Інвестиції в навчання. Як бізнес підтримує освітні проєкти
В пріоритеті - ініціативи як теоретичного навчання, так і практичного здобуття навичок, необхідних для успішної кар’єри в сучасному світі

Сперечатись про важливість та перспективність інвестицій в освітні проєкти та програми наразі не доводиться – вони допомагають вирішити ключові проблеми, з якими стикається український бізнес: від нестачі кадрів до пошуку проривних ідей. Крупний бізнес, який має стратегію та ресурси, працює як із внутрішніми ініціативами, так і зовнішніми.
Компанії створюють корпоративні університети, запрошують зовнішніх викладачів та тренерів, розвивають співробітників, а також підтримують акселераційні та інкубаційні програми, партнеряться з вишами, бізнес-школами та шукають нові ідеї.
Одним з таких потужних інвесторів – зі стратегією, корпоративною культурою та розумінням кінцевої мети – є мережа мультимаркетів «Аврора». В портфоліо компанії – не лише розвинута система внутрішнього навчання працівників, але й підтримка ціннісних ініціатив.
В компанії відмовились від традиційного HR-департаменту на користь Департаменту людського капіталу – все заради людиноцентричної корпоративної культури.
Одним з ключових задач Департаменту є налагодження партнерства з освітніми програмами, завдяки чому компанія може інвестувати в людський капітал – основний ресурс для сталого розвитку як самої компанії, так і усієї економіки України. В компанії переконані, що залученість, відповідальність та професійний розвиток співробітників є ключовими факторами успіху.

Зокрема, серед останніх проявів «Аврори» – підтримка інноваційної стартап-програми «Управління інноваціями», яку бізнес-школа МІМ провела разом із однією з найавторитетніших бізнес-шкіл світу – IMD, що працює у швейцарській Лозанні.
Міжнародна програма для стартапів
Програма Innovations Management 2024 – це навчання, яке об’єднало досвід двох провідних бізнес-шкіл: МІМ-Київ (Міжнародний інститут менеджменту) та IMD (International Institute for Management Development, Лозанна, Швейцарія). Це були два паралельних навчальні треки в межах одного інтегрованого курсу під назвою «Від ідеї до глобального масштабування».
В рамках програми низка відібраних шляхом конкурсу команд з грудня 2024 р. по квітень 2025 р. проходили ґрунтовне навчання з масштабування та управління проєктами, формування ефективних команд, пошуку партнерств тощо. Разом з командами з Києва, Харкова та Полтави, учасником програми стала і команда «Аврори».

«Навчання в програмі Innovations Management 2024, спільному проєкті MIM-Kyiv та IMD, стало дуже цінним етапом професійного розвитку. Найбільше вразило поєднання глибокого стратегічного бачення (завдяки модулям IMD) і прикладних управлінських навичок, які ми відпрацьовували на сесіях у МІМ», – коментує Олександр Сабанюк, керівник проєктів та програм R&D департаменту мережі «Аврора».
За результатами програми команди отримали можливість вивести власні стартапи на якісно новий рівень, навчились спілкуватись з інвесторами зрозумілою останнім мовою та масштабувати свої ідеї на міжнародному ринку. Останнім етапом програми стала презентація проєктів учасників потенційним інвесторам.
«У швейцарській частині ми аналізували глобальні тренди, відпрацьовували трансформацію ідей у бізнес-моделі, створення MVP, тестування, пітчинг – усе це з підтримкою менторів. У МІМ акцент був на навичках менеджера: ефективна комунікація, крос-функціональна взаємодія, управління командами, проєктами, змінами», – розповідає Олександр Сабанюк.
Завершальним етапом стали розробка і захист власних інноваційних проєктів від учасників, що поєднували стратегічну логіку, ринкову релевантність і управлінське бачення. Програма мала чіткий прикладний фокус – багато учасників уже інтегрували здобуті знання у свої поточні проєкти та ініціативи.
Це була потужна подорож: від ідеї або MVP – до повноцінного інноваційного проєкту з готовністю до масштабування.

