Танкери з Росії в обхід американських санкцій перевозили венесуельську нафту – РБК
Компанії-власники танкерів реєструвалися як торговці макаронами

Російські приватні структури могли брати участь в транспортуванні нафти з Венесуели в обхід американських санкцій, введених проти режиму венесуельського президента Ніколаса Мадуро і державної нафтокомпанії PDVSA, про це повідомляє РБК.
Вперше про те, що венесуельську нафту возять танкери з «російським слідом», в основному в Китай, написав Reuters 10 листопада. За даними агентства, один із танкерів, які перевозили нафту з Венесуели в цьому році, зафрахтований компанією Wanneng Munay. Її сайт зареєстрований в червні московською фірмою – ТОВ «Про Джі Ікс Трейдинг», випливає з інформації сервісу Whois.
27 листопада Reuters повідомив, що танкер Kyoto (ходить під прапором Панами), зафрахтований Wanneng Munay, на початку листопада вивантажив партію венесуельської нафти в Китаї.
«Про Джі Ікс Трейдинг» зареєструвала в Росії в цьому році нових покупців сировини з Венесуели, які придбали більше половини венесуельського експорту нафти в листопаді: Xiamen Logistic Grass, Olympia Stly Trading, Zaguhan & Co, Karaznbas, Kalinin Business International і Poseidon GDL Solutions.
Існують російські сайти цих юросіб, зареєстровані анонімною «приватною особою». Контакти не вказані, а на сайті Xiamen Logistic Grass фігурують «крупи і макаронні вироби».
Керівником «Про Джі Ікс Трейдинг» в ЕГРЮЛ зазначений Сергій Басов, основним власником – дубайська Marlybone Trading, інформації про її бенефіціарів немає. Басов є керівником або засновником ще п'яти московських компаній, зареєстрованих за тією ж адресою, що і «Про Джі Ікс Трейдинг», пише РБК.
Крім того, нафтоналивний танкер «Сієрра», зареєстрований в Російському міжнародному реєстрі суден, двічі цього року возив нафту з Венесуели, повідомив РБК співзасновник американської компанії TankerTrackers (яка відстежує рух нафтотанкерів по всьому світу) Самір Мадані. «Сієрра» таємно завантажувала нафту в порту Хосе з головним експортним нафтотерміналом країни в червні і в жовтні 2020 року.
З середини 2020 судном володіє і управляє мікропідприємство ТОВ «Рустанкер» (Новоросійськ), випливає з реєстру малого і середнього бізнесу ФНС. Його власником вказана офшорна компанія Makandi Marine Inc. з Маршаллових островів, де діє вкрай вигідний режим для бізнесу, відзначає РБК.
Як повідомляє видання з посиланням на TankerTrackers, нафта з Венесуели восени забирав танкер «Павіноспіріт» владивостокського ТОВ «Павін-Танкер». РБК в вересні також писав про супертанкер «Максим Горький», який змінив реєстрацію з Венесуели на Росію.
Президент США Дональд Трамп, який визнав лідером Венесуели опозиційного політика Хуана Гуайдо, в 2018-2020 роках посилив санкції проти Венесуели, заблокувавши активи держкомпанії PDVSA та ізолювавши від доларової системи весь уряд Венесуели.
Нагадаємо, ЗМІ повідомили, що адміністрація Байдена може переглянути введені при Трампі санкції.