IKEA готується до наймасштабніших реформ за усю свою історію
У найближчих планах - відкриття десятків магазинів у центрах міст по всьому світу, скорочення тисяч робочих місць і створення нових, в першу чергу - в сегменті доставки товарів додому

Після смерті свого засновника Інгвара Кампрада шведський меблевий гігант IKEA приступає до самої серйозної реформи за всю свою історію. Про це із посиланням на WSJ повідомляє The Bell.
Щоб розвернутися в бік онлайн-продажів, доставки і швидкої збірки, IKEA в 2017 році викупила онлайн-майданчик послуг TaskRabbit і 49% в компанії Traemand, яка тепер займається установкою кухонь бренду в Північній Америці.
Гендиректор групи Єспер Бродін зазначив, що меблевому гігантові доводиться підлаштовуватися під звички покупців, які швидко змінюються. Якщо раніше вони готові були проїхати 50 км на машині, щоб подивитися на те, як меблі виглядає в інтер'єрі, то тепер такі подорожі зовсім не в моді.
IKEA тестує відразу кілька рішень, сподіваючись утримати і навіть збільшити частку ринку, яка становить в середньому близько 10%.
Утримання низьких цін залишається головним завданням. Бродін каже, що компанія не збирається перекладати свої зростаючі витрати на споживачів.
Маленькі магазини в центрі. Компанія бачить все більшу зайнятість клієнтів і, щоб дістатися до них, вперше в своїй історії відкриває невеликі магазини в центрі міст. У більшості з них можна купити тільки аксесуари і замовити доставку меблів. Але також компанія експериментує і з мономагазинами. Наприклад, в центрі Стокгольма відкрився магазин IKEA, повністю присвячений кухням. З 2015 року IKEA відкрила 12 торговельних точок в новому форматі по всьому світу, в найближчих планах – ще 30.
Додаток для покупки товарів онлайн. Зараз у IKEA безліч додатків, але в жодному з них не можна здійснити покупку. В цьому році це зміниться, запевняє Бродін. Крім того, IKEA буде впроваджувати в свої додатки штучний інтелект, за допомогою якого можна буде більш точно рекомендувати товари і оптимізувати роботу з постачальниками. У минулому році купити продукцію IKEA онлайн можна було тільки на половині ринків, тепер така можливість з'явиться повсюди.
Принцип 24/7. Проривом для IKEA, за словами Бродіна, стало те, що частина магазинів почали роботу в цілодобовому режимі: у людей все менше часу, вони хочуть мати можливість заїхати в магазин, коли діти лягли спати.
Меблі в оренду. У 2019 IKEA також запустила пілотний проект в Швейцарії. За передплатою клієнти можуть брати меблі в оренду – компанія вважає, що ця модель підійде для офісів. Запуск проекту – частина стратегії, спрямованої на поліпшення екологічних показників компанії.
Продажі через Amazon. Компанія вперше збирається продавати свою продукцію через сторонніх ритейлерів як наиприклад Amazon. Крок є цілком логічним: ринок товарів для будинку в США оцінюється в $282 млрд, частка IKEA на ньому становить зараз лише 2%. Для порівняння: в Німеччині компанія займає 14% ринку.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].