Страховик оцінив збитки для світової торгівлі від блокування Суецького каналу

Страховик оцінив збитки для світової торгівлі від блокування Суецького каналу

Вартість світових вантажоперевезень злетіла через блокування Суецького каналу

Страховик оцінив збитки для світової торгівлі від блокування Суецького каналу
фото DR

Збитки від блокування Суецького каналу контейнеровозом Ever Green для світової торгівлі складуть $6-10 млрд на тиждень, підрахувала німецька страхова компанія Allianz. У найгіршому сценарії судно доведеться розвантажувати, щоб звільнити канал, – на це може піти два тижні, пише The Bell.

Контейнеровоз Ever Green довжиною 400 метрів в середу сів на мілину на півдні Суецького каналу – одного з найбільш завантажених морських торгових шляхів у світі. Проведена в п'ятницю спроба зняти судно з грунту завершилася невдало.

За даними Allianz, в 2019 році через канал було транспортовано 1,25 млн тонн вантажу, що становить 13% від сукупного обсягу світової торгівлі. Найбільше інцидент позначиться на поставках товарів повсякденного користування, вважають аналітики.

Блокування Суецького каналу загострює проблеми в світовій торгівлі, які і так спостерігаються через пандемію, додав страховик.

Вартість перевезення вантажів з Азії до Європи і США зросла в кілька разів через блокування каналу. Тарифи на доставку нафтопродуктів виросли майже вдвічі. Доставка 40-футового контейнера, як випливає з даних Reuters і CNN, також подорожчала в два рази.

Експерти побоюються, що продовження блокування Суецького каналу може привести до дефіциту товарів в Європі та США. Постачальники шукатимуть альтернативний маршрут постачання вантажів. У разі, якщо контейнеровози підуть в обхід навколо Африки, їм доведеться пройти на 9000 км більше.

У компанії-власника судна Ever Green японської Shoei Kisen заявили, що контейнеровоз вийде прибрати з мілини за вихідні. Зараз в Суецькому каналу ведуться роботи з видалення піску, які дозволять поглибити дно. Відзначається, що саме судно не постраждало, витоків палива також не виявлено.

Як стверджує Bloomberg, основним ризиком для світової торгівлі є порушення ритмічності перевезень. Це пов'язано з тим, що сучасні підприємства працюють з мінімальними запасами, які передбачають безперебійні поставки товарів. Це може призвести до зупинки промислових виробництв через дефіцит комплектуючих.

Bloomberg уточнює, що на ранок 26 березня пробка з контейнеровозів досягла 240 судів. За оцінками аналітиків, простій обходиться світовій економіці в $400 млн на годину.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті