Захворіло у світі
44,495,972
Померло у світі
1,174,225
Вилікувалось у світі
30,058,850
Захворіло в Україні
370,417
Померло в Україні
6,868
Вилікувалось в Україні
151,632
«Укравтодор» оприлюднив вартість будівництва 1 кілометра автодороги

«Укравтодор» оприлюднив вартість будівництва 1 кілометра автодороги

Від 11,3 млн до 170,6 млн гривень

«Укравтодор» оприлюднив вартість будівництва 1 кілометра автодороги
фото: zik.ua

Вартість нового будівництва 1 кілометра автодороги, залежно від категорії, коштує від 11,3 млн до 170,6 млн гривень. Про це повідомляє ЦТС, посилаючись на інформацію, надану Державним агентством автомобільних доріг України («Укравтодор»).

Середня вартість нового будівництва 1 кілометра автодороги у 2020 році в Україні становить:

  • перша категорія – 170,6 млн грн;
  • друга категорія – 77,4 млн грн;
  • третя категорія – 69,6 млн грн;
  • четверта категорія –39,4 млн грн;
  • п'ята категорія – 11,3 млн грн.

Якщо говорити не про абсолютно нове будівництво, а про ремонти доріг, то, за даними «Укравтодору», максимальна вартість капітального ремонту 1 км автодороги першої категорії може досягати 60 млн грн, а реконструкції – 100 млн грн.

«Укравтодор» оприлюднив вартість будівництва 1 кілометра автодороги

фото: ЦТС

Структура вартості дорожньо-будівельних робіт залежить як від категорії дороги, так і від ряду інших факторів, але в середньому дані виглядають наступним чином:

  • вартість матеріалів, виробів та конструкцій – 60%;
  • вартість експлуатації будівельних машин і механізмів – 20%;
  • заробітна плата – 10 %;
  • інші витрати – 10%.

«Будівництво абсолютно нової дороги не можна абсолютно ні до чого прирівнювати, тому що воно передбачає повністю нове проходження дороги по новій ділянці, по полях, болотах ... і саме від рельєфу місцевості залежить вартість одного кілометра. В новому будівництві дуже велика частка витрат падає на земляні роботи, включаючи, наприклад, заміну грунтів, які не підходять за лабораторними аналізами і т.д.», – пояснив Олександр Ращупкин, радник в корпорації РДС.

Говорячи про складові вартості будівництва або ремонту 1 км дороги, він зазначив, що, наприклад, бар'єрні огорожі можуть скласти до 10-15% від загальної кошторисної вартості об'єкта.

Що стосується частки асфальтобетону в вартості матеріалів, то, за словами фахівця, підрахувати це складно:
«Все залежить від кількості шарів дорожнього покриття. Якщо це поточний ремонт і тільки два шари асфальту, то асфальт складе 80% або 90%. Якщо це регенерація і є інші добавки, то асфальт складе 60%. Якщо додаються кілька нижніх підстилаючих шарів дорожнього одягу та щебенево-піщаних сумішей з додаванням цементу, то там асфальт може половину від вартості матеріалів».

Нагадаємо: до 2025 року на бетонні дороги держава витратить 95 млрд гривень. Частина витрат на будівництво бетонних доріг може покрити МВФ.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті