Bloomberg: криза у вантажоперевезеннях через небезпеку в Червоному морі стала найбільшою з часів ковіду

Bloomberg: криза у вантажоперевезеннях через небезпеку в Червоному морі стала найбільшою з часів ковіду

Вартість доставки контейнера з Китаю до Середземного моря зросла більш ніж у чотири рази

This text is also available in English
Bloomberg: криза у вантажоперевезеннях через небезпеку в Червоному морі стала найбільшою з часів ковіду
фото Pixaby

Прохід суден через Суецький канал впав на 37% після того, як атаки хуситів зробили Червоне море небезпечним – такі дані показує проект МВФ PortWatch. Судна йдуть навколо Африки – біля мису Доброї Надії рух став приблизно настільки ж (33%) інтенсивнішим.

Джерело. Про серйозне потрясіння для світової торгівлі та міжнародних ланцюжків постачання пише Bloomberg.

Через Суецький канал проходить близько 12% усіх морських товарних потоків та до 30% контейнерних перевезень. З Індії, Китаю та Близького Сходу до Європи через Червоне море везуть нафту та нафтопродукти, ЗПГ та товари масового попиту. У зворотному напрямку прямує зерно, а в останній рік ще й російська нафта.

Через Червоне море йде 8% усієї світової торгівлі зерном, 12% – нафтою і 8% – ЗПГ.

Ті перевізники, хто наважується пройти, просять за перевезення подвійну ціну.

Вартість доставки контейнера з Китаю до Середземного моря зросла більш ніж у чотири рази з кінця листопада, за даними логістичної платформи Freightos.

«Ми не бачили такого швидкого зростання витрат з часу останньої кризи в пандемію», – зізнається експерт з логістики Alba Wheels Up Вінсент Якопелла.

Постраждали різні компанії. Автовиробники Volvo Car AB та Tesla Inc. оголосили, що призупинять роботу заводів у Європі, оскільки не можуть одержати комплектуючі від постачальників у Азії.

Nike, Adidas та Capri Holdings також під загрозою, оскільки залежать від азіатських постачальників. Навряд чи вони зможуть перекласти зростання витрат на споживачів.

Maersk, другий найбільший у світі контейнерний перевізник, попередив минулого тижня, що збої триватимуть щонайменше кілька місяців.

Катар, один із найбільших експортерів ЗПГ, оголосив, що зсуває терміни поставок до Європи, кажуть джерела Bloomberg.

Вузькі місця у світовій торгівлі можуть вплинути на інфляцію, стурбована президент Європейського центрального банку Крістін Лагард. І чим довше триватиме криза у Червоному морі, тим серйознішими будуть наслідки, за її словами.

Бекграунд. Як повідомлялося, США розробляють плани тривалої військової кампанії проти єменських хуситів.

У випадку, якщо ви знайшли помилку, виділіть її мишкою і натисніть Ctrl + Enter, щоб повідомити про це редакцію. Або надішліть, будь-ласка, на пошту [email protected]
Проєкт використовує файли cookie сервісів Mind. Це необхідно для його нормальної роботи та аналізу трафіку.ДетальнішеДобре, зрозуміло