«Ідеї вразили масштабом та різноманіттям: від утилізації радіоактивних відходів до наземних дронів для евакуації поранених», – прокоментував Demo Day куратор програми, віцепрезидент Бізнес-школи МІМ Олексій Виноградов.
Весь курс виявився по-справжньому потужною синергією стратегічного мислення, інноваційного підходу і практичної реалізації. І головне – його зміст можна застосовувати одразу, не чекаючи на «ідеальний момент», адже програма побудована таким чином, що випускник здатен вигадати, прорахувати та почати реалізацію майже будь-якого проєкту.
В підсумку, учасники програми отримали:
- новий рівень стратегічного бачення
- практичні навички управління командами, змінами й продуктами
- менторство і глибокий peer-to-peer обмін.
А в команді «Аврори» кажуть, що таким чином розвивають власні скіли та роблять внесок у зростання економіки України: інвестуючи в освіту співробітників, української молоді, ветеранів та тих, хто готовий почати кар’єру наново, підтримуючи інноваційні освітні ініціативи.
Компанія готова системно інвестувати в освітні програми, які формують компетентних, відкритих до нових ідей і готових до викликів сучасного ринку фахівців. І наводить перелік факторів, які сприятимуть позитивному інвестиційному рішенню.
Для того, щоб ініціатива чи програма зацікавили компанію, вони мають відповідати кільком важливим вимогам. Насамперед це орієнтація на розвиток практичних компетенцій та розширення кругозору учасників. «Аврора» цінує ті проєкти, які допомагають молоді і співробітникам здобувати професійні знання, навички критичного мислення, комунікації, командної роботи та інноваційного підходу. Це можуть бути практичні бізнес-курси, менторські програми для ветеранів, програми для перекваліфікації жінок, формати, які поєднують культуру та освіту.
Робота з внутрішніми командами
Для мережі «Аврора» програма з Бізнес-школою МІМ – далеко не перший освітній проєкт. В компанії давно вибудувана розгалужена система навчання, яка включає в себе не лише навчання – у власному навчальному центрі чи на зовнішніх курсах (з компенсацією), але й розвиток практичних навичок: двічі на рік кожен офісний працівник потрапляє «в поля», проходить стажування, долучаючись до роботи магазинів.
В компанії створено екосистему, що на початку потребувала значних інвестицій часу та коштів, проте згодом стала джерелом задоволеності для співробітників, та ефективності – для компанії.
Так, навчання починається з самого етапу онбордингу. І якщо комусь, щоб розібратись, потрібна допомога досвідченого колеги, то він може звернутись до будь-кого з різних відділів – і гарантовано отримати відповідь, консультацію і підтримку.

Крім того, в «Аврорі» працює власний навчальний центр, в якому можна пройти один з 40 навчальних програм для розвитку hard та soft навичок. Тренінг проводяться як в онлайн, так і офлайн форматах.
Ще можна скористатись програмою зовнішнього навчання: залежно від професійного напрямку роботи та актуальності навчання компенсація може складати від 50, 75, 100%.
А ще «Аврора» цьогоріч вперше реалізує проєкт літньої школи «AURORA STUDENTS» – стартового майданчику для нового покоління спеціалістів. У рамках цієї програми українська молодь має можливість отримати практичні навички та досвід роботи у великій компанії. Школа «AURORA STUDENTS» поєднує теоретичні лекції, роботу над реальними бізнес-кейсами та розвиток soft skills, відкриваючи молодим людям шлях до успішної кар’єри.

В компанії чудово розуміють, що молодь – це майбутнє сильної держави. Тому і створюють можливості для якісного професійного навчання, що покликане допомогти молодим людям збудувати карʼєру в Україні.
Навчання – стратегічний пріоритет
Говорячи про молодь, яка незабаром стане новим поколінням українських підприємців та поповнить ряди спеціалістів компаній, в «Аврорі» відмічають гостру нестачу якісних проєктів в галузі економічної освіти, в тому числі – для шкіл.
Варто відзначити, що не лише відмічають, але й працюють над вирішенням проблеми. Саме тому започаткували проєкт «Економічна освіта в Полтавській області» – один з прикладів безумовно успішної співпраці соціально відповідального бізнесу, громадських організацій і місцевої влади. Ця ініціатива покликана закласти міцний фундамент для розвитку економічної свідомості молодого покоління.


«Наша глобальна місія – відкривати молоді реальні перспективи зростання і розвитку саме в Україні. Тому ми починаємо працювати зі школярами з 8-го класу, поширюючи економічну освіту, яка допомагає формувати фінансову грамотність і критичне мислення з раннього віку», – зазначає Катерина Колубай, керівниця відділу з супроводу дотримання етики та цінностей компанії «Аврора».
Освітні проєкти для «Аврори» є частиною довгострокової стратегії розвитку, вказує Катерина. Крім того, за її словами, компанія «підтримує партнерство з вишами, організовуючи стажування та знайомства з компанією, щоб молодь могла на практиці побачити, як працює сучасний бізнес, та отримати перші професійні навички. Для нас це не просто соціальна відповідальність – це інвестиція у майбутнє країни та її нове покоління фахівців».
Мережа «Аврора» планує й надалі активно долучатися до проєктів, які сприяють не лише теоретичному навчанню, а й практичному здобуттю навичок, необхідних для успішної кар’єри в сучасному світі.
Інвестиції в освіту є ключем до сталого розвитку: як українського бізнесу, так і країни в цілому. Тому підтримка освітніх ініціатив і програм має стати одним із пріоритетів стратегій великих компаній.