Перша спроба УДП продати морський флот виявилася невдалою. Що далі?
Mind Explains

Перша спроба УДП продати морський флот виявилася невдалою. Що далі?

Компанія продовжить намагання реалізувати шість морських суховантажів

Перша спроба УДП продати морський флот виявилася невдалою. Що далі?
Фото: УДП

Перша спроба Українського Дунайського пароплавства позбутися проблемного активу завершилася безрезультатно – пропозиція не зацікавила потенційних покупців. Проте керівництво пароплавства не розраховувало на швидкий результат і вважає принципово важливим початок цього процесу, який демонструє ринку готовність продати флот. Тепер компанія почекає, коли сформуються сприятливі ринкові умови та з’явиться прийнятна пропозиція.

ПрАТ «Українське Дунайське пароплавство» (УДП) підтверджує подальші наміри продати морський сегмент вантжного флоту після першої невдалої спроби минулого тижня. Як повідомив Mind генеральний директор УДП Дмитро Москаленко, перевізник готовий взяти паузу та спробувати реалізувати судна за сприятливої кон’юнктури судноплавного ринку.

УДП оголосило продаж шести морських суховантажних суден типу «Ізмаїл» на початку грудня. Компанія прагне «позбутися збиткових непрофільних активів і направити ресурси на модернізацію річкового флоту». Реалізація цього наміру означає ухвалення відповідного рішення акціонером – державою в особі Міністерства розвитку громад, територій та інфраструктури.

Пароплавство володіє шістьма морськими суховантажами, побудованими у 1992–1993 роках. Нині вони перебувають у відстої. У 2023–2024 роках було виконано відновлювальний ремонт двох суден – «Вилково» та «Ізмаїл», проте лише «Вилково» має чинні документи Регістру судноплавства України. Інші чотири судна виведені у відстій у 2014–2017 роках і перебувають у немореходному стані. Утримання бездіяльного флоту щороку коштує перевізнику понад 10 млн грн.

Чим завершився перший аукціон?

Перша спроба продати судна завершилася безрезультатно через відсутність заявок. «Аукціон не відбувся. Учасники відсутні», – свідчить протокол електронного аукціону на майданчику Zakupivli.pro, який планувалося провести 13 грудня.

Потенційним покупцям пропонувалося придбати шість суховантажів одним лотом. Початкова ціна перевищувала 440 млн грн (без ПДВ). Розмір гарантійного внеску становив понад 22 млн грн.

«На швидкий результат ми не розраховували. Перший аукціон – сигнал ринку, що є не лише бажання та плани продати морський флот, а й позитивне рішення акціонера», – повідомив Москаленко в коментарі Mind.

Якими будуть подальші дії компанії щодо продажу флоту?

За словами очільника УДП, пароплавство було готове продати флот більше пів року тому. «Проблема в тому, що тривалий час рішення було в підвішеному стані. Після приходу до міністерства нинішньої команди ситуація зрушила з місця. Але ми втратили час, сприятливішу ринкову кон’юнктуру – тепер доведеться почекати», – зазначив він.

Поки держава зважувала рішення, ринкові умови погіршилися: нині низькі фрахтові ставки змушують судноплавний бізнес продавати флот – на ринку чимало суден на продаж. Отже, компанія готова дочекатися сприятливого моменту, щоб отримати прийнятну пропозицію.

«За будь-яку ціну продавати флот не плануємо. Продовжимо консультації з потенційними покупцями – судновласниками, які тепер, аналізуючи ринок, враховують наявність нашої пропозиції», – зазначив Москаленко.

Як почувається основний бізнес пароплавства?

Тим часом компанія фактично забезпечила собі мінімально необхідний обсяг вантажів на 2025 рік. «На наступний рік нам вдалося зарезервувати обсяг вантажів під річковий модернізований флот УДП. Це єдиний перспективний для нас напрям, у який варто інвестувати, реалізуючи нерентабельні активи», – повідомив Mind Москаленко.

Пароплавство, зокрема, виграло тендер і продовжило контракт на перевезення української залізорудної сировини (ЗРС). У рамках угоди передбачається збільшення вантажопотоку ЗРС на 30%. «Доставку ЗРС здійснюватиме модернізований флот УДП, що забезпечить підприємству значно вищий рівень рентабельності», – зазначив заступник гендиректора пароплавства Владислав Бєлах.

Окрім того, перевізник досягнув попередніх домовленостей щодо транспортування аграрних вантажів із Сербії до румунської Констанци. «З березня очікуємо на значне збільшення роботи для флоту УДП. Наступного року розраховуємо вивезти із Сербії до 600 000 тонн агропродукції. Досягнуто попередніх домовленостей як із великими трейдерами, так і з місцевими виробниками, які самостійно займаються логістикою до морського порту Констанца», – уточнив Бєлах.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло