Facebook, Twitter, YouTube і Snap втратили $10 млрд через нові правила Apple

Facebook, Twitter, YouTube і Snap втратили $10 млрд через нові правила Apple

Порушилася робота рекламних алгоритмів, реклама стала менш ефективною

Facebook, Twitter, YouTube і Snap втратили $10 млрд через нові правила Apple
фото Shutterstock

Зміна політики приватності Apple обернулася для Facebook, Twitter, YouTube та Snap (власник Snapchat) втратою загалом $9,85 млрд виручки у другому кварталі 2021 року, повідомляє Forbes з посиланням на дані компанії Lotame, яка займається рекламними технологіями.

Apple у квітні дозволила користувачам забороняти програмам відстежувати їхні дії. Більшість власників пристроїв Apple так і вчинили, і програми втратили можливість збирати дані, які потрібні для більш точного показу реклами. Реклама стала менш таргетованою та ефективною, рекламодавці скоротили витрати на неї, і доходи рекламних платформ згаданих соцмереж та сервісів впали.

Найбільших збитків зазнала Snap, оскільки 98% її виручки приносять мобільні додатки. У грошах найбільше постраждав Facebook – він міг втратити щонайменше $8,3 млрд, заявив FT рекламний консультант Ерік Сюферт. Він вважає, що виручка компаній від реклами продовжить падати і в наступних кварталах.

Витрати рекламодавців не скоротилися, вони просто перейшли на інші майданчики, звернув увагу гендиректор дослідницької компанії Kochava Чарльз Меннінг. Бюджети рекламодавців перейшли на користувачів смартфонів на Android, а також на власну рекламну платформу Apple, зауважила FT. Частка Apple на ринку реклами додатків для iPhone зросла більш ніж утричі за півроку, повідомляла газета в середині жовтня.

Окрім того, розвиваються нові платформи. На Facebook реклама дорожчала роками, але тепер зростає популярність TikTok, тому що там рекламуватися набагато дешевше, заявив гендиректор фінансової компанії Wayflyer Ейдан Корбет.

Фінансовий директор Facebook назвав наслідки нової політики Apple «більш руйнівними», ніж очікувала компанія. Гендиректор Snap Еван Шпігель заявляв про «розчарування», а акції компанії впали на 24%.

Twitter зазначив, що не сильно постраждав від нових правил Apple, а Alphabet (власник Google) – що у неї достатньо даних і їй не потрібно відстежувати дії користувачів у сторонніх програмах.

Нагадаємо, Нідерланди визнали правила оплати в App Store антиконкурентними і вимагають внести зміни – антимонопольна служба Нідерландів зробила це першою в світі.

Стежте за актуальними новинами бізнесу та економіки у наших Telegram-каналах Mind.Live та Mind.UA
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло