Європейський бізнес розкритикував екологічну стратегію ЄС
Багато компаній готуються лобіювати через уряд відмову від стратегії

Європейський бізнес заявив про свої побоювання в зв'язку з проектом екологічної стратегії Євросоюзу. Компанії стверджують, що заявлені заходи загрожують їх конкурентоздатності, інноваціям та інвестиціям. Коментарі організацій зібрала Financial Times, на яку посилається Forbes.
Єврокомісія напередодні опублікувала пакет пропозицій, за рахунок яких хоче знизити викиди парникових газів у ЄС до 2030 року як мінімум на 55% порівняно з рівнем 1990 року. Серед запропонованих вимог:
- нульові викиди нових автомобілів з 2035 року
- вуглецевий податок на імпорт товарів з виробництв з великим рівнем викидів СО2
- збільшення частки електроенергії з відновлюваних джерел до 40% до 2030 року.
Крім того, пропонується ввести нові податки на авіапаливо і поступово відмовлятися від безкоштовних квот на викиди в рамках європейської системи торгівлі викидами (Emissions Trading System), зазначила FT.
Через кілька годин після публікації проекту багато компаній і ділові об'єднання стали готуватися до лобіювання відмови від стратегії через свої уряди, стверджує Financial Times. Єврокомісії належить узгодити проект стратегії з країнами – членами Євросоюзу, щоб документ набув чинності.
Так, об'єднання найбільших спілок автовиробників Іспанії Neutral In Motion в заяві закликало уряд «подумати» про свою позицію щодо проекту стратегії ЄС. На думку автозаводів, до індустрії повинен застосовуватися особливий підхід порівняно з іншими секторами, які «здійснюють понад дві третини викидів парникових газів», написано в повідомленні. Іспанська автопромисловість – друга найбільша в Європі після німецької, зазначила FT.
Німецька асоціація автомобільної індустрії (VDA) написала в Twitter, що стратегія ЄС «не до кінця продумана». Об'єднання вказало, що вимога нульових викидів автомобілів ставить хрест на поточних технологіях внутрішнього згоряння і гібридних автомобілях, а це шкодить інноваціям, які роблять існуючі автопарки більш екологічними.
Німецька авіакомпанія Lufthansa вважає, що обов'язкова квота на екологічно чисте авіаційне паливо і податок на авіакеросин ускладнять роботу європейських перевізників. Компанія запропонувала розробити механізм фінансування, щоб допомогти оплачувати екологічно чисті види палива, які в кілька разів дорожчі за керосин, повідомила FT.
При цьому керівник Міжнародної асоціації повітряного транспорту Віллі Уолш заявив, що податки на паливо – це «гол у свої ворота» в плані конкурентоздатності. Європейське об'єднання авіакомпаній A4E заявило, що нові заходи зроблять перельоти більш дорогими для пасажирів, написала FT.
Стратегія ЄС вперше поширює Систему торгівлі квотами на викиди (ETS) для судноплавства. Генеральний секретар міжнародної палати судноплавства Гай Платтен назвав це «чистим захопленням грошей» для фінансування відновлення економіки після пандемії, помітила FT.
Нагадаємо, Євросоюз представив план радикальної екологічної трансформації Green Deal.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].