Химера чи ні: чи можна вважати українським суперкар Himera-Q?

Химера чи ні: чи можна вважати українським суперкар Himera-Q?

І коли чекати його появи на ринку

Химера чи ні: чи можна вважати українським суперкар Himera-Q?
Фото Вадим Добровольський

На фестивалі New Cars Fest, який минулими вихідними відбувся в Києві, справжній фурор справив суперкар Himera-Q, створений за участі українців. Поки що машина існує у вигляді макету, але вже наприкінці року розробники обіцяють налагодити виробництво. Mind поспілкувався з ініціатором проекту і розібрався, чи можна майбутній спорткар вважати українським.

Присадкуватий силует, футуристичний дизайн – двомісний суперкар Himera-Q став справжнім шоу-стопером New Cars Fest, відтягнувши на себе левову частку уваги відвідувачів цього автомобільного фестивалю. Але головне навіть не зовнішність, тим паче що поки автівка існує, фактично, лише у вигляді макету.

Розробники, серед яких є й українці, анонсують виробництво бензинової та електричної моделей, причому для електричної версії заявлені вражаючі характеристики: потужність 1000 к.с. та запас ходу 750–1000 км. Погодьтеся, для України поява такої автівки – це без будь-яких застережень виняткове явище.

Але чи є Himera-Q насправді українською? Машину вже встигли прозвати «першим українським суперкаром», але поки що українського в ній лише національність ініціатора. Проект очолює, вкладаючи в нього власні кошти, українець Андрій Джазовський, який останнім часом проживає в Монако. В автомобільному світі Андрій вже встиг стати відомим як замовник кастомних автівок, які для нього будували в тому числі й українські ательє. Тепер же його захоплення автомобілями перейшло на вищій рівень.

Химера чи ні: чи можна вважати українським суперкар Himera-Q?
Фото з архіву Андрія Джазовського

Проект Himera-Q стартував наприкінці 2014 року, і від самого початку робилася ставка на інновації. Це, зокрема, стосується й зовнішності, але перший же погляд на машину викликає в пам’яті асоціації з дизайнерським проектом Lada Raven росіянина Дмітрія Лазарєва, поява якого датується ще 2013 роком. При цьому автором зовнішності «Химери» названа зовсім інша людина, і, за словами Джазовського, його компанія має всі необхідні документи, які підтверджують право власності на цей дизайн.

Хай там що, а саме такий вигляд матиме серійна Himera-Q. Розробники заявляють про створення для машини повністю оригінального шасі, але, як нам вдалося з’ясувати, це не зовсім відповідає дійсності. Сам Андрій Джазовський не робить таємниці з того, що у розробці «Химери» йому допомагає іспанська компанія Spania GT, яка останні декілька років намагається запустити у виробництво суперкар GTA Spano власної розробки.

Саме за її допомоги були побудовані два прототипи «Химери» – по одному в бензиновому та електричному виконаннях, які зараз тестуються на гоночних треках Іспанії. Тож є висока вірогідність того, що Himera-Q побудована на шасі цього автомобіля. Такий висновок можна зробити, зокрема, по фотографії напівзібраного прототипу «Химери», яку серед інших надіслав нам Андрій Джазовський.

Химера чи ні: чи можна вважати українським суперкар Himera-Q?
Фото з архіву Андрія Джазовського

Якими є технічні характеристики нового авто? Стосовно технічної начинки авто – інформації поки що обмаль, хоча деякі припущення ми вже можемо зробити. Для електричної  версії «Химери» заявлена концепція з чотирма електромоторами (по одному на кожне колесо) та акумуляторною батареєю з графеновими елементами ємністю 86 кВт∙год.

Химера чи ні: чи можна вважати українським суперкар Himera-Q?
Фото Вадима Добровольського

Цікаво, що акумулятор схожої ємності має й Tesla Model S, але у американського електрокара пробіг на одній зарядці навіть в ідеальному режимі не перевищує 600 км – проти мінімальних заявлених 750 км для «Химери». Виробника своєї супербатареї Джазовський не розголошує, але відомо, що вона має іспанське походження. У такому разі, ймовірніше, йдеться про компанію Graphenano, яка в Іспанії відома своїми розробками саме у напрямку графенових акумуляторів і навіть планує невдовзі налагодити їхнє серійне виробництво.

Також покупцеві пропонуватиметься бензинова версія машини – саме у такому форматі побудовано один з двох нині існуючих прототипів «Химери».

І вже точно відомо, що у оснащенні Himera-Q буде інноваційний проекційний дисплей канадської компанії Exploride: він дозволяє виводити на екран інформацію зі смартфонів та керувати за допомогою жестів.

Коли суперкар з'явиться на ринку? Готову до виробництва машину обіцяють показати вже цієї осені, у листопаді, а випуск буде налагоджено, скоріш за все, в Іспанії, що виглядає логічним з огляду на тісне співробітництво з компанією Spania GT. Але чи знайдуться покупці на «Химеру», адже заявлена ціна вражає: від 500 000–550 000 євро за бензинову версію і від 700 000 євро – за електричну. Джазовський впевнений, що попит буде, адже, за його словами, вже має 10 попередніх замовлень. Причому серед потенційних покупців є навіть голлівудський актор світового рівня (його ім’я поки що не розголошується).

Як бачимо, поки що «Химеру» навіть з великою натяжкою не назвеш українським автомобілем. Проте це ще може статися хоча б частково: зараз розглядається можливість використання в машині суперконденсаторів вітчизняного виробництва. Тож давайте дочекаємося осені й дамо оцінку готовому автомобілю.

Цікаво, що Джазовський не планує обмежитися єдиною моделлю, а хоче в майбутньому розпочати виробництво ще одного суперкара на ім’я Xeno (поки що автівка існує у вигляді комп’ютерних скетчів та 3D-моделей). Більше того – за словами українця, нас очікує масовий електромобіль у трьох виконаннях с різною кількістю місць (три, п’ять та сім). Ми слідкуватимемо за розвитком цього цікавого проекту – адже ініціював його саме українець.

Химера чи ні: чи можна вважати українським суперкар Himera-Q?
Фото Вадима Добровольського
Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті