mind
Дві українські авіакомпанії можуть втратити ліцензії через участь у перевезенні російських бойовиків у Сирію

Дві українські авіакомпанії можуть втратити ліцензії через участь у перевезенні російських бойовиків у Сирію

Українські «Хорс» і «Дарт» здавали в оренду або продавали літаки в Сирію та Іран

Дві українські авіакомпанії можуть втратити ліцензії через участь у перевезенні російських бойовиків у Сирію
фото Twitter Military Advisor‏ @miladvisor

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян доручив Державіаслужбі здійснити перевірку фактів, викладених в публікації агентства Reuters, щодо перевезення сирійською авіакомпанією Cham Wings російських найманців між Дамаском (Сирія) і Ростовом-на-Дону (Росія) і використання для цього літаків українських авіакомпаній «Хорс» (Khors Aircompany) і «Дарт» (Dart Airlines).

Про це повідомили у прес-службі Міністерства інфраструктури.

Зазначається, що якщо за підсумками перевірки інформація підтвердиться, Мінінфраструктури буде рекомендувати уряду і РНБО внести зазначені компанії і їхніх власників у санкційний список. Їх сертифікати будуть анульовані.

Обслуговує рейси в/із Ростова-на-Дону приватна сирійська авіакомпанія Cham Wings. США включили її до списку санкцій у 2016 році за доставку в Сирію бійців, які підтримують диктатора Асада.

Літаки Cham Wings прилітають в Ростов переважно вночі і відлітають рано вранці, коли в аеропорту майже немає інших пасажирів. Відкритої інформації про ці рейси і розкладу польотів немає, пише Reuters.

Але інформація про ці рейси регулярно з'являється в онлайн-базах з відстеження польотів. За 14 місяців, починаючи з 5 січня 2017 року, Reuters виявив 51 політ літаків Cham Wings з Дамаска і Латакії в Ростов і назад. Щоразу для цього використовувалися лайнери Airbus A320, які можуть перевозити до 180 пасажирів.

Виявлена агентством Reuters схема поставок літаків на Близький Схід показала, що в санкціях США є пробіл, яким користуються в РФ для перекидання в Сирію бойовиків, які воюють за гроші.

Асаду і його союзникам в Росії та Ірані потрібні цивільні літаки для доставки людей. Вашингтон намагається обмежити доступ до літаків за допомогою санкцій, включивши в «чорні списки» авіакомпанії з Сирії та Ірану.

Але в останні роки десятки літаків були зареєстровані в Україні на дві компанії, «Хорс» і «Дарт», засновані колишнім радянським морським піхотинцем Сергієм Томчані, свідчить український реєстр цивільних літаків. Пізніше ці літаки були здані в оренду або продані іранським і сирійським авіакомпаніям, показали дані сайтів з відстеження польотів.

За останні 7 років «Хорс» і «Дарт» змогли придбати або отримати в лізинг 84 б/у літаки виробництва Airbus і Boeing. З цих 84 літаків як мінімум 40 опинилися в Іраку, Ірані та Сирії, свідчать дані трьох сайтів, які відстежують польоти.

Мінфін США включив «Хорс» і «Дарт» у «чорний список» у вересні 2017 року, повідомивши, що вони допомагали компаніям, які знаходяться під санкціями, купувати вироблені в США літаки.

Ця історія показує, як можна постачати літаки Сирії та Ірану в обхід санкцій США. Оскільки право власності переходить з однієї країни в іншу, складний паперовий слід маскує тих, хто бере участь в закупівлях літаків для Сирії.

Нагадаємо, щонайменше 70 людей було вбито військами Асада та їх союзниками 7 квітня під час хімічної атаки в сирійському місті Дума в регіоні Східна Гута.

Раніше Reuters писав, що у Сирії під час авіа удару американських військ на початку лютого загинуло або було поранено 300 російських найманців. Росія цей факт заперечила.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті