Нацбанк змінить договори про надання фінансових послуг
Нововведення стосуються договорів про відкриття й обслуговування рахунку, кредиту та вкладу в банку

Національний банк України (НБУ) до кінця 2020 року планує встановити додаткові вимоги до договорів про надання фінансових послуг. Нововведення стосуються договорів про відкриття та обслуговування рахунку в банку, споживчого кредиту та банківського вкладу. Про це повідомляє НБУ на своїй сторінці у фейсбуці.
«Клієнти, підписуючи, наприклад, кредитний договір, не завжди розуміють реальну річну процентну ставку, повний перелік витрат і не обізнані про санкції у випадку просрочки. Адже клієнтська анкета-заява чи договір про приєднання можуть узагалі не містити цієї інформації. Деякі договори складно прочитати через дрібний шрифт, інші – можуть обмежувати клієнта у правах. Так не має бути», – йдеться у повідомленні.
НБУ підкреслює, що якщо клієнт підписує договір з банком, (навіть якщо це договір приєднання), там має бути повний опис послуги з надання споживчого кредиту чи відкриття депозиту. Має бути чітко вказана вартість та витрати за послугою. Мають бути прописані санкції та штрафи чи інша відповідальність у випадку неналежного виконання умов договору. Мають бути строки та порядок отримання доходу за послугою та інше.
Нові вимоги Центробанку мають на меті виправити такі проблеми. Договори про надання фінансових послуг, включаючи договори приєднання, також повинні будуть містити уніфікований опис послуг для їх кращого розуміння споживачами.
Договір про відкриття депозиту повинен буде додатково містити інформацію про вид вкладу, строк зберігання, дату повернення коштів, право продовжити строк вкладу, розмір запропонованих процентів, порядок їхньої виплати та іншу інформацію.
Договір про споживчий кредит міститиме перелік умов, за яких можлива зміна процентної ставки чи інших платежів, а також інформацію про витрати на додаткові послуги з посиланням на усі тарифи й комісії, що підлягають сплаті за ними.
Також Національний банк заборонить включати до договорів ряд недобросовісних умов, що:
- обмежують можливість клієнта подати скаргу щодо виконання умов договору банком;
- дають можливість банку змінювати умови послуги та тарифи без попереднього повідомлення погодженими сторонами каналами комунікацій;
- дають право банку вимагати від клієнта сплати за ще ненадані послуги;
- дають право банку вимагати дострокового повернення кредиту без визначення в договорі попередження клієнта про таку вимогу;
Наразі НБУ опрацьовує зауваження, коментарі та пропозиції від банків. Вже до кінця цього року ринок має побачити затверджені вимоги.
Нагадаємо: з 1 вересня банки повинні правильно та заздалегідь інформувати клієнтів про кредитний ліміт чи його зміну, а також вказувати його окремо від власних коштів клієнта. Це має допомогти клієнтам уникнути плутанини.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].