Tesla в Німеччині платитиме робочим менше, ніж інші автовиробники

Tesla в Німеччині платитиме робочим менше, ніж інші автовиробники

Всупреч екологічним вимогам компанія Ілона Маска вже отримала попередні дозволи на будівництво заводу. Щодо рівня обіцяних на підприємстві зарплат вже виникли питання

Tesla в Німеччині платитиме робочим менше, ніж інші автовиробники
фото DR

Як повідомляє Reuters, можливо, вже цієї суботи глава Tesla Ілон Маск завітає у невеличке містечко в Німеччині Грюнхайде. Цікаво, що дозвіл на проведення масштабного фестивалю на 9000 осіб мільярдер вже отримав, хоча у Німеччині дозволено проводити збори щонайбільше для 5000 осіб.

На думку екологічних груп Німеччини, це лише незначний приклад того, що Tesla отримує занадто велику свободу в Німеччині, адже будівництво заводу розпочалося ще до отримання остаточних дозволів на його розташування і роботу.

Попередні дозволи, які Маск отримав від місцевої влади на будівництво, є законними, але німецькі фірми такі схеми використовують рідко, бо якщо остаточний дозвіл не буде отримано, Tesla має власним коштом знести все, що побудовано.

У заводу, на відкриття якого приїжджає Ілон Маск, є як прибічники, так і опоненти.

«Я повністю переконаний, що Tesla може позитивно вплинути на Німеччину», – сказав Reuters міністр економіки Бранденбурга Йорг Штайнбах, відомий захисник заводу.

Профспілки країни вже готові боротися за контракти в німецькому стилі для робочих Tesla, а екологічні групи готові виступати проти будь-яких подальших планів з розширення.

«Tesla повинна дотримуватися законів охорони довкілля, будівельних законів та законів про працю і створювати профспілки», – сказала Біргіт Дитце, глава профспілки IG Metall у регіоні Бранденбург та колишній учасник спостереження за Volkswagen.

За словами IG Metall, Ілон Маск, який не приховує свої непрості відносини з профсоюзами, пропонує заробітну плату на заводі на 20% нижче колективно узгодженої заробітної плати, яку пропонують інші німецькі автовиробники.

За даними IG Metall та Steinbach, з 12 000 робочих місць, які будуть створені на заводі, на цей момент заповнено 800–1200.

Tesla не відповідала на запитання про те, як проходить набір персоналу. Оновлені ж дані LinkedIn показують, що кількість заявок незначна: за останній місяць було оголошено менше 10 претендентів на більшість заводських вакансій.

Містечко Грюнхайде знаходиться за 45 хвилин від польського кордону, тож очікується, що Tesla буде брати на роботу працівників з Польщі.

«20% нижче заробітної плати в Німеччині – все ще дуже хороша оплата для польських робочих», – сказав Фердинанд Дуденхёффер, експерт з німецької автомобільної промисловості. Німецькі автовиробники не можуть цього зробити, у них будуть більші проблеми з профсоюзами. Але Tesla може».

Маск висловив своє незадоволення німецькими законами та процесами. Він заявив у письмовій формі, що складні вимоги країни до планування суперечать термінам, необхідним для боротьби зі зміною клімату.

Після запуску завод буде виробляти 500 000 електромобілів на рік і 50 гігават-годин ємності акумуляторів. Це більше, ніж на будь-якому іншому заводі країни.

 «Справа не в Tesla. Ми не можемо просто сказати: «Ви робите електромобілі, тому ви можете робити все, що хочете» , – сказав Майкл Ганшоу з екологічної організації Gruene Liga.

Як повідомлялося раніше, на 9 жовтня Tesla аносувала відкриття Gigafactory – учасники фестивалю побачать завод автоконцерну в Грюнхайді, відвідають цехи, стенди, а також зможуть покататися на новітньому електромобілі Model Y.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA, а також Viber-чаті
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло