Майно "Бориспільського автозаводу" (Продано, 108,41 млн грн)

Майно "Бориспільського автозаводу" (Продано, 108,41 млн грн)

Майно
Коли
17 квітня 2024
Стартова ціна
108,41 млн грн.
Організатор торгів
ДП «СЕТАМ»
Тип торгів
Англійський аукціон

Що продається: Майно "Бориспільського автозаводу": комплекс з 9 будівель заг.пл. 18 674,50 кв. та земельна ділянка 7,5 га у с. Проліски Київська області.

Коли: 17 квітня 2024 09:00

Ціна: 108,41 млн грн.

Місцезнаходження: Київська обл., Бориспільський р-н,с. Проліски, вул. Броварська, буд. 4

Розташування: мапа

Земля: Земельна ділянка площею 7,5205 га, кадастровий номер кадастровий номер 3220888000:03:004:0028; реєстраційний номер об’єкта нерухомого майна: 182351932208, вид цільового призначення: 11.02 Для розміщення та експлуатації основних підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємства переробної, машинобудівної та іншої промисловості.

Лот виставляється вперше: ні. У 2023 році майно заводу виставлялося на торги на Прозорро Продажі за майже такою як і цього разу ціною – 105,21 млн грн. Тоді аукціон не відбувся через відсутність учасників.

Опис заводу. "Бориспільський автозавод", офіційний сайт.

Один з п’яти заводів України, який випускав автобуси та одне з наймолодших автопідприємств в Україні. Великий завод, на якомусь працювало близько дев'ятисот працівників Як відзначається на офіційному сайті «Виробничі площі заводу займають 7000 кв. м. Завод випускає 1.700 автобусів в рік десяти різних модифікацій. Завод активно співпрацює з науково-дослідним інститутом автомобілебудівництва «Еталон», що об'єднав близько шістдесят провідних конструкторів, які мають великий практичний досвід у конструюванні автобусів. Саме тут і народжуються ідеї, які потім втілюються в життя.

Продукція: міські та міжміські автобуси «Еталон», «Пролісок», «Шкільний, «Мальва»     . Вантажні автомобілі самоскиди, евакуатори, фургони, холодильники тощо. Повнрй список продукції тут.

Історія. Виник 2002 року на базі підприємства «Укрволгатехсервіс», що з 1998 року збирало легкові і вантажні автомобілі ГАЗ, і був перепрофільований на ліцензійне виробництво пікапів і вантажівок індійської фірми Tata. Встановивши на їх шасі власні пасажирські кузови декількох типів, БАЗ перетворився на провідного постачальника автобусів на українському ринку. 

5 років тому фахівці заводу пропонували випускати на ньому військову техніку, наприклад замінити російський ГАЗ-66 на Tata LPTA 713 у виконанні 4×4, який вони виготовляли б та поставляли у ЗСУ. Другим запропонованим варыантом стаd автомобіль індійського виробництва – Ashok Leyland Guru 715, також у виконанні 4х4, представлений на виставці озброєнь в Делі в 2018 році.

"Бориспільський автозавод" був готовий розгорнути виробництво цього автомобіля, як тільки отримають згоду від ВСУ. 

Проте, пропозиція не пройшла.

Останні роки керівники корпорації Еталон та її заводів скаржилися на відсутність підтримки вітчизняного виробника та замовлень на його продукцію.

У 2008 році завод скоротив виробництво, а згодом був змушений й тимчасово зупинити роботу. У подальші роки завод переслідували збитки, незважаючи не те, що «Еталон» було визнано кращим у світі дистрибютором індійського «ТАТА Motors LTD» .

З 2016 року завод фактично перестав виробляти продукцію. На 2021 рік завод проходив процедуру банкротства.

Зараз ПАТ "Бориспільський Автозавод", дочірнє підприємство — науково-технічний центр «Еталон»  знаходиться у стадії припинення.

Відео про завод тут.

Будівлі будувалися в 1980-1990 р.р.

Стан об'єкту: Об’єкт повноцінно функціонує у якості виробничо-складського комплексу з адміністративною частиною. Територія комплексу огороджена та охороняється.

Будівлі та споруди, що входять до складу Об’єкта знаходяться в придатному для експлуатації технічному стані.

Розташування. Об'єкт розташований в селищі Проліски, на східній околиці міста Києва. За адміністративним поділом воно відноситься до Бориспільського району Київської області. Проліски розташовані в приємному екологічно чистому місці, в околицях села можна побачити великі поля та лісові масиви.

У селі є школа, дитячий садок, магазини, аптека, пошта та інші необхідні установи для повсякденного життя. Також, село має досить зручне транспортне сполучення з Києвом, адже поруч пролягає автодорога М03 Київ-Харків та залізнична лінія. Станція метро «Бориспільська» (Сирецько-Печерська лінія Київського метро) знаходиться на відстані усього 11 км. від села. Зазвичай за даним сполучанням курсує маршрутне таксі.

