Тарифи на автомобільні вантажні перевезення в Європі досягли нового рекорду
Найближчим часом ціни знижувати не збираються

У 4 кварталі 2021 року європейські тарифи на автомобільні перевезення зросли на 1,1 пункту та встановили новий історичний рекорд. Це викликано збігом багатьох причин: перевантаженість ланцюжків поставок, дефіцит пропозиції, зростання витрат і різкий стрибок попиту у зв'язку з відновленням економічної активності. Про це пише Логіст.Today з посиланням на Міжнародний союз автотранспорту (IRU).
Згідно з щоквартальним дослідженням компаній Transport Intelligence (Ti), Upply та IRU, у 4 кварталі 2021 року тарифи на автомобільні вантажоперевезення в Європі досягли історичного максимуму. Індекс так званого Європейського індикатора тарифів на автомобільні вантажоперевезення (European Road Freight Rate Benchmark) склав 108,3, що на 3,2 пункти вище, ніж у 4 кварталі 2020 року.
Повідомляється, що індекс тарифів зростає 6 кварталів поспіль і у найближчій перспективі не збирається знижуватися.
Крім того, зросли ціни на дизельне паливо, на яке припадає одна третина всіх операційних транспортних витрат.
Витрати на персонал також зросли через дефіцит професійних водіїв. Нові дані IRU показують, що у 2021 році найгостріша нестача водіїв спостерігалася у Великій Британії, Німеччині, Польщі, Франції, Італії та Іспанії.
«Нестача водіїв серйозно порушує ланцюжки поставок у європейських країнах у міру відновлення економіки та збільшення попиту на транспортні послуги. Актуальність ситуації посилюється безперервним зростанням цін на пальне протягом 2021 року, що також тисне на транспортних операторів», – прокоментував Вінсент Ерард, директор з корпоративних послуг IRU.
Що стосується попиту, то завдяки швидкому відновленню європейської економіки після Covid-19 та зусиллям виробників з відновлення потужностей сукупний європейський попит різко зріс. У листопаді обсяг продажу на 7,2% перевищив рівень до пандемії. Ці фактори сприяли зростанню попиту на автомобільні вантажоперевезення у регіоні. Очікується, що тарифи залишаться високими і у першому кварталі 2022 року.
Нагадаємо, згідно з даними дослідження, вантажівки на водневому паливі не зможуть скласти конкуренцію електрофурам.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].