Мінекономіки: Розвиток інновацій і креативної індустрії — це питання виживання
Один із напрямків — це розвиток туризму, пов’язаний із географічними зазначеннями

Заступник міністра розвитку економіки торгівлі та сільського господарства Олександр Романішин на IV Міжнародному форумі «Креативна Україна» заявив, що питання інноваційної економіки та креативної індустрії наразі є питанням виживання. Адже воно дозволяє знаходити нові шляхи подолання викликів, винаходити нові бізнес-моделі. Про це повідомляє «Укрінформ».
«Наразі питання інноваційної економіки і креативної індустрії – це вже не є питання хочу, чи не хочу. Це питання виживання. Тобто, ми маємо мінятися. Умови, в яких зараз перебуває весь світ і Україна зокрема, дає нові виклики і тільки так можна винаходити нові бізнес-моделі нові підходи до управління, нові інструменти прийняття рішень. Це все складові креативної економіки з точки зору менеджменту», – заявив Романішин.
Він зазначив, що Україна у 2020 році вперше зайняла друге місце у рейтингу «Глобальний інноваційний індекс 2020», який кожен рік розраховує Всесвітня організація інтелектуальної власності і в якому є елемент креативної індустрії.
«Власне це є певним знаком до того, що в Україні є таланти, є потенціал створення інноваційних продуктів. Відходу, врешті, від ресурсної економіки до економіки з продуктами високої доданої вартості з високими технологічними креативними компонентами. Якщо проаналізувати певні тренди, то можна побачити, що розвиток провідних країн, в яких велика складова складає креативна економіки, такі як Штати, Великобританія – їх розвиток – пряма крореляція між увагою до креативної індустрії і ВВП на душу населення. Креативна економіка Великобританії в годину генерує 10 млн фунтів стерлінгів», – відзначив заступник міністра.
За його словами, Україна має шалений потенціал і держава надає всі інструменти підтримки.
«Згадувались різні форми співпраці. Державне приватне партнерство. В Україні існує закон, який визнано одним з найкращих в Європі. Наразі більше 170 угод державно-приватного партнерства уже укладено. Користуйтесь цим інструментом. Це той інструмент, який поєднує і державу і приватні інвестиції і, власне, потреби регіону», – сказав урядовець.
Також він зауважив, що один із напрямків – це розвиток туризму, пов’язаний із географічними зазначеннями.
«В Україні ми почали тільки недавно реєструвати такі зазначення, і є вже три успіхи – це мелітопольська черешня, яка відома вже на весь світ. Це гуцульська овеча бринза. Ми плануємо ще 10 географічних зазначень – це і херсонські кавуни і карпатський мед. І це все створює передумови для розвитку туризму, там де ці географічні зазначення реєструються. Навколо них створюється увага туристів, інвесторів і поява нових інвестиційних проєктів», – підсумував Романішин.
Нагадаємо: національна стратегія-2030 передбачає збільшення частки креативних індустрій у ВВП до 10%.
Раніше повідомлялося, що у проєкті бюджету 2021 передбачено близько 27 млрд на розвиток культури – Марченко.