Оновлено: Адміністрація морських портів купила дизпалива на 14 млн грн по захмарній ціні
Додано офіційний коментар АМПУ щодо зазначеної угоди

Державне підприємство «Адміністрація морських портів України» (АМПУ) 3 січня уклало угоду з компанією «Євростандарт» на постачання дизельного палива за результатами тендеру. Сума угоди становила 14,2 млн грн з ПДВ. Про це пишуть Наші гроші з посиланням на дані у системі ProZorro.
Згідно з договором, «Євростандарт» має поставити 400 т зимового чи літнього дизпалива з Мозирського НПЗ (Білорусь) за ціною 35 640 грн/т.
У той же час, за даними EnKorr, гуртова ціна дизпалива в Україні нині становить 25 880 грн/т. При цьому закупівельна ціна портовиків у перерахунку на літри становить 31 грн/л. Це також значно більше від середньої ціни на автозаправках 28 грн/л. Вартість угоди є нижчою на 5% від очікуваної суми.
Другий учасник – «Техойл ЛТД» Олега Мусієнка. Фірма користується автотранспортом, орендованим у ФОП Бабаян Вікторії Степанівни, а гарантія надана банком «Південний».
Засновницею і директоркою «Євростандарту» є одеситка Самсонова Світлана Анатоліївна, якій також належала ліквідована компанія «Пілігрім-Плюс», яка у 2008–2011 роках за результатами тендерів уклала низку угод на загальну суму 378,63 млн грн, переважно з портами.
«Євростандарт» також став фаворитом у портовиків щодо поставок пального. Фірма з 2010 року отримала підрядів на 502,92 млн грн. Майже половина підрядів на суму 239,34 млн грн була отримана з 2016 по 2019 рік у системі «Адміністрації морських портів». Портовики віддали «Євростандарту» 39% грошей від усіх своїх паливних підрядів.
За даними джерела у ДФС, «Євростандарт» у 2018 році року був одним із найбільших покупців палива у компанії «Фірма Фідея». Вона входить до так званої групи «комодів» – групи компаній, чия неофіційна назва походить від «Трейд комодіті», пов’язана з оточенням нардепа від БПП Олександра Грановського і бізнесменом Андрієм Адамовським.
Оновлено: у АМПУ заявляють, що відомство купує паливо лише на відкритих торгах та спростовує інформацію щодо його придбання за завищеними цінами.
«За ініціативою ДП «АМПУ» 7 лютого 2019 року укладено додаткову угоду з ТОВ «Євростандарт» щодо зміни ціни за одиницю товару в бік зменшення, відповідно до якої загальна вартість договору склала 11 640 000 грн з ПДВ. Ціна за одиницю товару за договором з ТОВ «Євростандарт» з урахуванням додаткової угоди знижена на 18% та знаходиться в межах середньоринкових цін», – наголошують у АМПУ.
Як зазначається, наведена додаткова угода розміщена в системі електронних закупівель Prozorro, тобто до моменту появи у ЗМІ інформації про закупівлю дизельного палива нібито за завищеними цінами.
Як пояснили у АМПУ, за результатами процедури закупівлі дизельного палива для ДП «АМПУ» тендерну пропозицію учасника ТОВ «Євростандарт» визнано найбільш економічно вигідною, оскільки запропонована ціна є найменшою із запропонованих учасниками. Через це 3 січня 2019 року укладено договір з даним учасником відповідно до чинного законодавства на загальну вартість 14 256 000 гривень з ПДВ. «Однак, станом на 13 лютого 2019 року жодного кілограму дизельного палива за цією ціною не було придбано. Враховуючи коливання цін на дизельне паливо на ринку України ДП «АПМУ» офіційно отримало підтвердження від уповноваженого органу ДП «Держзовнішінформ» стосовно зниження рівня цін на дизельне паливо.
Нагадаємо: у справі щодо поставок фірмою «Трейд Коммодіті» палива для потреб армії НАБУ затримувало одного з інвесторів компанії Володимира Трофименка, відповідального за тендери в армії Володимира Гулєвича та заступника міністра оборони Ігоря Павловського. «Комодівці» почали вигравати мільярдні підряди на тендерах з 2015 року.
На ринку підозрюють, що низька вартість дизпалива викликана змішуванням нормального дизелю з авіакеросином, акциз на який порівняно з дизпаливом значно менший: 20 євро/т проти 139 євро/т.
За даними директора «Консалтингової групи А-95» Сергія Куюна, група завезла у порт Миколаєва 111 000 т авіапалива, при цьому аеропорти та військові частини отримали 19 000 т, а нафтобази – 7000 т. Решту могли розчинити у дизпаливі для підняття рентабельності. За його словами, таке «бодяжництво» негативно впливає на хімічні властивості пального. Торік частина санітарних машин «Богдан» була виведена з ладу через використання неякісного пального.
Раніше Mind писав, що Кабмін затвердив склад наглядової ради Адміністрації морських портів України.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].