Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт про електронне резидентство
Іноземні IT-спеціалісти зможуть віддалено вести бізнес в Україні

Верховна Рада 13 липня ухвалила в першому читанні законопроєкт (№5270) про електронне резидентство. Іноземні IT-спеціалісти зможуть віддалено вести бізнес в Україні. За відповідне рішення проголосували 286 народних депутатів. Про це повідомляється на сайті міністерства цифрової трансформації.
«Мінцифра формує цифрову економіку країни, залучаючи іноземців віддалено вести бізнес в Україні. Проєкт е-Резидентство відкриє державі величезні можливості для інвестицій. Він покращить національний імідж України на міжнародному IT-ринку та приноситиме в державний бюджет понад $1 500 000 надходжень щороку. Проєкт збільшить обсяг українських послуг в IT-сфері та дозволить вивести Україну в топпозиції з розвитку технологій та інновацій у світі», – зазначив Віцепрем’єр-міністр – міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.
Заступник Міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT Олександр Борняков додав, що для іноземних IT-спеціалістів, фрилансерів та підприємців у галузі креативної економіки будуть запропоновані спеціальні механізми оподаткування.
Всі послуги е-резидентам надаватимуться лише онлайн із використанням кваліфікованого електронного підпису.
«Минулого року набула чинності Постанова КМУ «Про проведення експерименту із запровадження та реалізації в Україні електронного резидентства». Також найближчим часом розробимо вебпортал. Очікуємо, що до кінця 2022 року в Україні будуть зареєстровані понад 3000 е-резидентів», – зазначив Борняков.
Законопроєкт дозволить врегулювати механізми оподаткування е-резидентів та створюватиме умови для:
- дистанційної реєстрації е-резидентів як фізичної особи-підприємця;
- ведення підприємницької діяльності в юрисдикції України;
- відкриття банківських рахунків онлайн;
- доступу до адміністративних послуг із кваліфікованим електронним підписом
Щоб отримати статус е-резидента, іноземець має подати заяву на порталі е-резидентства та пройти перевірку згідно з чинним законодавством у СБУ та МВС.
Обов'язковим для отримання статусу є ідентифікація та верифікація особи в консульській установі. Після цього іноземець отримує ІПН, статус е-резидента та електронний підпис. Надання статусу та доступ до адміністративних послуг надається через портал Дія за допомогою використання е-резидентом «Дія.Підпису».
Раніше Mind розповідав, чим корисний досвід Естонії у впровадженні інновацій і на яких умовах держава має залучати IT до співпраці.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].