Жага Китаю до розкішних автомобілів підтримує автопром Східної Європи
Економіки регіону давно стурбовані своєю надмірною залежністю від автопрому

Апетит Китаю до автомобілів високого класу виявився «манною небесною» для економік Східної Європи, які давно стурбовані своєю надмірною залежністю від автомобільних заводів, пише Bloomberg.
Словаччина і Чехія, які виробляють найбільшу кількість автомобілів на душу населення у світі, закривають магазини і бари, щоб контролювати другу хвилю інфекцій COVID-19. Проте, їх заводи продовжують випускати розкішні автомобілі, в тому числі позашляховики Porsche Cayenne для Азії і США, а також набагато дешевші моделі таких компаній, як Peugeot і Skoda для себе і сусідів, які наразі мають більш обмежений бюджет через пандемії.
Компанія Jaguar Land Rover Automotive, що відкрила завод в Західній Словаччині два роки тому, побачила «помітне» підвищення попиту в ІІІ кварталі, при цьому «продажі в Китаї були особливо обнадійливими», – сказав Рассел Леслі, директор Discovery and Defender.
Інвестиції в автомобілебудування допомогли перетворити колишній Східний блок. Приваблені дешевою, але кваліфікованою робочою силою і близькістю до основних європейських ринків, великі виробники, в тому числі Hyundai Motor і Kia Motors, побудували сучасні складальні лінії по всьому регіону, який також є домом для виробників компонентів.
Найбільше в регіоні виділяються Словаччина і Чехія. Автосектор генерує близько половини промислового виробництва в першій країні і близько чверті виробництва в другій.
Із загальним населенням в 16 млн осіб перспективи обох країн пов'язані з покупцями за межами їх кордонів. Минулого року 85% виручки від продажів на загальну суму 1,1 трлн крон ($49 млрд) чеської автомобільної промисловості надійшло від експорту. Частка в Словаччині ще вища, де країна виробляє вдвічі більше автомобілів, ніж Італія, населення якої в десять разів більше і має більш давні автомобільні традиції.
Дані, опубліковані минулого тижня, показали, що продажі автомобілів в Китаї виросли четвертий місяць в жовтні, що вселяє оптимізм щодо того, що дворічний спад, посилений COVID-19, закінчився. За даними Китайської асоціації легкових автомобілів, роздрібні продажі автомобілів і позашляховиків зросли до 2,02 млн одиниць.
Експерти вважають, що попри майбутні істотні зміни в галузі, країни можуть продовжувати залишатися виробничою базою і після завершення пандемії.
Нагадаємо: раніше цього місяця стало відомо, що німецький концерн Volkswagen Group (VW) інвестує близько 1 млрд євро у свій завод в Братиславі замість відкриття нового заводу в Туреччині. Завод в Братиславі збирає позашляховики Volkswagen Touareg, Audi Q7, Audi Q8 і Porsche Cayenne, а також менші моделі VW Up, Skoda Citigo і Seat Mii.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].