МОЗ планує ввести обов’язкову відповідність реклами ліків інструкціям до них
Реклама також повинна містити номер реєстраційного посвідчення лікарського засобу

Міністерство охорони здоров'я України (МОЗ) пропонує на законодавчому рівні закріпити відповідність змісту реклами лікарських засобів інструкції про їх застосування, повідомляє Інтерфакс-Україна.
Як зазначається, про це заявила експерт з юридичних питань міністерства Марина Слободніченко на прес-конференції в середу.
Відповідно до законопроекту «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України (щодо вдосконалення порядку рекламування лікарських засобів)», оприлюдненому на сайті МОЗ, реклама також повинна містити номер реєстраційного посвідчення лікарського засобу, що дозволить оперативно відслідковувати, чи дозволений той чи інший препарат до рекламування.
Крім того, серед пропонованих законопроектом змін щодо змісту реклами також передбачена заборона на участь у рекламі відомих і популярних осіб, заборона на використання інформації про можливості дистанційного діагностування та призначення курсу лікування, а також інформації про те, що препарат призначений виключно для дітей.
Також проектом закону пропонується заборонити рекламування народної медицини і цілительства.
Відомство також ініціює впровадження 5%-х штрафних санкцій (за одне порушення) від розміру ліцензійного збору, що сплачується при отриманні ліцензії, відносно телерадіокомпаній за порушення норм законодавства щодо рекламування ліків.
Так, у разі прийняття законопроекту право застосування таких санкцій може бути закріплено за Національною радою України з питань телебачення і радіомовлення.
Крім того, законопроект передбачає розробку урядом порядку розповсюдження реклами, спрямованої на лікарів і фармацевтів, і визначає поняття «спеціалізовані видання», в яких виробники можуть інформувати про інноваційні препарати.
Як повідомлялося, у березні 2018 року група народних депутатів ініціювала законопроект, яким запропонувала впровадити норму, відповідно до якої тексти реклами лікарських засобів повинні узгоджуватися з Міністерством охорони здоров'я України.
Про кон'юнктуру всього фармацевтичного ринку, читайте у матеріалі Mind «Історія одужання: як український фармринок виходить із кризи».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].