Дві українські авіакомпанії можуть втратити ліцензії через участь у перевезенні російських бойовиків у Сирію
Українські «Хорс» і «Дарт» здавали в оренду або продавали літаки в Сирію та Іран

Міністр інфраструктури України Володимир Омелян доручив Державіаслужбі здійснити перевірку фактів, викладених в публікації агентства Reuters, щодо перевезення сирійською авіакомпанією Cham Wings російських найманців між Дамаском (Сирія) і Ростовом-на-Дону (Росія) і використання для цього літаків українських авіакомпаній «Хорс» (Khors Aircompany) і «Дарт» (Dart Airlines).
Про це повідомили у прес-службі Міністерства інфраструктури.
Зазначається, що якщо за підсумками перевірки інформація підтвердиться, Мінінфраструктури буде рекомендувати уряду і РНБО внести зазначені компанії і їхніх власників у санкційний список. Їх сертифікати будуть анульовані.
Обслуговує рейси в/із Ростова-на-Дону приватна сирійська авіакомпанія Cham Wings. США включили її до списку санкцій у 2016 році за доставку в Сирію бійців, які підтримують диктатора Асада.
Літаки Cham Wings прилітають в Ростов переважно вночі і відлітають рано вранці, коли в аеропорту майже немає інших пасажирів. Відкритої інформації про ці рейси і розкладу польотів немає, пише Reuters.
Але інформація про ці рейси регулярно з'являється в онлайн-базах з відстеження польотів. За 14 місяців, починаючи з 5 січня 2017 року, Reuters виявив 51 політ літаків Cham Wings з Дамаска і Латакії в Ростов і назад. Щоразу для цього використовувалися лайнери Airbus A320, які можуть перевозити до 180 пасажирів.
Виявлена агентством Reuters схема поставок літаків на Близький Схід показала, що в санкціях США є пробіл, яким користуються в РФ для перекидання в Сирію бойовиків, які воюють за гроші.
Асаду і його союзникам в Росії та Ірані потрібні цивільні літаки для доставки людей. Вашингтон намагається обмежити доступ до літаків за допомогою санкцій, включивши в «чорні списки» авіакомпанії з Сирії та Ірану.
Але в останні роки десятки літаків були зареєстровані в Україні на дві компанії, «Хорс» і «Дарт», засновані колишнім радянським морським піхотинцем Сергієм Томчані, свідчить український реєстр цивільних літаків. Пізніше ці літаки були здані в оренду або продані іранським і сирійським авіакомпаніям, показали дані сайтів з відстеження польотів.
За останні 7 років «Хорс» і «Дарт» змогли придбати або отримати в лізинг 84 б/у літаки виробництва Airbus і Boeing. З цих 84 літаків як мінімум 40 опинилися в Іраку, Ірані та Сирії, свідчать дані трьох сайтів, які відстежують польоти.
Мінфін США включив «Хорс» і «Дарт» у «чорний список» у вересні 2017 року, повідомивши, що вони допомагали компаніям, які знаходяться під санкціями, купувати вироблені в США літаки.
Ця історія показує, як можна постачати літаки Сирії та Ірану в обхід санкцій США. Оскільки право власності переходить з однієї країни в іншу, складний паперовий слід маскує тих, хто бере участь в закупівлях літаків для Сирії.
Нагадаємо, щонайменше 70 людей було вбито військами Асада та їх союзниками 7 квітня під час хімічної атаки в сирійському місті Дума в регіоні Східна Гута.
Раніше Reuters писав, що у Сирії під час авіа удару американських військ на початку лютого загинуло або було поранено 300 російських найманців. Росія цей факт заперечила.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].