Введення окремого декларування доходів заможних українців є популізмом – експерт
Таку думку висловив юрист щодо законопроекту Мінфіна про встановлення окремого порядку декларування доходів таких українців

Законодавча ініціатива Мінфіна щодо введення окремого обліку доходів заможних українців, а саме щорічної подачі декларації про майновий стан і доходи (податкової декларації), виглядає дещо дивно, зокрема, жодних мотивів, окрім популізму, подібний крок не має.
Таку думку висловив партнер ESQUIRES Артем Саприкін у коментарі Mind до відповідного проекту закону, винесеного днями Міністерством фінансів на громадське обговорення.
«Не зрозуміло, чому «строк позовної давності», тобто строк для проведення податкової перевірки складає 3 роки (1095 днів) для всіх платників податків і має складати 10 років (3650 днів) для платників податків, що будуть визнані «особами з високими статками», – зазначив Саприкін.
Водночас, за його словами, подовжений «строк позовної давності» для проведення перевірок контрольованих операцій (2555 днів) має сенс, адже питання трансфертного ціноутворення та контрольованих операцій є дійсно складними та потребують ретельної перевірки величезних масивів даних і специфічних знань та підготовки. «Але яких специфічних знань потребує перевірка податкової декларації фізичної особи, мені важко сказати», – зазначив юрист.
Також на його думку, викликає великий подив встановлення штрафу за несвоєчасне подання податкової декларації особами з високими статками в розмірі 10% суми нарахованого податку.
«При тому, що для всіх інших платників податків такий штраф складає 170 гривень і не визначається у відсотках від суми нарахованого податку. Скажу більше, у відсотках від суми нарахованого або недоплаченого податку можуть встановлюватися лише штрафні санкції за несплату (або недоплату) податкових зобов’язань, але аж ніяк за несвоєчасне подання декларації. Тобто маємо ще й проблеми із законодавчою технікою», – пояснив експерт.
Крім того, він зазначив, що «заможні українці» щорічно подають податкові декларації, «оскільки наявність таких декларацій є найкращим поясненням походження їхніх статків як в Україні, так і за кордоном, де вони, як бенефіціари різноманітних компаній, зобов’язані пояснювати банкам походження коштів», – підкреслив експерт.
Нагадаємо: Мінфін у відповідному законопроекті власного авторства пропонує вести окремий облік заможних українців і зобов'язати їх щорічно подавати декларації про майновий стан і доходи (податкові декларації).
За даними міністерства, орієнтовна кількість таких фізосіб – платників податків під час проведення деклараційної кампанії складе 1200 осіб.
Пропонується виділити 3 критерії для того, щоб відносити громадян до категорії заможних. Зокрема, громадянин може бути кінцевим бенефіціарним власником великого платника податків; мати загальний оподатковуваний дохід за попередній рік в 50 млн грн; мати пряме або опосередковане володіння 10% і більше юрособи-нерезидента, який задекларував дохід за попередній рік 10 млн євро й більше.
Несвоєчасне подання податкової декларації Мінфін пропонує карати штрафом у 10% від суми нарахованого податку на доходи фізосіб (ПДФО).
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].