сінькевич розповідає, що зараз середній чек за клієнта – $45. Щомісяця стартапу вдається залучати 16 нових користувачів.
Поки що всі клієнти компанії – з України. Втім стартап цілиться на ринок Європи та США. Зараз фаундери шукають $200 000, які планують вкласти в команду та маркетинг. Засновники сподіваються: якщо вдасться знайти інвестиції – зможуть залучити 2400 клієнтів, а місячний виторг компанії становитиме $111 375. «При витратах на рекламу $5000 на місяць, ми зростатимемо на 100 нових юзерів», – вважає Сінкевич.
Jetbeep

Це автономні поштомати для логістичних компаній, що працюють на ринках first-last-mile, ритейл та e-commerce. Засновники компанії Валерій Чекалкін та Олег Гордійчук вперше презентували свою ідею з поштоматами на IT Arena 2023 року. У Jetbbep запевняють, що їхній продукт має декілька конкурентних переваг. «Наші поштомати в декілька разів дешевші, витрати на встановлення зменшуються з 2500 до 100 євро. Час встановлення – з 4 годин до 10 хвилин. Окрім цього, їх можна встановлювати будь-де, де є інтернет-мережа. Тобто наше рішення оптимізує капітальні та операційні витрати, дозволяючи встановити поштомат там, де раніше це було неможливо», – пояснюють у компанії.
Наразі команда встановила понад 2500 поштоматів, у планах – довести їхню кількість до 5000. «З мережею інтегруються інші гравці ринку, їхні кур'єри можуть доставляти в наші поштомати. Водночас клієнти гравців ринку відкривають їх через застосунок гравця, не змінюючи свій операційний флоу. Для логістичних компаній це є перевагою, бо вони не інвестують кошти й час у створення своєї мережі поштоматів, а використовують уже наявну», – пояснюють у Jetbeep.
Компанія прийшла до наступної моделі: команда JetBeep – робить технологію та підтримує мережу технологічно, а також відповідає за інтеграцію з клієнтами та з усіма логістичними компаніями. А інвестори-франчайзі, які вкладуться в поштомати, будуть відповідати за локації та володіти цими поштоматами.
Тепер фаундери шукають $1,5 млн. «Наразі продаємо рішення клієнтам, але хочемо почати робити власну мережу поштоматів, для цього й залучаємо кошти», – говорить Чекалкін. Компанія орієнтується на ринок Європи та України. «Взагалі спочатку не думали про Україну, бо війна, але отримали дуже гарний фідбек від великих компаній: «Розетки», «Укрпошти», – розповідає Чекалкін.
Trustee Plus

Це криптогаманець, який дає можливість зберігати та керувати понад 30 видами криптовалютних активів. Рішення дозволяє користувачам виводити їх на картку будь-якого банку в Україні, а також оплачувати покупки телефоном через Google Pay або Apple Pay. Вивести гроші з криптогаманця можна декількома способами:
- надіслати на іншу криптоадресу;
- відправити іншому користувачеві Trustee;
- вивести на банківську картку (це можна зробити, обмінявши будь-який криптоактив на гривню, а після – відправити на картку).
Застосунок з’явився на початку серпня 2023 року. Компанію заснували Вадим Груша та Ксенія Житомирська. На цей час картку оформили приблизно 300 000 користувачів, 50 000 із них – активні. Платформа стягує комісію тільки за обмін криптовалюти в євро. Стартап співпрацює з платіжною системою Mastercard. Trustee Plus працює згідно з європейськими правовими нормами, що дозволяє використовувати картки по всьому світу.
Оператором гаманця є литовська Trustee Global UAB. «Це наша компанія, яка в Литві отримала ліцензію на операції з криптоактивами. Ми б залюбки зробили це в Україні, але станом на зараз досі не готова нормативно-правова база, яка б регулювала ринок криптовалют. Щоб мати змогу працювати легально – пішли на цей крок», – уточнює CBDO Trustee Plus Роман Попіль.
На цьому етапі Trustee Plus не шукає «класичних» інвесторів. «Зараз компанія операційно прибуткова. Якщо й шукаємо, то швидше стратегічних партнерів, з якими зможемо підсилити одне одного і зробити масове впровадження криптовалют ще більш стрімким. У нас амбітні плани: близько 1 млн криптокарток. Це зростання у 20 разів від поточних показників, а отже, попереду великий і цікавий шлях», – пояснює Попіль.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].