Тиждень після Стінга: про що хочеться згадувати
Репортаж-рефлексія про четвертий київський концерт музиканта

14 листопада до Києва на власному літаку прилітав Стінг – талановитий британський композитор, співак, інструменталіст. Як завжди, в величезному залі Палацу Спорту організатори поставили величезні екрани, підключили потужні підсилювачі, і стало можливим усе бачити й почути. Виступ Стінга в Києві – частина тривалого туру на підтримку альбому «44/876», який побачив світ цьогоріч. Гастролі проходили по всьому світу: стартувавши 14 вересня, охопили 18 міст США, Торонто, три південноамериканські столиці, чотири російських міста, Київ, Прагу, Лодзь і закінчилися 19 листопада в Гданську – всього тридцять концертів.
Артистові 67 років, втім, виглядає на 10 років молодше, і як автор і виконавець все ще дуже хороший. Але самобутній, зовсім не простий авторський стиль суперзірки з роками все ж вимагає свіжих ідей, оновлення. Таким оновленням стала співпраця з уродженцем Ямайки, 50-річним реггі-співаком Шеггі. Їхній спільний альбом і кращі хіти кожного – стали основою туру. На київському концерті музиканти виступали майже дві години без єдиної перерви. Це було непросто і дуже чесно. Публіка була щаслива, як ніби всі побували в якомусь іншому, неземному вимірі.

Початок виступу затримали всього на 25 хвилин. Дрібниця порівняно з Мадонною, яка спізнилася у Києві на 3,5 години. Першими на сцену вийшли два постійних гітаристи Стінга: Домінік і Руфус Міллери й ударник Джош Фріз. Потім – один з партнерів ямайського гостя, клавішник Кевоні Уебстер, який прекрасно імпровізував у дусі реггі. Слідом – двоє бек-вокалістів, за ними Шеггі і, нарешті, під оглушливі оплески глядачів – Стінг. Артисти чесно заспівали майже всі з перерахованих у сет-листі 27 треків. Приблизно після першої чверті концерту в залі почалася позитивна емоційна істерика, настільки відмінно все йшло. Якість звуку була неймовірною.
Стінг не дозволив влаштовувати у залі VIP-зону. Величезний простір половини хокейного поля перед сценою, відокремлений від решти залу бар'єрами, слугував фан-майданчиком, де танцювали і насолоджувалися близькістю до зірки, напевно, майже тисяча найвідданіших шанувальників. Весь свій концерт артист відіграв на старому жовто-коричневому електро-басі. Його інструмент – якір, що зв'язує виконавця з власною музикою, певна опора, ґрунт, на якому він твердо стоїть.

Співав Стінг з «перепочинками», які йому давали Шеггі та бек-вокалісти: схильна до манери нео-соул Мелісса Мюзік, і рослий темношкірий тенор Джин Нобл, що відмінно імпровізувати в стилі R&B.
Ближче до завершення концерту виконавці розіграли міні-виставу: сценку суду в пісні Dreaming in the USA. Стінг надів смугастий светр підсудного, а Шеггі – парик і мантію судді. Публіка напружилася, прагнучи гарненько розібратися в драматичному задумі гостей. Але нічого надзвичайного не сталося.
Стінг співав майже так само чудово, як і 20 років тому, вміло перемежовуючи власний вокал короткими соло Шеггі і двох бек-вокалістів. Його старі хіти сприймалися з великим ентузіазмом: Englishman in New York, Fields of Gold, If You Love Somebody Set Them Free, Shape of My Heart, Roxanne, Desert Rose, Every Breath You Take. Остання з чотирьох бісовок – Fragile – хіт хітів, приголомшлива за щирістю і чистотою пісня про те, як зірка ллє сльози, що падають на нас дощем, і наскільки ми тендітні. Вона набрала на Youtube 73,5 млн переглядів.
Заради справедливості варто зазначити, що нові пісні зі спільного з Шеггі альбому цього року не викликали подібного емоційного підйому. А Boombastic – головний хіт Шеггі – хоч і виконали, але він на порядок простіший від музики Стінга.

Щоб як слід підготувати майданчик до виступу, технічна команда в складі 30 осіб прибула до Києва на кілька днів раніше від музикантів. Обладнання, завантажене в Лондоні, привезли через Москву, де був концерт трьома днями раніше. Налаштовувався Стінг на роботу за допомогою медитації у спеціально підготовленій гримерці, де стіни покрили темною тканиною, щоб нічого не відволікало його від занурення в себе.
На сцені тримався дуже спокійно, навіть дещо відлюдькувато. Зате Шеггі щосили підтримував імідж мачо і бешкетника, говорив нескінченні компліменти киянкам, вимагав аплодисментів, які і без нього не припинялися ані на мить у крихітних паузах. У пригоді артистові ставала його яскрава харизма і наполегливість. А Стінг – кумир мільйонів, його зірка як і раніше в зеніті.
Фото: Андрій Максимов та Василь Осадчий
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].