«Заправилась» у ProZorro: скільки витратила держава бюджетних коштів на пальне
На дизель Україна витратила майже в чотири рази більше, ніж на бензин

У 2018 році держава «заправилась» у ProZorro на бюджетні 13,5 млрд грн. На дизель Україна витратила майже в чотири рази більше, ніж на бензин. За бензин заплатили 2,9 млрд грн, тоді як за дизель – 10,6 млрд грн. Про це йдеться в звіті Transparency International Україна.
Найбільші покупці бензину у ProZorro є Міноборони та Нацполіція.

Фото: Transparency International Україна
Головними “заправщиками” держави є “ОККО контракт” (ОККО), “Нафтотрейд ресурс” (WOG) та “Лівайн торг”, яку пов’язують з групою “Приват”. Разом ця трійка отримала 76% усіх коштів на бензин А-95 або 47% усіх договорів.
Транспортники “Укрзалізниці” та Міноборони купили 77% усього дизеля у 2018 році. Три компанії – “Фідея”, “Анвітрейд” та “ОККО контракт” – продали державі через ProZorro 60% усього дизеля. Найбільше на цьому заробила компанія “Фідея”, зареєстрована у 2017 році – 2,6 млрд грн.
ПП «ОККО Контракт», ТОВ «Нафтотрейд Ресурс» та ТОВ «Лівайн Торг» отримали 76% усіх витрачених на бензин у 2018 році коштів. Вони підписали 47% усіх договорів.
Більшість закупівель дизеля (61%) і кожна четверта закупівля бензину були неуспішними у 2018 році.
«Або учасники не приходили на торги, або ж замовник їх дискваліфікував. Інколи замовникам слід було докласти чимало зусиль, щоб заправити свої автівки. Наприклад, Віньковецька лікарня ветеринарної медицини 8 разів безуспішно намагалась закупити бензин», – йдеться в повідомленні.
В Україні досі за бюджетні кошти купують бензин А-80, який заборонений в обігу через неекологічність (стандарт Євро-4). Найбільше його купували лісові господарства. Усього витратили щонайменше 627 000 грн.

Фото: Transparency International Україна
У 2017 році, коли обіг пального екологічного класу Євро4 ще не був заборонений, закупівлі марки А-80 становили третину від загальної суми витрат на бензин. Починаючи з 1 січня 2018 року, закупівлі марки А-80, яка не виробляється за екологічним стандартом Євро5, повинні були припинитися.
Більше про «чистоту» українського бензину читайте в матеріалі Mind: «Як працює нелегальний ринок нафтопродуктів в Україні «.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].