8 грудня 2021 переглянуто 1395

Тренди-2022: що важливо споживачам?

Як бізнеси уже сьогодні рухаються назустріч цим потребам?

 Фото: softline.kiev.ua

З кожним роком пріоритети людей в усьому світі змінюються, і дедалі сильніше споживачі підтримують бренди, цінності яких поділяють. Що буде найважливішим для клієнтів у 2022-му? Які потреби вони прагнутимуть задовольняти? І як бізнеси уже сьогодні рухаються назустріч цим потребам?

На думку фахівців Trendwatching.com, компаніям варто враховувати такі споживчі тренди:

1. Локальні ініціативи. Локдауни негативно вплинули на психологічний стан людей і одночасно посилили їхнє прагнення об’єднуватися й спільно зустрічати виклики. Наприклад, за даними компанії Ipsos, третина споживачів стверджують, що під час пандемії почали поєднувати зусилля із сусідами.

Компанія ASICS провела опитування серед мешканців Великої Британії та обрала місто Ретфорд для втілення ініціативи, що отримала назву «Uplifting Retford». Це була подія, яка мала на меті наголосити на важливості фізичних вправ для психічного здоров’я. Люди тренувалися протягом 20 хвилин і фіксували своє самопочуття до й після вправ на вебсторінці бренду Mind Uplifter (цей інструмент дозволяє відстежувати настрій та використовує технології розпізнавання обличчя).

Також зростає прагнення споживачів купувати у місцевих брендів. Скажімо, опитування, проведене в березні 2021 року, показало, що 53% респондентів були більше зацікавлені в локальних покупках, аніж до пандемії.

Компанія Yelp і бренд Chasing Paper створили колекцію шпалер, натхненну малими бізнесами в Остіні, Сан-Франциско та Нью-Йорку. А прибутки від її продажу підуть некомерційним організаціям, орієнтованим на підтримку підприємництва.

2. Розумне використання. Одноразові речі вже давно вийшли з моди. Компанії починають усвідомлювати свою відповідальність перед людством і довкіллям, тому просувають ідею підтримки після продажу, навіть коли мова йде зовсім не про техніку.

Наприклад, джинси французького бренду Camaïeu мають так звану «гарантію йо-йо». Якщо людина схудне або потовщає упродовж року, то вона безкоштовно зможе обміняти джинси на пару меншого або більшого розміру. Ті джинси, які покупці принесли назад до  магазинів, продаються через програму Comeback або переробляються на новий одяг некомерційною організацією Vestali.

3. Доступ до енергії. Попри усі сучасні досягнення, стабільна електроенергія не є доступною для багатьох споживачів. А оскільки зміни клімату продовжують порушувати постачання енергії навіть у розвинених країнах, то експерти прогнозують: кількість тимчасових відключень в усьому світі зростатиме.

Щоб забезпечити широкий доступ до чистої та надійної енергії, компанія Reeddi надає в оренду акумулятори на сонячних батареях у магазинах у Лагосі. У місті, яке схильне до відключень електроенергії, споживачі можуть взяти з собою акумулятори Reeddi додому, щоб живити телефони, ноутбуки та джерела світла. Для швидкої підзарядки акумуляторів стартап планує встановлювати сонячні батареї на дахах магазинів-учасників ініціативи.

4. Боротьба із самотністю. У 2021 році третина дорослих людей у світі повідомили, що почуваються самотніми, у деяких регіонах цей показник зріс до 50%. Оскільки самотність пов’язана з депресією та погіршенням когнітивних функцій, вона створює серйозну проблему й поступово перетворюється на приховану пандемію. Протиотрутою може стати зв’язок із іншими людьми, і компанії здатні допомогти у цьому: «виштовхнути» людей із їхніх бульбашок та стимулювати їх зустрітися одне з одним  у реальному житті.

Наприклад, у Польщі встановили нові лавки, на яких написано (польською, івритом та англійською): «Сідайте тут, якщо ви не проти, щоб хтось зупинився й привітався з вами!». Цей проєкт ініціювала компанія Fulco System, яка займається виготовленням вуличних меблів.

А китайський застосунок Douyin вирішив допомогти користувачам зв’язатися з тими, хто знаходиться поблизу. Струснувши телефон, користувачі можуть знайти інших людей у тому самому місті та додати їх до списку друзів. І, відповідно, розширити свою мережу контактів.

Бізнес спроможний вирішити чимало серйозних проблем і задовольнити чимало потреб споживачів. Але для цього йому потрібно бути небайдужим і постійно шукати нові відповіді на запитання: що ще я можу зробити для клієнтів, громади, міста?

За матеріалами Trendwatching.com