Захворіло у світі
18,288,573
Померло у світі
693,805
Вилікувалось у світі
10,913,524
Захворіло в Україні
74,219
Померло в Україні
1,764
Вилікувалось в Україні
40,613
Новорічний скандал: «Ланет» відключив канал NewsOne для своїх абонентів і відповідатиме в суді

Новорічний скандал: «Ланет» відключив канал NewsOne для своїх абонентів і відповідатиме в суді

«Ланет» оголосив про припинення з нового року трансляції програм телеканалів NewsOne та «Макси TV» («Наш»)

Новорічний скандал: «Ланет» відключив канал NewsOne для своїх абонентів і відповідатиме в суді
Фото: facebook.com/newsone.ua

В останній день старого року, 31 грудня, один із найбільших українських провайдерів кабельного телебачення «Ланет» оголосив, що з нового року припиняє показувати своїм абонентам телеканали NewsOne та «Макси TV» («Наш»). Про це пише Ліга.нет.

Свій крок представники «Ланет» пояснили критичною кількістю порушень з боку NewsOne. Зокрема, канал отримував від Нацради попередження за недотримання правил мовлення в дні жалоби, а в серпні 2018 року регулятор виніс санкцію у вигляді попередження за порушення вимог закону – популяризацію або пропаганду «органів держави-агресора». До каналу «Максі TV», за інформацією «Ланет», також були застосовані санкції – «оголошення попередження» через недотримання умов ліцензії (зміна програмної концепції та логотипу).

Видання зазначило, що компанія «Ланет» входить до сфери впливу бізнесмена і екс-члена НКРЗІ Віктора Мазура і є №3 в Україні за кількістю абонентів кабельного ТБ. За цим показником «Ланет» поступається тільки «Волі» та «Тріолану». А разом з тестовою версією OTT-сервіс «Ланет ТВ» (пакетом PROMO), в якому раніше був NewsOne, активними користувачами послуги є близько 300 000 людей по всій Україні. Такі дані наводить BigDataUa.

Телеканал «Максі TV» оформлений на Володимира Мураєва, батька Євгена Мураєва. Той до останнього часу був власником NewsOne. Але восени канал був переоформлений на Тараса Козака – депутата від Опозиційного блоку, який є заступником голови ГО «Центр правової держави» (керівник Віктор Медведчук).

За інформацією «Ланет», NewsOne в його мережі донедавна був другим за популярністю інформаційним каналом після «112 Україна». Але ще до скандалу його обігнав «Прямий». У загальному заліку всіх телеканалів провайдера мовник займав лише 15-ту сходинку, з часткою, яка трохи перевищує 1% (хоча в березні піднімався до 2%).

Як розповів Head of digital marketing «Ланет» Микола Андрущенко, прямих заборон на ретрансляцію телеканалів з боку відповідних органів немає. А оскільки співпраця з каналами – результат договірних стосунків, то «мати справу з такими сумнівними партнерами в подальшому ми не схотіли», пояснює дії провайдера його менеджер. За його словами, у провайдера з телеканалами був ліцензійний договір із щорічним автоподовженням, яке на 2019-й не зробили і завчасно про це повідомили канали.

У NewsOne спростували цю інформацію, заявивши, що договір між «Ланет» і «Новини 24 години» (офіційна юрособа каналу) закінчується тільки через рік – 31 грудня 2019 року. У телеканалі вважають, що провайдер порушив профільний закон.

NewsOne звернувся до глави ТБ-регулятора Юрія Артеменка з проханням перевірити «Ланет» на предмет дотримання законодавства та застосувати санкції. Микола Андрущенко визнав, що є також комерційний договір, на який посилається мовник і який містить дату 31 грудня 2019 року. Але в ньому також передбачена процедура розірвання. І наприкінці листопада провайдер повідомив телеканал про припинення співпраці з ним і за цим договором.

Зі свого боку телеканал вже почав судитися з провайдером. За словами представника «Ланет» Андрущенка, компанія отримала ухвалу господарського суду Києва про початок розгляду справи.

«22 грудня вони звернулися з позовом визнати недійсним розірвання договору з нами. 27 грудня суд виніс рішення почати розгляд і провести перше слухання 28 січня 2019 року. І власне сьогодні ми це отримали і дізналися», – розповів він.

Що стосується Нацради, то одразу кілька її членів повідомили редакції приблизно одне й те саме – відносини між провайдером і телеканалом, які не входять в універсальну програмну послугу (УПП, обов'язкове для трансляції в кабельних мережах), перебувають за межами зони відповідальності регулятора. 

«Це рішення провайдера. Він самостійно визначає перелік каналів, які пропонує своїм абонентам», – уточнив член Нацради Олег Черниш. 

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті