Україна розраховує якнайшвидше підписати угоду про Спільний авіаційний простір з ЄС – Шмигаль
Це одне із завдань програми «20 досягнень до 2020 року»

Прем'єр-міністр Денис Шмигаль на зустрічі з Високим представником Євросоюзу Жозепом Боррелем під час робочого візиту до Брюсселя підкреслив, що сторони мають докласти максимум зусиль для реалізації тих завдань з «20 досягнень до 2020 року», які досі залишаються невиконаними. Про це йдеться на сайті уряду.
«Маю на увазі підписання Угоди про спільний авіаційний простір. Необхідно знайти можливість підписати цю угоду з Україною якомога швидше. Ми розраховуємо на підтримку Європейської Комісії в цьому питанні. Це сприятиме подальшому розвитку української авіаційної галузі, збільшенню кількості польотів та пасажирських перевезень», – зазначив очільник Уряду.
Переговорний процес щодо укладення Угоди про Спільний авіаційний простір (САП) між Україною та ЄС, що передбачено Угодою про асоціацію, розпочато у грудні 2007 року на виконання Указу Президента України від 19 жовтня 2007 року № 981 «Про делегацію України для участі у переговорах з Європейським Союзом щодо укладення Угоди» і завершено 28 листопада 2013 року її парафуванням у м. Вільнюс.
Мета Угоди про САП – поступове формування спільного авіаційного простору між Європейським Союзом та його державами-членами та Україною, який заснований, зокрема, на однакових правилах у сфері безпеки польотів, авіаційної безпеки, управління повітряним рухом, захисту навколишнього середовища, захисту прав споживачів, систем комп’ютерного бронювання, а також, що стосується соціальних норм в авіаційній галузі.
Українською стороною було виконано відповідні внутрішні процедури та отримано повноваження на укладання Угоди у травні 2014 року.
Підписання Угоди про САП двічі відкладалось за ініціативи сторони ЄС.
Питання підписання Угоди про САП наразі гальмується через відсутність консенсусу між Іспанією та Великобританією щодо формулювання пункту 31 «Територія» статті 2 «Визначення» про територіальне застосування Угоди в частині Гібралтару.
Тут мова йде про відсутність згоди між Великобританією та Іспанією щодо умов застосування Угоди до аеропорту Гібралтар, який був побудований Англією на спірній для Лондона і Мадрида території. Україна пропонувала виключити цей пункт з тексту Угоди, щоб не зачіпати нічиїх територіальних інтересів. Однак спірний пункт залишається в тексті документа.
У 2015 році Мінінфраструктури запропонувало п'ять альтернативних варіантів формулювання пункту 31 статті 2 Угоди про САП, які можуть бути прийнятними для усіх сторін та направило до МЗС України для їх подальшої передачі дипломатичними каналами на розгляд Іспанії та Великої Британії.
Як зазначалося раніше, Україна підписала меморандум з Європейським Союзом про взаєморозуміння та кредитну угоду між Україною, Національним банком України та ЄС про отримання країною макрофінансової допомоги на суму 1,2 млрд євро.
Однак ЄС повідомив, що розв'язання питання можливе лише у політичній площині та наголосив на необхідності порушувати його на високому політичному рівні.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].