Менше подорожей, більше онлайн-покупок – дослідження «Делойт» щодо ринку ритейлу у новорічні свята
Більшість респондентів планують цьогоріч провести свята вдома

Цього року складнощі зі здоров’ям та фінансові негаразди змінюють підхід покупців до сезону – багато хто планує скоротити витрати у ключових напрямках: сума покупок в магазинах, подорожі та час, витрачений на покупки. Попри те, що COVID-19 змінює святкові традиції, покупці все ще прагнуть підбадьорювати близьких і насолоджуватися святами вдома. Про це свідчать результати 35-го щорічного глобального дослідження ринку роздрібної торгівлі у період новорічних свят, проведеного «Делойт», повідомляється у пресрелізі компанії.
Занепокоєння, пов’язане з COVID-19, спонукає споживачів відмовлятися від покупок в офлайн-магазинах. 49% покупців зазначають, що повернуться до докарантинного шопінгу тільки після розробки вакцини від вірусу.
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
Більшість споживачів перебувають у такому ж або кращому фінансовому становищі у порівнянні з 2019 роком. Однак майже кожен третій респондент зазначає, що його фінансовий стан погіршився у порівнянні з минулим роком.
Споживачі скорочують кількість своїх подорожей і планують провести святкові дні в колі близьких удома. Тому вираз «святкувати вдома» отримує нове значення цього року. Для компаній роздрібної торгівлі цей сезон пройде під настроєм невизначеності.
Поведінкові патерни святкових покупок змінюються по всьому світу. Середній бюджет на новорічні покупки цього сезону нижчий за попередній, і багато покупців (майже усіх поколінь) шукають безконтактні варіанти покупок. Ціна, продукція та зручність залишаються головними критеріями для споживачів.
Цього року спостерігається зростання святкових покупок у сфері персональної безпеки. Перехід на онлайн-покупки та безконтактну доставку стає важливим як ніколи. Фактично кількість покупців, які планують скористатися безконтактною доставкою, зросте більш ніж удвічі в порівнянні з минулим роком. Інтеграція онлайн-шопінгу та безконтактної доставки, найімовірніше, матиме значну роль для забезпечення обслуговування клієнтів.
Споживачі планують почати робити покупки в той самий час, що і минулого року, але період покупок в середньому значно скоротиться – до 5,9 тижня у порівнянні з 7,4 тижня минулого року. Можливо, це пов'язано з перевагою шопінгу в інтернеті та ближче до оселі. Крім того, 47% покупців не планують робити покупки у дні ключових знижок (на кшталт Чорної п'ятниці).
«Цього року наші уявлення про традиції змінюються. Сімейний бюджет, заощаджений для подорожей на новорічні свята, тепер буде спрямований на святкування вдома. 38% споживачів планують витратити на святкування менше цього року в порівнянні з попередніми через занепокоєння макроекономічною ситуацією. Ще одним цікавим спостереженням є те, що під час пандемії більше сімей заводять домашніх тварин, тому товари для улюбленців стали популярними серед покупців. Це означає, що роздрібні магазини мають можливість отримати прибуток від іграшок, їжі та іншої продукції для домашніх тварин», – коментує результати дослідження Олександр Ямпольський, керівник групи з надання послуг компаніям роздрібної та оптової дистрибуції компанії «Делойт» в Україні.
Раніше повідомлялося, що цього року в Prime Day сторонні продавці на Amazon побили рекорд за обсягами продажів.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.