Facebook призупинив в Україні кампанію з дезінформації вартістю $1,6 млн

Facebook призупинив в Україні кампанію з дезінформації вартістю $1,6 млн

Організатори кампанії направляли людей за межі Facebook на сайти, які позиціонувалися як новинні

Этот материал также доступен на русском
Facebook призупинив в Україні кампанію з дезінформації вартістю $1,6 млн
Фото: pixabay.com

Facebook призупинив в Україні діяльність акаунтів і груп, які вели скоординовані кампанії по дезінформації. Про це повідомляє Liga.Tech. 

Ідентифікувати велику кампанію вдалося на основі поведінкового аналізу підозрюваних, а не змісту контенту.

За словами голови політики з кібербезпеки соцмережі Натаніеля Глейхера, в ході розслідування вдалося встановити, що вилучені акаунти пов'язані з українським PR-агентством Pragmatico.

В цілому Facebook видалив 168 акаунтів, 149 сторінок, 79 груп. У них було в сукупності близько 4,2 млн фоловерів. Приблизно 400 000 акаунтів приєдналися до груп. Сторінки і групи керувалися фейковий акаунтами, а імена постійно змінювалися.

Бюджет, витрачений на рекламу в Facebook і Instagram, Глейхер оцінює приблизно в $1,6 млн. 

Він підозрює, що організатори кампанії направляли людей за межі Facebook на сайти, які позиціонувалися як новинні. Примітно, що в прикладах видалених сторінок виявилися акаунти видань Znaj.ua, Politeka, Hyser. Тепер вони не працюють.

Вище вказана PR-компанія не працювала на якогось конкретного політика чи бізнес. Фірма працювала з різними клієнтами з метою заробити гроші. І розкручувала такі теми як спорт, знаменитості, шоу-біз, політика і економіка.

Подібні фірми Facebook викривав в Ізраїлі і Філіппінах. Глейхер підкреслює, що українська кампанія не має зв'язку із зовнішнім світом і не є частиною інформаційної війни з боку Росії.

Про фірму Pragmatico в відкритих джерелах мало що відомо. Сайт знайти не вдалося. А на Facebook сторінці було всього 4 лайка. Але за непрямими ознаками можна було зрозуміти, що фірма з подібною назвою все-таки вела діяльність. Наприклад, на Work.ua зазначено, що в Pragmatico, яка займається рекламою, PR, маркетингом, працює від 10 до 50 осіб. У деяких ЗМІ в кінці 2018 року була розміщена публікація «PR під час війни», автором якої вказувався директор Pragmatico Валерій Савчук.

П'ять опитаних редакцією PR-фахівців на ринку ніколи нічого не чули про Pragmatico.

Про роботу однойменного агентства в липні написав великий пост одеський блогер Олександр Коваленко. Він писав про Pragmatico, як про фабрику тролів, які в ході виборів виконувало замовлення по дискредитації кандидатів. У пості блогера йдеться нібито про «замовлення» кандидата Ігоря Смешка опонентом.

Детальніше про інтернетботів читайте у матеріалі Mind «Територія фейків, ботів і тролів: навіщо читати книгу «Як я була ботом».

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті