Максимальна відстань між станціями метро збільшиться до 3 км

Максимальна відстань між станціями метро збільшиться до 3 км

Також з 1 вересня нові швидкісні траси мають будуватися зі звуженою крайньою лівою смугою та розширеною зупинковою

Максимальна відстань між станціями метро збільшиться до 3 км
Фото: pixabay.com

Завдяки новим ДБН, що вступили в дію з 1 вересня було збільшено максимальну відстань між новими станціями метро до 3 км. Про це повідомляє прес-служба Мінрегіонбуду.

У нових державних будівельних нормах щодо проектування метрополітенів (ДБН «Метрополітени. Основні положення») збільшено максимальну відстань між новими станціями метро з 2 до 3 км. Норма набрала чинності 1 вересня цього року і стосується лише нового будівництва.

«Щоб відповідати сучасним потребам жителів мегаполісу, транспортна інфраструктура має бути зручна та комфортна. Саме тому міністерством було прийнято рішення про збільшення максимальної відстані між станціями метро з 2 до 3 км, в той час як мінімальна відстань залишилася незмінною – 900 м», – зауважує заступник міністра регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України Лев Парцхаладзе.

Він переконаний, що дане нововведення дасть можливість більш оптимально організовувати маршрути громадського транспорту, пов’язуючи його із важливими пересадочними вузлами, що дозволятиме всім людям використовувати переваги громадського транспорту та зменшити затори на дорогах.

Згідно з новими ДБН, відстань між станціями повинна бути не менше 900 м і не більше 3 км. При цьому, якщо відстань складає більше 2 км, то необхідно передбачати аварійний вихід на поверхню, обладнаний тамбур-шлюзом з підпором повітря не менше ніж 20 Па. А у випадку неможливості організації аварійного виходу назовні необхідно передбачати евакуаційні виходи, розміщені в середній третині між цими станціями.

Максимальна відстань між станціями метро збільшиться до 3 км

Відстань між станціями рахується від платформи до платформи.

Заступник Міністра наголошує, що всі лінії метрополітену, у тому числі, окремі станції мають проектуватися лише на основі діючих генеральних планів та детальних планів території, обов’язково враховуючи генеральні комплексні транспортні схеми міста, існуючу мережу метрополітену та інженерно-транспортну інфраструктуру. Напрям ліній метро, місця розташування станцій та пересадочних вузлів між ними визначаються на стадії розроблення техніко-економічного обґрунтування (ТЕО) і враховують перспективну пропускну здатність ліній метро.

Нові ДБН В.2.3-7:2018 «Метрополітени. Основні положення» розроблені ДП «Державний науково-дослідний інститут будівельних конструкцій» на заміну діючих ДБН з 2010 року. 

Також з 1 вересня нові швидкісні траси мають будуватися зі звуженою крайньою лівою смугою та розширеною зупинковою.

Новими змінами у державні будівельні норми щодо проектування доріг загального користування передбачено обов’язкове звуження крайніх лівих смуг руху на найбільших трасах (дорогах І категорії) при їх новому будівництві – до 3,5 м замість 3,75 м.

Крім цього, встановлено нову ширину зупинкової смуги руху на дорогах вищих категорій (І-ІІ категорій) – 3 м замість 2,5 м. А також сучасні та більш безпечні вимоги до проектування горизонтальних та вертикальних кривих, які дозволяють проектувати гірські та інші траси на складних ландшафтах з кращою видимістю.

«Європейські вимоги проектування безпечних та якісних трас вже в дії. З 1 вересня вступили в силу нові зміни у ДБН «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво». Серед них – обов’язкове звуження крайніх лівих смуг руху на нових найбільших трасах. У світі вже неодноразово доведено взаємозв’язок між шириною смуги руху та аварійністю на дорогах. За статистикою, на більш широких дорогах – 3,75 м і ширше є більша концентрація ДТП. Адже замість однієї машини можуть рухатися 2 і є значно вищий ризик аварій та зіткнень. Тому ми впровадили європейську практику звуження крайніх лівих смуг на трасах. Так водії будуть більш уважними за кермом і ДТП буде менше», – прокоментував Парцхаладзе.

Максимальна відстань між станціями метро збільшиться до 3 км

Щодо розширення зупинкової смуги, він відмітив, що ширина смуги у 2,5 м, яка була раніше, небезпечна, особливо для вантажного транспорту, і лише спричиняє додаткові аварії на трасах. Тому було прийнято рішення розширити її до 3 м задля підвищення безпеки на дорогах.

Зміни до ДБН В.2.3-4-2015 «Автомобільні дороги. Частина І. Проектування. Частина II. Будівництво» розроблені ДП «ДерждорНДІ» і вступили в дію з 1 вересня 2019 року. 

Нагадаємо: нові державні будівельні норми щодо проектування вбиралень у метрополітені набули чинності з 1 вересня 2019 року

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло