«НоваПей Кредит» планує запустити вторинний ринок своїх облігацій через договори РЕПО

«НоваПей Кредит» планує запустити вторинний ринок своїх облігацій через договори РЕПО

Договори РЕПО дозволяють фіксувати дату зворотного викупу та його ціну ще під час купівлі

«НоваПей Кредит» планує запустити вторинний ринок своїх облігацій через договори РЕПО
Фото: НоваПей
«НоваПей Кредит», яке розмістило цього року дебютний і ще два публічні випуски відсоткових облігацій номінальним обсягом по 100 млн грн кожен, планує запустити частину з них на вторинний ринок, використовуючи договори РЕПО.

Про це повідомив фінансовий директор материнської компанії NovaPay Ігор Приходько в інтерв'ю «Інтерфакс-Україна».

«Ми створили конструкцію договорів зворотного викупу. Тобто коли ви купуєте облігацію і відразу фіксуєте дату зворотного викупу та його ціну. Завдяки цьому механізму клієнт може вирішити, на який строк вкладати гроші», – сказав він.

За його словами, компанія обрала публічні випуски, оскільки розраховує на велику кількість клієнтів – як уже наявних, так і тих, яких ще залучатиме, і велике звернення облігацій.

«Ми очікуємо, що клієнтська база буде дуже диференційована, а середній тикет буде невеликий. Ви, як клієнт, самі вибиратимете строк, і залежно від цього отримуватимете прибутковість. Тобто ви зможете купити облігацію на місяць, два, три або на 12 місяців», – прогнозує Приходько.

За його словами, це глобальна відмінність від класичного випуску корпоративних облігацій, коли йдеться, наприклад, про оферти або зміни купонного доходу, тому в дебютному випуску виплату відсотків передбачено наприкінці терміну обігу.

Приходько також повідомив, що компанія свідомо відмовилася від андерайтингу, оскільки випуск облігацій орієнтований не на інституційних інвесторів, а на фізичних і юридичних осіб, клієнтів «Нової пошти» та клієнтів «НоваПей».

Він уточнив, що можливість здійснювати такі операції в мобільному застосунку буде пізніше, а поки що всі процеси відпрацьовуються в ручному режимі підрозділом продажів фінансових продуктів, щоб переконатися, що все працює досконало.

Бекграунд. У компанії уточнили, що облігації серії «А» (зареєстровані у квітні 2023 року) позиціонуються як для приватних інвесторів, серії «В» (червень-2023) – для приватних інвесторів із публічною пропозицією, серії «С» (вересень-2023) – для інституційних інвесторів. Усього продано облігацій на 130 млн грн, а загальна кількість клієнтів перевищила 100 осіб, це переважно працівники та клієнти NovaPay і всієї групи компаній «Нова пошта». У заявлених планах – серії облігацій «D», «E» та «F» по 100 млн грн кожна.

Серія «C» має строк обігу два роки, замість трьох років у двох попередніх випусках, та виплату купона щокварталу, тоді як у випусках «A» та «B» виплата відсотків передбачена наприкінці звернення.

Відсоткову ставку облігацій серії «C» визначено на рівні 20% річних, як і в попередніх серіях, проте лише на перший рік звернення, тоді як на другий рік її буде визначено додатково з наданням права власникам пред'явити облігації до обов'язкового викупу.

Приходько також пояснив, що «НоваПей Кредит» випускає власні облігації, окремо від «Нової Пошти», оскільки в них різні цілі в напрямку отриманих коштів: кошти від облігацій, які розміщує група, інвестуються у розвиток інфраструктури, тоді як облігації «НоваПей Кредит» фондуватимуть зростання кредитного портфелю.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло