«Break Free From Plastic» звинувачує світові FMCG-компанії в екопідробках

«Break Free From Plastic» звинувачує світові FMCG-компанії в екопідробках

Nestlé, Procter&Gamble, PepsiCo, Unilever розробляють «помилкові» рішення по боротьбі із забрудненням пластиком

Этот материал также доступен на русском языке
«Break Free From Plastic» звинувачує світові FMCG-компанії в екопідробках

Некомерційний рух «Break Free From Plastic» відстежував і аналізував проєкти семи провідних компаній і восьми альянсів, які стверджували, що мають ефективні рішення для подолання пластикового кризи. В ході аудиту стало відомо, що ці великі FMCG-компанії реалізують проєкти з нульовим ефектом, – повідомляє видання Green Queen.

У звіті під назвою «Повз ціль: розкриття корпоративних помилкових рішень з боротьби з кризою забруднення пластиковими матеріалами», розглядається 265 корпоративних проєктів, щоб зрозуміти, чи приділяють компанії необхідну увагу таким рішенням, як система повторного використання, або використовують помилкові рішення.

«Break Free From Plastic» вивчив ініціативи Procter & Gamble, PepsiCo, Mars, Inc., Mondelez International, Nestlé, Unilever і Coca-Cola Company, які входять в список провідних забруднювачів за результатами світового глобального аудиту, який раніше проводив цей рух.

Експерти заявили, що з 265 проєктів, запущених з 2018 року по квітень 2021 року тільки 39 були інвестиціями в повторне використання. Решта були названі помилковими рішеннями кризи з забрудненням пластиком.

Координатор корпоративних кампаній «Break Free From Plastic» Емма Прістланд заявила, що провідні світові компанії, які забруднюють навколишнє середовище, «шукають помилкові рішення, які варіюються від потенційно руйнівних в гіршому випадку до простих вигадок в кращому випадку». «Результати демонструють, що лише 15% проєктів є перевіреними рішеннями, такими як системи повторного використання, поповнення та альтернативні системи доставки. Замість цього ці компанії інвестують в проєкти, які мало що роблять для відмови від одноразового пластику», – сказала вона в заяві.

З 8 альянсів, в які входять FMCG компанії, в цілому був оцінений 51 проєкт. З цих 51 проєкту лише 1 був пов'язаний з повторним використанням, тоді як інші 50 були помилковими рішеннями. У перелік альянсів і групових ініціатив входять: Alliance to End Plastic Waste, Circulate Capital, Closed Loop Partners, PREVENT Waste Alliance, Sustainable Packaging Coalition, Американська асоціація напоїв, відновлення матеріалів для майбутнього і PRAISE (Асоціація упаковки та вторинної переробки за стійке навколишнє середовище Індонезії).

«Цілком очевидно, що альтернативи, засновані на повторному використанні, необхідні компаніям, щоб залишатися життєздатними в безпечному для клімату майбутньому і покласти край їхньому внеску в кризу пластикового забруднення. Замість того, щоб працювати з галуззю викопного палива для просування помилкових рішень, ці компанії повинні відмовитися від використання одноразового пластику і масштабних систем повторного використання у всьому світі», – вважає керівник глобального проєкту Greenpeace в США Грем Форбс.

Екологи нагадують, що до 2050 року виробництво пластика, за прогнозами, збільшиться в чотири рази, причому більша частина цього зростання буде забезпечуватися за рахунок компаній FMCG і їх одноразової упаковки. З 1950-х років тільки 9% виробленого пластика було фактично перероблено.

Ююн Ісмаваті, який представляє фонд Nexus3 Foundation в Індонезії та є членом експертної групи, яка аналізувала ініціативи корпорацій, сказав, що в Азії кілька компаній і альянсів пропонують хибні рішення.

«Хімічна переробка створює нові токсичні відходи; пластик в якості палива або відмова від похідного палива суперечить економіці замкнутого циклу, а компенсація за рахунок пластика засмучує, адже не допомагає вирішити проблему пластикової кризи. Подібні ініціативи свідчать про відсутність амбіцій і пріоритизації альтернативних методів доставки продуктів. У транснаціональних корпорацій більш ніж достатньо ресурсів для інвестування в нові системи доставки, повторного використання, поповнення та модернізації, що дозволить різко скоротити використання одноразових пластиків. Їм слід змінити спосіб ведення бізнесу і припинити піаритися на екології».

Раніше аудитом було встановлено, що лише двадцять компаній несуть відповідальність за більш ніж половину одноразового пластику, забруднюючої землю. А основними підприємствами, що забруднюють навколишнє середовище, були нафтохімічні компанії, серед яких ExxonMobil на першому місці, за ними слідували американська компанія Dow і китайський нафтогазовий гігант Sinopec.

У травні видання Deutsche Welle зробило репортаж про те, що Coca – Cola та Adidas зловживають трендом по захисту навколишнього середовища і не роблять продукцію з переробленого морського пластика у заявлених обсягах.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті