90% українців донатять на ЗСУ, кожен другий економить на дозвіллі – дослідження Deloitte
Згідно з опитуванням, 71% громадян бойкотують товари, пов’язані з росією

Консалтингово-аудиторська компанія Deloitte в Україні провела дослідження «Споживацькі настрої українців після повномасштабного вторгнення». Згідно з ним, більш ніж половина громадян почала частіше економити на дозвіллі та таксі – 55% та 66% відповідно.
Про це йдеться у звіті Deloitte.
Повідомляється, що 90% опитаних зазначили, що донатять на допомогу ЗСУ та/або постраждалим від війни. Більшість допомагає час від часу, кожен п'ятий респондент робить це систематично, а кожен четвертий – інколи.
71% респондентів заявили, що бойкотують товари виробників чи у продавців, які залишаються на ринку рф. Попри це, уточнюється в дослідженні, кожен п'ятий нейтрально ставиться до цього.
«З початком повномаштабної війни українці почали більше економити та рідше здійснювати покупки. Залежно від категорії товарів, економлять від 47% до 86% опитаних громадян», – йдеться в документі. При цьому українці найменше заощаджують на ліках, а у третини респондентів витрати на цю категорію товарів зросли.

Кожен третій почав менше витрачати на продукти харчування, уточнюється у звіті, а більш ніж половина зазначила про готовність заощаджувати на купівлі продуктів харчування. Найбільше це характерно для жителів північних областей (80%), найменше – західних (65%). У дослідженні йдеться, що 58% українців купують їжу як стратегічний запас.

Більшість українців надає перевагу офлайн-магазинам, зокрема через можливість побачити товар, проте частка таких покупців суттєво скоротилась з 83% в 2021 році до 55% у 2022 році.
«На вибір окремих категорій товарів й активність покупок суттєво вплинула вимушена зміна місця перебування людей. Зважаючи на це, громадяни зі статусом ВПО є лідерами за розміром середнього чеку в більшості досліджених сегментів та частотою здійснення покупок», – уточнює компанія.
Онлайн-опитування проводилося з 30 листопада до 7 грудня 2022 року, всього в ньому взяли участь понад 1100 респондентів віком від 18 років з усіх регіонів України (крім АР Крим та інших тимчасово окупованих територій, а також тих, хто вимушено тимчасово перебуває за кордоном).
Бекграунд. Як повідомляв Mind, раніше компанія Deloitte провела опитування, згідно з яким стало відомо, що політична нестабільність та міграція наразі мають найсильніший вплив на ринок праці.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].