Захворіло у світі
161,138,318
Померло у світі
3,347,018
Вилікувалось у світі
138,963,721
Захворіло в Україні
2,135,886
Померло в Україні
47,333
Вилікувалось в Україні
1,816,643
«Коронований» ритейл: як змінилися потреби споживачів

«Коронований» ритейл: як змінилися потреби споживачів

І чого вони чекають надалі

Этот материал также доступен на русском
«Коронований» ритейл: як змінилися потреби споживачів
Фото: pixabay

З початком кризи всі компанії стали активно переглядати свій підхід до ведення бізнесу, адаптуватися під нову реальність і підлаштовуватися під смаки споживача. Особливо гостро це відчули на собі такі напрямки як туризм, HoReCa, ритейл, які стрімко росли і розвивалися до пандемії. У той же час саме криза стала поштовхом для змін у підходах до бізнесу. Що змінилося, зокрема, для ритейлу, і як бізнес може використовувати нові умови, розповів Mind директор з продажів в каналі Key Account компанії AB InBev Efes Україна Костянтин Кожанов.

В останні роки ми спостерігаємо кардинальні зміни ринку ритейлу – з'явилося багато нових різноформатних торгових точок з цікавими, можна сказати, унікальними концепціями.

Як змінивcя ритейл в 2020 році?

Складний для багатьох 2020 рік, який приніс в наше життя поняття «локдаун», зробив звичним явищем доставку додому продуктів і товарів, що з'явилася зараз вже у всіх великих торгових мережах. У розпал пандемії населення робило акцент на покупках товарів першої необхідності, але цей період був коротким. Буквально за 2-3 тижні ритейл переформатувався і почав працювати в нових реаліях.

Незважаючи на швидку реакцію на ринок, що змінився, гіпермаркетам зараз необхідно активніше боротися за клієнта в складних умовах бурхливого розвитку «магазинів біля будинку». Споживачам не хочеться витрачати час на далекі поїздки, враховуючи, що подібні магазини цілком можуть закрити майже всі їхні потреби.

Найбільше постраждав, безумовно, сегмент HoReCa. Але в порівнянні із західною частиною Європи, де спостерігалися більш жорсткі карантинні обмеження, та й більше 50% продажів пива відбувається саме через бари і ресторани, в Україні ситуація виглядає іншою. Ми очікуємо, що продажі пива через ритейл продовжать рости, враховуючи останні події в ресторанному бізнесі.

Криза спровокувала зміни ринку в бік modern trade. Якщо говорити про пиво, то люди переключилися з покупок у традиційних магазинах на канал сучасної торгівлі. Якщо в 2019-му modern trade займав близько 48% ринку, то зараз це більше 50%. І з приходом пандемії цей тренд істотно посилився. Також практично в два рази зросла купівля всередині торгових точок, хоча кількість чеків скоротилася – це говорить про те, що люди стали рідше ходити в магазин, але купувати більше за один раз, намагаючись закупити товари про запас.

Як змінилися продажі напоїв?

Також ми продовжуємо спостерігати зростання попиту на напої в зручній упаковці. Споживач при поході в магазин прагне купити більше, тому бере великими обсягами. Таким чином він намагається отримати свою вигоду: купуючи більше, але витрачаючи менше.

У пандемію велике зростання показала безалкогольна категорія. Українці переживали і багато думали про здоров'я – себе і своїх близьких. Крім того, зріс сегмент преміального і супер преміального пива. Споживачі пішли або в дешевий сегмент, або в преміальний, що стало для багатьох несподіванкою.

В 2021 році тренд здорового способу життя розвиватиметься. На ринках інших країн ця тенденція вже давно переважає. За моїми прогнозами, безалкогольний сегмент продовжить зростати, хоча алкогольний лагер все ще займатиме до 80% ринку. Посилюють свої позиції радлер (смакове пиво), а також сидр і квас.

Кожна криза – це період можливостей: хто швидше зможе підлаштуватися, той і отримає перевагу. Тому вивчення переваг споживачів, відстеження тенденцій на ключових ринках і швидка адаптація під них – основний шлях до успіху.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті