90% українців донатять на ЗСУ, кожен другий економить на дозвіллі – дослідження Deloitte

90% українців донатять на ЗСУ, кожен другий економить на дозвіллі – дослідження Deloitte

Згідно з опитуванням, 71% громадян бойкотують товари, пов’язані з росією

This text is also available in English
90% українців донатять на ЗСУ, кожен другий економить на дозвіллі – дослідження Deloitte
Фото: ілюстративне

Консалтингово-аудиторська компанія Deloitte в Україні провела дослідження «Споживацькі настрої українців після повномасштабного вторгнення». Згідно з ним, більш ніж половина громадян почала частіше економити на дозвіллі та таксі – 55% та 66% відповідно. 

Про це йдеться у звіті Deloitte.

Повідомляється, що 90% опитаних зазначили, що донатять на допомогу ЗСУ та/або постраждалим від війни. Більшість допомагає час від часу, кожен п'ятий респондент робить це систематично, а кожен четвертий – інколи. 

71% респондентів заявили, що бойкотують товари виробників чи у продавців, які залишаються на ринку рф. Попри це, уточнюється в дослідженні, кожен п'ятий нейтрально ставиться до цього.

«З початком повномаштабної війни українці почали більше економити та рідше здійснювати покупки. Залежно від категорії товарів, економлять від 47% до 86% опитаних громадян», – йдеться в документі. При цьому українці найменше заощаджують на ліках, а у третини респондентів витрати на цю категорію товарів зросли.

Deloitte: 90% українців донатять на ЗСУ, кожен другий економить на дозвіллі

Кожен третій почав менше витрачати на продукти харчування, уточнюється у звіті, а більш ніж половина зазначила про готовність заощаджувати на купівлі продуктів харчування. Найбільше це характерно для жителів північних областей (80%), найменше  – західних (65%). У дослідженні йдеться, що 58% українців купують їжу як стратегічний запас.

Deloitte: 90% українців донатять на ЗСУ, кожен другий економить на дозвіллі

Більшість українців надає перевагу офлайн-магазинам, зокрема через можливість побачити товар, проте частка таких покупців суттєво скоротилась з 83% в 2021 році до 55% у 2022 році.

«На вибір окремих категорій товарів й активність покупок суттєво вплинула вимушена зміна місця перебування людей. Зважаючи на це, громадяни зі статусом ВПО є лідерами за розміром середнього чеку в більшості досліджених сегментів та частотою здійснення покупок», – уточнює компанія. 

Онлайн-опитування проводилося з 30 листопада до 7 грудня 2022 року, всього в ньому взяли участь понад 1100 респондентів віком від 18 років з усіх регіонів України (крім АР Крим та інших тимчасово окупованих територій, а також тих, хто вимушено тимчасово перебуває за кордоном).

Бекграунд. Як повідомляв Mind, раніше компанія Deloitte провела опитування, згідно з яким стало відомо, що політична нестабільність та міграція наразі мають найсильніший вплив на ринок праці.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло