«Король окулярів» та новий власник «Люксоптики»: хто такий Леонардо Дель Веккіо
На початку січня холдинг EssilorLuxottica купив українську «Люксоптику» у Ложкіна та Калашнікова

На початку січня французько-італійський холдинг EssilorLuxottica, світовий гравець на ринку лінз, оптичного устаткування та окулярів, купив найбільшу українську мережу «Люксоптика». Кінцевим власником «Люксоптики» став 84-річний італійський мільярдер Леонардо Дель Веккіо.
Як повідомляє Liga.net, «король окулярів», як називають Веккіо в італійській пресі, викупив найбільшу в Україні мережу з продажу окулярів і лінз у групи інвесторів, найбільші з яких – співвласник медичної мережі «Добробут» Олег Калашников і дружина екс-глави АП Бориса Ложкіна Надія Шаломова.
Вони передали італійському бізнесменові відразу п'ять компаній – «Люксоптика Холдинг», «Оптичний будинок», «Інтереко», «Ленті Про» і «Нова Віста».
«Люксоптика» – найбільший продавець окулярів в країні, перший магазин якого відкрився в 1994 році в Харкові. За чверть століття мережу розрослася до 178 торгових точок в 36 містах України.
Калашников був керуючим партнером і займався розвитком мережі.
У 2018 році п'ять компаній, які партнери продали EssilorLuxottica, отримали 707 млн грн виручки ($ 29 млн), випливає з фінзвітності компаній, з якою ознайомилось видання. В середині минулого року фізособи-власники Олег Калашников, Надія Шаломова, Інна Альтер, Валерій Девко і інші об'єднали свої пакети в кіпрську компанію OH Holding Limited. У січні 2020 року повноправним власником «Люксоптики» став Леонардо Дель Веккіо.
У скільки обійшовся український оптичний бізнес італійському мільярдерові – невідомо. Умови угоди сторони не розкривають.
Леонардо Дель Веккіо – 84-річний італійський мільярдер, лідер італійського списку найбагатших за версією Forbes.
Справу всього життя – оптичний бізнес – Леонардо почав, коли йому було всього 25. Тоді він відкрив свою невелику майстерню з оптики Luxottica. Через півстоліття Luxottica перетворилася на найбільшого в світі виробника і роздрібного продавця окулярів і лінз, з 77 734 працівниками та більше 8000 магазинами по всьому світу.
Luxottica відома завдяки таким брендам, як Ray-Ban, Oliver Peoples, Oakley, Persol. Окуляри створюються за ліцензією для Giorgio Armani, Burberry, Chanel, Michael Kors і Prada.
Зараз виробничі потужності переважно сконцентровані в Америці, Китаї, Італії та Росії.
За оцінками Forbes, на початок 2019 року Леонардо Дель Веккіо займав 50-у позицію серед найбагатших людей світу і 2-е місце в Італії, а його статки оцінюються в $25,5 млрд.
Нову сторінку в історії Luxottica Леонардо відрив в 2018 році. В результаті злиття з найбільшим в світі виробником лінз – французької Essilor, на світовому ринку оптики з'явиться холдинг EssilorLuxottica – лідер з річною виручкою в 15 млрд євро ($16,2 млрд). Сума угоди, за повідомленням Bloomberg, досягла 22,8 млрд євро ($ 24,7 млрд).
На цьому міжнародна експансія Леонардо не закінчилася, в 2019 році він вирішив розширити свою роздрібну платформу на 7000 магазинів. Так, французько-італійська EssilorLuxottica оголосила про покупку за 7,2 млрд євро ($8 млрд) нідерландської роздрібної мережі GrandVision. Однак покупкою зацікавились антимонопольні органи, які відкрили розслідування щодо злиття двох гігантів оптичного бізнесу. Вердикт регулятор оголосить, як очікується у червні цього року.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].