Столичні ТРЦ вперше за 2 роки показали стабільність на ринку оренди торгівельних площ – дослідження
У другому півріччі 2018 року орендні ставки також стабілізувалися

Вперше за останні два роки у четвертому кварталі 2018 року не відбулося зниження частки вільних площ на ринку торгових центрів Києва, але протягом року показник скоротився на 1,9 в.п. і склав 3,7%, повідомляє прес-служба компанії JLL за результатами власного аналітичного дослідження.
«Припинення зниження частки вакантних площ зумовлено досягненням тимчасової рівноваги на ринку торгових центрів Києва. Після значного зростання у 1-му півріччі (на 20%) майже до докризового рівня – $1 140 за кв. м в рік ($95 за кв. м на міс.) – орендні ставки також стабілізувалися», – прокоментувала керівник відділу торгових площ компанії JLL (Україна) Катерина Весна.
У той же час у порівнянні з іншими європейськими столицями орендні ставки в Києві залишаються порівняно невисокими: наприклад, максимальна ставка оренди у Варшаві вище на 55%, у Празі – на 80%. Відносно низька вартість приміщень разом із зростанням купівельної спроможності населення сприяли стійкому попиту з боку міжнародних ритейлерів до українського ринку. Це також підтримувалося прагненням орендодавців нарощувати присутність відомих світових брендів у своїх об'єктах.
У 2018 році на ринок Києва вийшов 21 новий бренд, переважно fashion-сегменту. Знаковими стали відкриття перших магазинів шведського бренду H&M, Zara Home іспанської групи Inditex, турецьких ритейлерів Koton і DeFacto. Також було заявлено про швидкий вихід на ринок шведської мережі товарів для дому IKEA і французького спортивного гіганта Decathlon.
Попит з боку ритейлерів, низька частка вакантних площ і зростаючі ставки оренди призвели до пожвавлення девелоперської активності. На найближчі два роки у Києві заявлено до введення 11 якісних торгових центрів сукупною орендопридатною площею близько 500 000 кв. м. Із них, згідно з прогнозом аналітиків компанії JLL, у 2019 році на ринку з'явиться 309 000 кв. м, якщо не відбудеться перенесення термінів введення.
«Якщо очікування реалізуються, то введення у поточному році виявиться максимальним для ринку торгових центрів Києва. Варто відзначити, що багато ТРЦ, запланованих на цей рік, були анонсованими і на попередні роки; серед них – Retroville, River Mall і Blockbuster Mall. У той же час динаміка будівництва і заповнення орендарями цих проектів сьогодні сигналізують, що вони будуть завершеними найближчим часом, – додає Весна. – Ми припускаємо, що запуск заявлених торгових центрів призведе до зростання частки вільних площ у середньому по ринку до 13-15% до кінця 2019 року».
У 2018 році ринок торгових центрів Києва збільшився на 49 000 кв. м за рахунок введення трьох об'єктів: 1-ї фази ТРЦ Auchan Rive Gauche, «Рітейл Парк Петрівка» і ТРЦ «Смарт Плаза Політех». При цьому у четвертому кварталі сталася реконструкція частини МФК Silver Breeze під офіси, що зменшило обсяг ринку торговельної нерухомості на 6 600 кв. м. Таким чином, на кінець 2018 року загальний обсяг пропозиції ТЦ в українській столиці склав 1,03 млн кв. м.
Нагадаємо: шведська компанія IKEA планує відкривати магазини в Україні, в тому числі, і великою площею (30 000 кв. м) в майбутніх торгово-розважальних центрах компанії «Мандарин Плаза» Вагіфа Алієва.
Про те, чому діджиталізація повертає покупців у традиційні магазини, читайте у матеріалі Mind «To be or not to be: як «цегляний» ритейл відстоює свої позиції у битві з e-commerce».
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].