Державіаслужба: набрали чинності нові правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу

Державіаслужба: набрали чинності нові правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу

Відтепер офіційно скасовано обов’язкову безкоштовну норму багажу для повітряних перевезень

Державіаслужба: набрали чинності нові правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу
Фото: а/п Бориспіль

Набрали чинності нові правила повітряних перевезень та обслуговування пасажирів і багажу в Україні, йдеться в повідомленні на сайті Державіаслужби.

Відповідний наказ регулятора №1239 від 26 листопада 2018 року набрав чинності 5 березня 2019 року.

«Впровадження правил забезпечить вдосконалення чинного законодавства у сфері повітряних перевезень пасажирів та багажу з урахуванням тенденцій розвитку ринку, подорожей авіакомпаніями з моделлю ведення бізнесу «low cost», застосування мобільних додатків для здійснення он-лайн реєстрації, реєстрації пасажирів та багажу самостійно в аеропортах, впровадження більш гнучкої тарифної політики, яка дозволяє пасажиру обирати оптимальний тариф у залежності від послуг, що пропонуються авіакомпанією», – пояснює регулятор.

Також у правилах особлива увага приділяється належному обслуговуванню пасажирів з інвалідністю або з обмеженою рухливістю та забезпеченню реалізації їхнього права на свободу пересування та належного доступу до послуг авіаційного транспорту.

Одним з основних нововведень стала відмова від обов'язкової безкоштовної норми багажу, передає avianews. Фактично Державіаслужба узаконила статус-кво, що склався, коли авіакомпанії продавали квитки з України по безбагажним тарифами, хоча це було заборонено чинним законодавством.

Попередня версія правил зобов'язувала авіаперевізників перевозити безкоштовно не менше 15 кг багажу за ваговою концепцією або не менше 23 кг за штучною концепцією.

Також у новій редакції правил відомство узаконило плату за реєстрацію в аеропорту, яка вже не один рік стягувалася деякими авіакомпаніями.

Серед новацій – зміна часу закінчення реєстрації і посадки в літак. Якщо старі правила зобов'язували авіаперевізників закривати стійки реєстрації не раніше 40 хвилин до вильоту, а виходи на посадку – не раніше 10 хвилин до вильоту, то тепер ці терміни встановлені як 45 хвилин і 15 хвилин відповідно.

Крім того, з правил прибрали вимогу про обов'язкове безкоштовне надання всім пасажирам прохолодних напоїв. Тепер пасажир може розраховувати тільки на воду за запитом.

У розділі про класи обслуговування Державіаслужба додала перший клас і прибрала мінімальну норму відстані між кріслами. Якщо раніше авіаперевізники повинні були встановлювати сидіння з кроком не менше 31 дюйм у бізнес- і преміум-класі і не менше 29 дюймів в економ-класі, тепер ця норма не закріплена законодавчо і залишена на розсуд авіакомпанії.

Як зазначається, нові правила замінили старі, підготовлені Мінінфраструктури, що діяли з 2012 року.

Нагадаємо: у лютому 2019 року антимонопольний орган Італії визнав,що лоукостери Ryanair та Wizz Air обманюють своїх пасажирів, не включаючи вартість багажу в основний тариф, та зобов’язав їх сплатити штраф.

Як писав Mind, лоукост Wizz Air у січні 2019 року збільшив ціну на оплату послуги пріоритетної посадки та суттєво підняв ціну на реєстрований багаж.

З 22 лютого пасажири рейсів українського лоукосту SkyUp можуть самостійно зареєструватися на рейс за допомогою електронних терміналів.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті
Якщо Ви помітили помилку, виділіть її та натисніть Ctrl+Enter для того, щоб повідомити про це редакцію