Підготовка плацдарму: навіщо український дистриб’ютор Mitsubishi встановлює потужні зарядні станції для електрокарів
Три 50-кіловаттні зарядки — підготовчий етап до виводу на український ринок гібрида Mitsubishi, який підзаряджується

Mitsubishi Outlander PHEV
Київ, Дніпро та Харків – у цих трьох українських містах нещодавно з’явилося по одній «швидкій» зарядці для електрокарів потужністю 50 кВт•год кожна. Станції встановлені на території офіційних дилерів Mitsubishi. Опосередкованою метою цього проекту можна було б назвати підтримку електроруху, який набирає популярності в Україні, але ж у всьому має бути економічна доцільність. Особливо якщо мова йде про дорогі «швидкі» зарядки.
Поява зарядних станцій – ніщо інше, як один із етапів підготовки до повноцінного виводу на вітчизняний ринок гібридного кроссоверу Mitsubishi Outlander PHEV. Цю автівку оснащено бензиновим дволітровим двигуном потужністю 121 к.с., який працює за економічним циклом Аткітсона, та двома електромоторами по одному на кожній вісі (потужністю 30 кВт спереду і 60 кВт ззаду). Завдяки наявності бортової тягової батареї Outlander PHEV може пересуватися в суто електричному режимі: батареї ємністю 12 кВт•год вистачає на 45 км. Саму ж батарею можна підзаряджати від зовнішньої електричної мережі. Цей процес займає близько шести годин при підключенні до побутової розетки на 220 В. А ось на потужній трьохфазній станції батарею можна зарядити на 80% всього за півгодини. Зарядки саме такого типу були встановлені у Києві, Дніпрі та Харкові.

Поки що присутність Outlander PHEV в Україні обмежується службою в лавах Нацполіції, до якої минулого року надійшло більш ніш 600 таких автомобілів. Але вже у другій половині поточного року український дистриб’ютор Mitsubishi, компанія MCCU, планує розпочати вільний продаж машини. Наявність «швидких» зарядок стане додатковим стимулом для покупки – особливо якщо врахувати, що ця модель є гібридною (має ДВС), а отже, не підпадає під податкові пільги, які в Україні нині розповсюджуються виключно на «чисті» електромобілі.
Встановлені станції – це зарядні термінали виробництва фірми ABB з Нідерландів. Модель Terra 53 CJ сумісна з усіма типами електрокарів з зарядними пристроями типу CHAdeMO, а час зарядки становить 15–25 хвилин у залежності від ємності батареї. Станції оснащено роз’ємами C – Combo, J – CHAdeMO (Mode 4), T – Type 2 Mode 3, тобто їх можна використовувати для зарядки майже будь-якого електромобіля. Потужність складає 50 кВт, а температурний режим роботи – від -35 °C до + 50 °C.Окрім цього, станції мають функції дистанційного моніторингу процесу зарядки.
Український дистриб’ютор Mitsubishi встанов станції за власний кошт, без залучення кредиту від вітчизняних фінансових установ. Але не без допомоги материнської компанії – Mitsubishi Motors. Частку «материнського» фінансування в MCCU не розголошують, але важливий сам факт участі в проекті безпосередньо автовиробника.
Свого часу широким продажам в Україні компактних електрокарів Mitsubishii-MiEV в Україні завадила відсутність розгалуженої мережі зарядних станцій. Це було однією з умов з боку Mitsubishi Motors, причому зарядні станції у дилерських центрах імпортер повинен був встановлювати виключно власним коштом.
Тепер же, як бачимо, японський автовиробник змінив позиції щодо фінансування таких проектів. І це важливий сигнал: Mitsubishi не може ігнорувати зростання популярності електрокарів в Україні і готова інвестувати в наш ринок. Тож, наступним кроком на цьому шляху чекаємо привабливі ціни на Outlander PHEV?

На машину вже відкрито передзамовлення. Втім, поки що тільки у топовій комплектації, яка оцінена в 1,55 млн грн. Немало. Але влітку, ближче до старту продажів, у конфігураторах дилерів мають з’явитися й більш доступні комплектації.
Щодо самих зарядок, то розширення їх мережі наразі не планується. Появи нових станцій можна буде очікувати після виводу Outlander PHEV на ринок та в залежності від попиту на цю модель. Користування буде безоплатним для всіх електричних та гібридних моделей Mitsubishi протягом гарантійного періоду (три роки). Також в MMCU обіцяють, що вже у найближчому майбутньому скористатися станціями зможе власник електромобіля будь-якої іншої марки – але вже на платній основі, а цінова політика такої послуги перебуватиме у межах компетенції дилерів.
Зарядні станції у дилерських центрах Mitsubishi розташовані за наступними адресами:
- Київ, дилер «НИКО Діамант» – 13-й км Бориспільского шосе
- Дніпро, дилер «НИКО Днепр» – вул. Космічна, 27Д
- Харків, дилер «Техно-Арт» – вул. Героїв праці 2В
Так, поява потужних електрозарядок у трьох найбільших містах України – явище саме по собі добре. Але давайте подивимося правді в очі: одна станція на місто погоди аж ніяк не зробить – особливо зважаючи на порівняно невеликий запас ходу Outlander PHEV в електрорежимі. До того ж, київська станція розташована не в центрі міста, а на Бориспільському шоссе на шляху до аеропорту. Їхати туди лише задля зарядки майбутнім власникам Outlander PHEV немає сенсу: шлях туди й назад буде порівняним, а то й більшим за 45 км.
Поки що на станції в Києві підзаряджаються поліцейські Outlander PHEV – і навряд чи ситуація зміниться у майбутньому. Навіть за умови відкриття станції для електрокарів інших марок, навідуватися туди за електрикою будуть хіба що власники машин Tesla, які мають батареї великої ємності.

Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].