Українські страховики з 1 січня повинні інформувати про свій продукт онлайн – НБУ
Зокрема, перед укладенням договору їм потрібно на власних вебсайтах публікувати розміри страхової суми, територію дії договору, умови здійснення страхових виплат тощо

Національний банк визначив вимоги до мінімального обсягу інформації, яка надається споживачеві про страховика та страховий продукт, включно з інформаційним документом про стандартний страховий продукт на власних вебсайтах страховиків і страхових посередників, а також форму та порядок розкриття такої інформації.
Про це йдеться на сайті регулятора.
У Mind з'явився телеграм-канал Mind tweet, де ви першими отримуєте головні новини, що мають вплив на економіку та бізнес. Підпишіться, щоб зберегти ваш час та гроші.
Зокрема, страховики та страхові посередники розкриватимуть на власних вебсайтах (на окремих вебсторінках з інформацією про страховий продукт) ключову інформацію, потрібну споживачеві для ознайомлення з умовами страхового продукту, а саме:
- інформацію про об’єкт страхування, страхові ризики та страхові випадки;
- розміри страхової суми (включно з лімітами відповідальності), премії та франшизи;
- територію дії договору;
- умови здійснення страхових виплат (включно з винятками із страхових випадків і підставами для відмови у здійсненні страхової виплати);
- порядок оподаткування страхових виплат і застосування податкових пільг та умови зменшення розмірів страхових сум (за класами страхування життя).
За даними Нацбанку, страховики також повинні розміщувати на таких вебсторінках інформаційний документ про стандартний страховий продукт, у якому стисло викладено найважливіші умови страхового продукту. Зазначається, що це дасть змогу споживачеві детальніше ознайомитися з особливостями страхового продукту до укладення договору страхування та порівняти його з аналогічними страховими продуктами інших страховиків.
Крім того, страховики на власних вебсайтах розкриватимуть інформацію про черговість задоволення вимог, які можуть виникнути у споживачів у разі банкрутства страховика, а саме про черговість здійснення страхових виплат за договорами страхування та повернення ним частини сплаченої страхової премії.
Постанова НБУ «Про затвердження Положення про розкриття інформації та розміщення інформаційного документа про стандартний страховий продукт на вебсайтах страховиків та страхових посередників» набирає чинності з 1 січня 2024 року. Згідно з документом, перехідний період для страховиків і страхових посередників для приведення своєї діяльності у відповідність до вимог вищезазначеного положення становить шість місяців.
Бекграунд. Раніше Mind повідомляв, що нові вимоги НБУ щодо капіталу порушуватимуть майже 40% страховиків.
Якщо ви дочитали цей матеріал до кінця, ми сподіваємось, що це значить, що він був корисним для вас.
Ми працюємо над тим, аби наша журналістська та аналітична робота була якісною, і прагнемо виконувати її максимально компетентно. Це вимагає і фінансової незалежності.
Станьте підписником Mind всього за 196 грн на місяць та підтримайте розвиток незалежної ділової журналістики!
Ви можете скасувати підписку у будь-який момент у власному кабінеті LIQPAY, або написавши нам на адресу: editor@mind.ua.