Китайський С919 — прямий конкурент Airbus A320 і Boeing-737 - здійснив перший комерційний політ

Китайський С919 — прямий конкурент Airbus A320 і Boeing-737 - здійснив перший комерційний політ

В планах у виробника — вийти на випуск 150 лайнерів на рік через п'ять років

This text is also available in English
Китайський С919 — прямий конкурент Airbus A320 і Boeing-737 -  здійснив перший комерційний політ
фото CFOTO/Future Publishing/Getty Images

У Китаї перший політ із пасажирами здійснив прямий конкурент найбільш ходових лайнерів Airbus та Boeing – 28 травня новий вузькофюзеляжний лайнер С919 китайського виробництва здійснив перший комерційний регулярний рейс із Шанхаю до Пекіна.

Джерело. Про це пише Bloomberg.

Поки що це перший літак цього типу, введений у комерційну експлуатацію. У стартового замовника компанії China Eastern є замовлення ще на чотири лайнери (їх мають поставити в поточному році) і опціон ще на 15.

Загалом у виробника – китайської держкомпанії Comac – вже 1200 замовлень, здебільшого від китайських лізингодавців. Гарантований попит має дозволити їй вийти на випуск 150 лайнерів за рік через п'ять років.

С919 – прямий конкурент головних літаків світової авіації – Airbus A320 і Boeing-737 останніх модифікацій. Китай у перспективі претендує на те, щоб зруйнувати дуополію, посівши третє місце та 15% ринку обсягом не менше ніж $100 млрд на рік.

Крім того, він має перевагу в ціні – близько $100 млн.

С919 це перший китайський пасажирський лайнер, який не є прямою копією якогось прототипу. Але він збудований з широким використанням західної авіоніки, а двигуни для нього виробляє СП американської GE Aviation та французької Safran.

Comac і так уже два роки під санкціями США за співпрацю з китайським ВПК. А нещодавно Foreign Policy писала, що заборона постачання авіадвигунів – найпростіший спосіб повністю зупинити китайський цивільний авіапром і тим самим покарати країну за проросійську позицію в українському питанні. Китайський двигун для лайнера перебуває у розробці і не очікується до кінця десятиліття.

Розглядати С919 як альтернативу літаків для російських авіакомпаній навряд чи можливо – у такому разі виробник, безперечно, потрапить під вторинні санкції, зазначає Bloomberg.

Бекграунд. Як повідомлялося, за минулий рік у росії щонайменше 2000 авіарейсів було здійснено на літаках із простроченими запчастинами.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло