Китайський С919 — прямий конкурент Airbus A320 і Boeing-737 - здійснив перший комерційний політ
В планах у виробника — вийти на випуск 150 лайнерів на рік через п'ять років

У Китаї перший політ із пасажирами здійснив прямий конкурент найбільш ходових лайнерів Airbus та Boeing – 28 травня новий вузькофюзеляжний лайнер С919 китайського виробництва здійснив перший комерційний регулярний рейс із Шанхаю до Пекіна.
Джерело. Про це пише Bloomberg.
Поки що це перший літак цього типу, введений у комерційну експлуатацію. У стартового замовника компанії China Eastern є замовлення ще на чотири лайнери (їх мають поставити в поточному році) і опціон ще на 15.
Загалом у виробника – китайської держкомпанії Comac – вже 1200 замовлень, здебільшого від китайських лізингодавців. Гарантований попит має дозволити їй вийти на випуск 150 лайнерів за рік через п'ять років.
С919 – прямий конкурент головних літаків світової авіації – Airbus A320 і Boeing-737 останніх модифікацій. Китай у перспективі претендує на те, щоб зруйнувати дуополію, посівши третє місце та 15% ринку обсягом не менше ніж $100 млрд на рік.
Крім того, він має перевагу в ціні – близько $100 млн.
С919 це перший китайський пасажирський лайнер, який не є прямою копією якогось прототипу. Але він збудований з широким використанням західної авіоніки, а двигуни для нього виробляє СП американської GE Aviation та французької Safran.
Comac і так уже два роки під санкціями США за співпрацю з китайським ВПК. А нещодавно Foreign Policy писала, що заборона постачання авіадвигунів – найпростіший спосіб повністю зупинити китайський цивільний авіапром і тим самим покарати країну за проросійську позицію в українському питанні. Китайський двигун для лайнера перебуває у розробці і не очікується до кінця десятиліття.
Розглядати С919 як альтернативу літаків для російських авіакомпаній навряд чи можливо – у такому разі виробник, безперечно, потрапить під вторинні санкції, зазначає Bloomberg.
Бекграунд. Як повідомлялося, за минулий рік у росії щонайменше 2000 авіарейсів було здійснено на літаках із простроченими запчастинами.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: [email protected].