Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт про електронне резидентство

Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт про електронне резидентство

Іноземні IT-спеціалісти зможуть віддалено вести бізнес в Україні

Рада ухвалила в першому читанні законопроєкт про електронне резидентство
Фото: William Fortunato/Pexels

Верховна Рада 13 липня ухвалила в першому читанні законопроєкт (№5270) про електронне резидентство. Іноземні IT-спеціалісти зможуть віддалено вести бізнес в Україні. За відповідне рішення проголосували  286  народних депутатів. Про це повідомляється на сайті міністерства цифрової трансформації.

«Мінцифра формує цифрову економіку країни, залучаючи іноземців віддалено вести бізнес в Україні. Проєкт е-Резидентство відкриє державі величезні можливості для інвестицій. Він покращить національний імідж України на міжнародному IT-ринку та приноситиме в державний бюджет понад $1 500 000 надходжень щороку. Проєкт збільшить обсяг українських послуг в IT-сфері та дозволить вивести Україну в топпозиції з розвитку технологій та інновацій у світі», – зазначив Віцепрем’єр-міністр – міністр цифрової трансформації України Михайло Федоров.

Заступник Міністра цифрової трансформації з питань розвитку IT Олександр Борняков додав, що для іноземних IT-спеціалістів, фрилансерів та підприємців у галузі креативної економіки будуть запропоновані спеціальні механізми оподаткування.
Всі послуги е-резидентам надаватимуться лише онлайн із використанням кваліфікованого електронного підпису.
«Минулого року набула чинності Постанова КМУ «Про проведення експерименту із запровадження та реалізації в Україні електронного резидентства». Також найближчим часом розробимо вебпортал. Очікуємо, що до кінця 2022 року в Україні будуть зареєстровані понад 3000 е-резидентів», – зазначив Борняков.

Законопроєкт дозволить врегулювати механізми оподаткування е-резидентів та створюватиме умови для:

  • дистанційної реєстрації е-резидентів як фізичної особи-підприємця;
  • ведення підприємницької діяльності в юрисдикції України;
  • відкриття банківських рахунків онлайн;
  • доступу до адміністративних послуг із кваліфікованим електронним підписом

Щоб отримати статус е-резидента, іноземець має подати заяву на порталі е-резидентства та пройти перевірку згідно з чинним законодавством у СБУ та МВС.

Обов'язковим для отримання статусу є ідентифікація та верифікація особи в консульській установі. Після цього іноземець отримує ІПН, статус е-резидента та електронний підпис. Надання статусу та доступ до адміністративних послуг надається через портал Дія за допомогою використання е-резидентом «Дія.Підпису».

Раніше Mind розповідав, чим корисний досвід Естонії у впровадженні інновацій і на яких умовах держава має залучати IT до співпраці.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло