Мінфін розвіяв міфи щодо заборони містам класти вільні кошти на депозити

Мінфін розвіяв міфи щодо заборони містам класти вільні кошти на депозити

Заборона класти на депозити кошти із загальних фондів міст викликала жорстку критику з боку представників місцевих органів влади

Мінфін розвіяв міфи щодо заборони містам класти вільні кошти на депозити
Фото: УНІАН

Місцеві органи влади розмістили на депозитах в держбанках 18 млрд грн коштів загального фонду та 8 млрд грн коштів спеціального фонду у 2018 році. Про це повідомив Мінфін із посиланням на дані Державної казначейської служби. 

«За її спостереженнями, це дозволило підзаробити на відсотках. Але у той же час засвідчило, що місцевим органам влади або не дуже потрібні гроші на фінансування проектів, що малоймовірно, або вони погано планують свої витрати, що неприйнятно», – йдеться в повідомленні.

Аби стимулювати їх краще рахувати і розраховувати, уряд дозволив протягом року тримати на депозитах тільки кошти спеціального фонду.

Це рішення викликало жорстку критику з боку представників місцевих органів влади.

Мінфін вирішив спростувати найбільш резонансні і некоректні, на його думку, твердження:

МІФ 1. Уряд забирає в місцевих бюджетів гроші.
Уряд не забирає гроші з місцевих бюджетів. Натомість він примушує ефективніше планувати видатки місцевих бюджетів, щоби кошти одразу йшли в роботу, а не «зависали» на рахунках.

МІФ 2. Місцеві бюджети втрачають інструмент акумулювання коштів для фінансування капітальних проектів.
Рішення уряду не забороняє місцевим органам влади акумулювати тимчасово вільні кошти, а наполягає на використанні для цього інших фінансових інструментів (до речі, більше прибуткових і не менш надійних).

МІФ 3. Витрачання коштів місцевими бюджетами призведе до інфляції.
З огляду на те, що йдеться передусім про кошти, за рахунок яких повинні фінансувати інфраструктурні проекти, такі видатки не призведуть до розгортання інфляції. Натомість рівномірне витрачання коштів на впровадження проектів допоможе ліквідації українського феномену стрімкого зростання ліквідності в кінці року, що негативно впливає на інфляцію і також створює девальваційний тиск.

МІФ 4. Вчасно фінансувати видатки місцевих бюджетів неможливо через затримки у проведенні тендерів.
Державний бюджет на 2019 рік було ухвалено вчасно, що дозволило місцевим органам влади вчасно ухвалити свої бюджети і відповідно почати процес проведення тендерів ще в кінці 2018 року. При переході на середньострокове бюджетне планування місцеві органи влади зможуть проводити тендери завчасно. Такий підхід до планування на місцевому рівні буде впроваджено у 2019 році. Тому потрібно вже вчитись планувати і розподіляти фінансування проектів протягом року, а не фінансувати все в кінці року.

МІФ 5. ОВДП не є ліквідним інструментом для місцевих органів влади.
Насправді ОВДП є ліквідним інструментом, оскільки розміщуються як на короткі терміни (3, 6 та 9 місяців), так і довші – понад 12 місяців. Це дозволяє без проблем «запаркувати» у них вільні кошти на той строк, протягом якого вони не знадобляться. До того ж, місцеві органи влади мають можливість купувати/продавати ОВДП на вторинному ринку та використовувати як заставу.

Раніше Mind писав, що місцеві бюджети отримали понад 230 млрд грн у 2018 році.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті