У Великобританії заборонили рекламу криптовалюти
Більшість учасників рекламної кампанії не мали уявлення про криптовалюти та властиві їм ризики

Британське управління стандартів реклами (Advertising Standards Authority, ASA) заборонило сім рекламних матеріалів, пов'язаних з просуванням криптовалют. За словами відомства, реклама була заборонена за безвідповідальне зловживання недосвідченістю споживачів та нездатність проілюструвати ризик інвестицій, пише CNBC.
До заборонених рекламних матеріалів увійшли веб-сайт, пост у Twitter, зроблений мережею піцерій та постер криптобіржі. Більшість матеріалів, що потрапили під заборону, випущені криптообмінниками та майданчиками для торгівлі криптовалютами.
Під санкції потрапили eToro, Coinburp, Coinbase Europe, Luno Money, Exmo Exchange, Payward та британська філія Papa John's. Зокрема, реклама на сайті останнього повідомляла про «безкоштовні біткоїни на 10 фунтів» і «зеконом 15 фунтів, якщо витрачаєш 30 фунтів і більше, і отримай біткойнів на 10 фунтів від Luno». Аналогічна реклама поширювалася через Twitter.
Представники піцерій Papa John's заявили, що реклама була частиною щорічних святкувань т.з. Bitcoin pizza day – у травні 2010 року дві піци Papa John's купили за 10 000 біткойнів. Сьогодні та сама кількість «монет» коштувала б $482 млн.
У компанії стверджували, що в рекламі були відсутні заклики до інвестицій у біткойни, і просувався лише сам «механізм», який дозволяв покупцям отримати безкоштовні монети.
Проте ASA зробила висновок, що реклама «спрощувала» прийняття «серйозного та потенційно витратного фінансового рішення». Регулятор уточнив, що реклама містила звернення до широкої аудиторії, і більшість учасників рекламної кампанії не мали уявлення про криптовалюти та властиві їм ризики, причому в рекламі були відсутні попередження про потенційну небезпеку криптовалют.
За словами представника регулятора Майлса Локвуда, споживачам необхідно знати про ризики інвестування в криптоактиви, а компанії повинні переконатися, що їх реклама не вводить в оману і не є соціально безвідповідальною, зловживаючи недостатньою поінформованістю користувачів про складні та волатильні продукти.
ASA забороняє рекламу криптовалют не вперше. У травні у Великобританії було заборонено рекламну кампанію, яка прямо повідомляла жителям країни про те, що «настав час купувати» біткойни.
Постери криптообмінного сервісу Luno, що демонструвалися в лондонському метро та столичних автобусах, містили зображення біткойнів із супровідним підписом: «Якщо ти бачиш біткойн у підземці, настав час купувати».
Регулятор повідомив, що отримав чотири скарги на цю рекламу, три з яких надійшли від людей, які вважають, що банери не проілюстрували ризик інвестицій, і вважали повідомлення оманливим.
Нагадаємо, за даними експертів, 90% всіх біткойнів уже видобуто, для майнінгу решти знадобиться більше 100 років.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].