Використання. Місцевість є досить привабливою для розміщення логістичних хабів та великих торгівельних гіпермаркетів, зокрема через зручну автомобільну розв’язку, високий людино-потік, що генерує об’їзна дорога та безпосередня близькість до міста Київ. 

Власність. Кінцевий бенефіціарний власник (контролер) ПАТ - Швотцер Петер Герберт з Швейцарії.

Скандали. За даними Grivna, у 2019 році Адмінколегія АМКУ задовольнила скаргу фірми ТОВ «ТРАК-БАС» на управління транспорту Херсонської міськради. Компанія тоді заявила, що управління транспорту Херсонської міськради, яке є організатором тендеру на купівлю 16 нових автобусів за 35,5 млн. гривень, поставило перед учасниками дискримінаційні умови. Іншими словами, «підігнало» тендерну документацію під одного виробника – ПрАТ «Бориспільський автозавод».

Антимонопольний комітет зобов'язав управління транспорту виправити усі порушення за умов тендеру.

Ринок. Автобусів в Україні традиційно не вистачає. Потреби тільки у машинах для перевезення школярів за даними Міносвіти на 2022 рік оцінювалися понад 3000 одиниць, на 2023 рік – понад 2 тисячі. Частину автобусів ми отримали з-за кордону, проте повністю це проблему не вирішило. На 2024 рік потреби ще не називалися, але відомо, що дефіцит техніки продовжує існувати.

До того ж частину шкільних автобусів передають на потреби ЗСУ.

Проблема із міськими автобусами також існує.

Як відзначає auto consulting на середину 2023 року «ринок знаходився у гарній формі, бо потреба у нових автобусах величезна, особливо після знищення техніки під час ракетних обстрілів та в наслідок бойових дій. Але за останній рік ринок автобусів значно змінився.

Так, міста зараз не закуповують нові машини, тому збут 12-и та 18-метрових городських автобусів майже на нулі».

За даними видання за першу половину 2023 року ринок нових автобусів в Україні зріс на 180%.

Потроху з'являється попит на 9-10-метрові міські автобуси, які почали закуповувати невеликі міста для оновлення автопарків. Але потреба у таких автобусах - гіганська, бо багато техніки було знищено обстрілами.

Фактично, ринок автобусів зараз тримається на малому класі - шкільних та спеціальних машинах, які становлять більше 90% закупівель. Це бюджетні закупівлі, які дають змогу українським виробникам триматися на плаву.

«Фактично, ринок автобусів зараз тримається на малому класі - шкільних та спеціальних машинах, які становлять більше 90% закупівель. Це бюджетні закупівлі, які дають змогу українським виробникам триматися на плаву. Цю потребу фактично закривають два автозаводи: черкаський та чернігівський. Тому й лідером українського ринку автобусів є Ataman (за 5 місяців зайняв 48% ринку), та Еталон (40%). Практично не присутній на ринку луцький Богдан, якому цього року вдалося реалізувати лише 1 машину», - відзначає видання.

Застереження:

  1. Згідно рішення Господарського суду Київської області від 13.06.2016 та постанови Київського апеляційного господарського суду на частину земельної ділянки розміром 0,4429 га встановлено земельний сервітут.
  2. Банком планується передача у строкове платне користування (оренду) частини нежитлових приміщень, розміщених у будівлі, що виставляється на продаж, строком на 12 місяців.
  3. В червні 2023 року Банк звернувся до Господарського суду Київської області з позовом до ПрАТ «Бориспільський автозавод», ТОВ «Базтехсервіс», ТОВ «Чернігівський автозавод» про визнання права іпотеки та про звернення стягнення на предмети іпотеки у межах справи № 911/248/21 про банкрутство ПрАТ «Бориспільський автозавод». Ухвалою Господарського суду Київської області від 03.07.2023 відкрито провадження за вказаним позовом.
    Наразі провадження у справі триває.

Плюси:

  • Земельна ділянка 7,5 га.
  • Відстань від Києва - 10 км.
  • Можливість перепрофілювання у логістичний хаб, підприємство або під заклад торгівлі
  • Великий майновий комплекс
  • Власна відома в Україні марка авто
  • Потенційні контакти із партнерами

Мінуси:

  • Непрацююче підприємство
  • Обмежений ринок продукції із своєю специфікою
  • Стартова ціна
  • Земельний сервітут на частину земельної ділянки та інші обмеження

Контакт. Відповідальна особа Замовника – Михненко Сергій, тел.: (050) 620 12 29

Фото: у матеріалі використані фото Ukr Media та MMR.  

Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло