«Укравтодор» оприлюднив вартість будівництва 1 кілометра автодороги
Від 11,3 млн до 170,6 млн гривень

Вартість нового будівництва 1 кілометра автодороги, залежно від категорії, коштує від 11,3 млн до 170,6 млн гривень. Про це повідомляє ЦТС, посилаючись на інформацію, надану Державним агентством автомобільних доріг України («Укравтодор»).
Середня вартість нового будівництва 1 кілометра автодороги у 2020 році в Україні становить:
- перша категорія – 170,6 млн грн;
- друга категорія – 77,4 млн грн;
- третя категорія – 69,6 млн грн;
- четверта категорія –39,4 млн грн;
- п'ята категорія – 11,3 млн грн.
Якщо говорити не про абсолютно нове будівництво, а про ремонти доріг, то, за даними «Укравтодору», максимальна вартість капітального ремонту 1 км автодороги першої категорії може досягати 60 млн грн, а реконструкції – 100 млн грн.

фото: ЦТС
Структура вартості дорожньо-будівельних робіт залежить як від категорії дороги, так і від ряду інших факторів, але в середньому дані виглядають наступним чином:
- вартість матеріалів, виробів та конструкцій – 60%;
- вартість експлуатації будівельних машин і механізмів – 20%;
- заробітна плата – 10 %;
- інші витрати – 10%.
«Будівництво абсолютно нової дороги не можна абсолютно ні до чого прирівнювати, тому що воно передбачає повністю нове проходження дороги по новій ділянці, по полях, болотах ... і саме від рельєфу місцевості залежить вартість одного кілометра. В новому будівництві дуже велика частка витрат падає на земляні роботи, включаючи, наприклад, заміну грунтів, які не підходять за лабораторними аналізами і т.д.», – пояснив Олександр Ращупкин, радник в корпорації РДС.
Говорячи про складові вартості будівництва або ремонту 1 км дороги, він зазначив, що, наприклад, бар'єрні огорожі можуть скласти до 10-15% від загальної кошторисної вартості об'єкта.
Що стосується частки асфальтобетону в вартості матеріалів, то, за словами фахівця, підрахувати це складно:
«Все залежить від кількості шарів дорожнього покриття. Якщо це поточний ремонт і тільки два шари асфальту, то асфальт складе 80% або 90%. Якщо це регенерація і є інші добавки, то асфальт складе 60%. Якщо додаються кілька нижніх підстилаючих шарів дорожнього одягу та щебенево-піщаних сумішей з додаванням цементу, то там асфальт може половину від вартості матеріалів».
Нагадаємо: до 2025 року на бетонні дороги держава витратить 95 млрд гривень. Частина витрат на будівництво бетонних доріг може покрити МВФ.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].